تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش 20درصدی کرایه کامیونداران اعمال نشده است/ رانندگان از قیمت دولتی لاستیک‌ها گلایه دارند

ساعت: 17:46 منتشر شده در مورخ: 1397/04/29 شناسه خبر: 1388606

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین:

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: 6 هفته پیش که صدای اعتراض رانندگان بلند شد وزیر راه و شهرسازی جلسه ای با مسئولان تشکل‌ها برگزار کرد و اولین قول افزایش 20 درصدی کرایه رانندگان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ؛  صبح قزوین؛ چندی پیش بود که شاهد اعتراضات سراسری کامیوندارن حوزه حمل و نقل در کشور و همچنین استان قزوین بودیم که به وضعیت معیشتی و بیمه ای و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل اعتراض داشتند. 


علی‌اکبر سیارمه در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره مشکلات کامیونداران استان قزوین اظهار می‌کند: 12 سال پیش همزمان با 26 آذر سال 85 در سالروز حمل و نقل، گردهمایی مسئولان حمل و نقل در بندرعباس برگزار شد و همه مشکلات صنف کامیونداران جمع آوری شد.

وی می‌افزود: در این گردهمایی مشکلات کامیونداران در جزوه ای با عنوان رنج نامه جان و مال برکفان جاده‌های کشور جمع آوری شد، اما با گذشت 12 سال گذشته تا به امروز این مشکلات حل نشده بلکه انباشته شده است. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین ادامه می‌دهد: حدود 70 درصد سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل توسط رانندگان صورت می‌گیرد و این عزیزان هم نیروی انسانی و هم سرمایه گذار این حوزه هستند و در جاده‌ها با حوادث زیادی دست و پنچه نرم می‌کنند. 

وعده‌ها هنوز محقق نشده است 
وی عنوان می‌کند: رانندگان جان و مال خود را در کف جاده‌ها گذاشته اند و با حوادث زیادی مواجه اند و در شرایط مختلف کشور در صف اول حمایت از نظام قرار دارند و این انتظار وجود دارد، طی این سال‌ها حداقل مطالبات توسط مسئولان ذی ربط انجام شود. 

این مسئول اضافه می‌کند: سوخت مصرفی رانندگان از 16.5تومان به 150 تومان و از این شرایط به 300 تومان افزایش یافته است؛ در دوره‌ای به ما قول داده شده بود که 50 درصد پول بیمه کامیونداران پرداخت شود اما هنوز این قول‌ها محقق نشده است. 

وی با اشاره به اعتراضات اخیر کامیونداران در سراسر کشور گفت: 6 هفته پیش که صدای اعتراض رانندگان بلند شد وزیر راه و شهرسازی جلسه ای با مسئولان تشکل‌ها برگزار کرد و اولین قول افزایش 20 درصدی کرایه رانندگان بود. 

سیارمه عنوان کرد: با توجه به عدم افزایش نرخ کرایه‌های بار طی سه سال گذشته و مشکلات معیشتی رانندگان، این مسئله باعث اعتراض آنان شده بود؛ برای ایجاد مطالبات این حوزه و جبران بخشی از گرانی ایجاد شده در برخی از قطعات خودرو، افزایش نرخ متعادل در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: البته هنوز این 20درصد اعمال نشده و یکی از درخواست‌های رانندگان این است که این نرخ کرایه با توجه به شهرهای مختلف کشور توازن داشته باشد، هم اکنون کارگروهی برای تعیین نرخ کرایه کف با عنوان "تُن کیلومتر" تشکیل شده تا نتیجه قطعی اعلام شود. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین ابراز کرد: طی 2 هفته هماهنگی با سازمان تعزیرات و بازرگانی و صنعت و معدن جلساتی برگزار شده تا توزیع لاستیک به خوبی صورت بگیرد؛ 125جفت لاستیک هماهنگی شده اما رانندگان به قیمت دولتی لاستیک‌ها گلایه دارند. 

اعتراضات کامیونداران از سوءاستفاده کنندگان جداست 
وی تصریح کرد: از دولت به واسطه افزایش 20 درصدی کرایه رانندگان تشکر میکنیم اما لازمه تحقق این موضوع این است که هزینه تن کیلومتر تعیین شود تا در سراسر ایران یکدست باشد و برای مناطق خاص و شرایط خاص مثل انتقال کالاهای بنادر نرخ‌های بیشتری تعیین شود. 

این مسئول افزود: اگر ما احساس کنیم که اراده دولت براین است که مشکلات کامیونداران حل شود، ما هم همراهی لازم را با دولت خواهیم داشت تا مطالبات رانندگان به صورت معقول انجام شود. 

وی بیان کرد: مشکلات کامیونداران در حوزه نوسازی ناوگان، افزایش نرخ کرایه‌ها و حل شدن مشکل بیمه آنهاست، البته جلسات کاری از طریق وزارت راه و مجلس و وزیر کار برای حل مشکلات درحال انجام است و آگاهی داریم که اراده دولت براین است که با کامیونداران به تعامل برسد اما درخواست ما ایت است که در حل مشکلات ما تسریع شود. 

سیارمه اذعان کرد: عده خاصی که در حوزه مشکلات کامیوندارن به دنبال سوءاستفاده و موج سواری از اعتراضات مردم هستند تکلیفشان جداست؛ امروز اکثر مردم دچار مشکل اقتصادی هستند. 

وی عنوان کرد: ما رانندگان با توجه به حساسیت شغلی که داریم و بخشی از اقتصاد وابسته به حوزه حمل و نقل است و یکی از فاکتورهای اساسی و زیربنایی برای توسعه هر کشوری حوزه حمل و نقل است بنابراین باید توجه ویژه ای به این حوزه شود. 

افزایش حقوق بازنشستگی کامیونداران 
احمد مشیریان معاون «امور روابط کار» وزیر کار اخیرا گفته است که مشکلات قانونی کامیون داران در وزارت کار قطعا پیگیری خواهد شد و راهکارهای قانونی برای آن پیش بینی می‌شود اما واقعیت این است که عمده مشکلات این صنف مربوط به سایر دستگاه‌ها است که توسط وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌شود. 

مشیریان می‌افزاید: افزایش حقوق بازنشستگی به تناسب میزان مابه التفاوت پرداختی از سوی خود رانندگان، برقراری بیمه تکمیلی و قرار گرفتن در شمول مشاغل سخت و زیان آور، مطالبات رانندگان در حوزه وزارت کار است. 

پیش از این نیز معاون وزیر کار در مورد وضعیت رسیدگی به مشکلات کامیون داران برای استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان آور گفته بود: "اگر این رانندگان به صورت فردی درخواست بدهند در صورت احراز شرایط، مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند اما مطالبه مشخص آنها این است که این موضوع به صورت یک قانون برای تمام رانندگان کامیون و برون شهری اجرایی شود.

در این زمینه با درخواست رانندگان طرحی در سال ۹۵ از سوی نمایندگان مجلس در حال تهیه بود اما ظاهرا مسکوت مانده است." 

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین درخواست‌های کامیون‌داران و رانندگان مربوط به افزایش حقوق بازنشستگی آنها است مبنی بر اینکه «حقوق بازنشستگی» رانندگانی که از شمول قانون کار خارج هستند و از بیمه اجباری خویش فرما برخوردارند، به تناسب حق بیمه ای که پرداخت می‌کنند، افزایش یابد. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش 20درصدی کرایه کامیونداران اعمال نشده است/ رانندگان از قیمت دولتی لاستیک‌ها گلایه دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..