تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد با مفاسد اقتصادی و قاچاق در استان‌ها پیگیری شود/ مسئولان در برابر دشمن زبان گویا و دلی نترس داشته باشند/سیاست شیطانی”معامله قرن” هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد

ساعت: 15:20 منتشر شده در مورخ: 1397/04/29 شناسه خبر: 1388565

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

برخورد با مفاسد اقتصادی و قاچاق در استان‌ها پیگیری شود/ مسئولان در برابر دشمن زبان گویا و دلی نترس داشته باشند/ مفهوم حج واقعی برائت از مشرکین است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالگرد تاسیس شورای نگهبان، این نهاد مقدس را جزو ضروری ترین نهادها در نظام اسلامی دانست و عملکرد آن را قوت دهنده برای مصوبات مجلس عنوان کرد.
وی، افزود: در راستای دینی شدن امورات در جامعه اسلامی نیازمند حضور علما در راس تصمیمات هستیم که این وظیفه توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.
امام جمعه ارومیه، در خصوص بیانات رهبری در دیدار با هیات دولت، عنوان کرد: سفارشات ایشان به دولت باید توسط مسئولان و مردم عملی شود تا شاهد رشد و بهبود شرایط باشیم.
وی، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نعمت برای دولت، حمایت رهبری و پشتیبان بودن ایشان از عملکرد دولت‌ها است، گفت: رهبرانقلاب در عرصه‌های مختلف ضمن انتقاد از عملکرد و مواضع نادرست دولت‌ها، همیشه بزرگترین حامی دولت‌ها بوده‌اند و مسئولان دولت نیز باید توجه کنند که بیانات و فرامین ایشان سرلوحه اقداماتشان باشد.
حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: سپردن امورات به بخش خصوصی و نیز مبارزه با قاچاق کالا جزو اصلی ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های رهبر است که باید در سطح استانی هم پیگیری شود.
وی، بیان داشت: داشتن روحیه قوی در دولتمردان باید همیشگی بوده و در این زمینه باید با قدرت به امورات خود رسیدگی کنند. همچنین زبان گویا و دلی نترس جزو ضروریات یک مسئول است که دولتمردان هم باید با بهره‌گیری از این شرایط در برابر دشمنان ایستادگی کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، ایستادگی در برابر فساد را خواسته دیگر رهبری از دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولین مرتبط باید در این زمینه اسامی متخلفان و نوع تخلف را شفاف و روشن برای مردم بیان کنند تا به این ترتیب از گسترش فساد در جامعه جلوگیری شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، حج واقعی را برائت مسلمین از مشرکان دانست و تاکید کرد: حج بدون برائت مفهوم ندارد و باید حجاج بیت الله الحرام در این مقوله توجه ویژه و جدی داشته باشند.
بیان نکاتی در مورد معاد و قیامت از دیگر موارد مطرح شده توسط حجت الاسلام قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه بود.

سیاست شیطانی”معامله قرن” هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد/ امنیت، حق مسلم حجاج است/ باید در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد

حجت الاسلام والمسلمین عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای متولیان حج، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، فاجعه منا فراموش شدنی نبوده و مسئولان اعم از بعثه، سازمان حج، وزارت خارجع و قوه قضائیه باید آن را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه امنیت، حق مسلم حجاج است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: امنیت حق و مطالبه اصلی حجاج است که باید مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر این را باید در نظر داشت که با مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان می توان به پیروزی رسید.

وی به سیاست شیطانی فشار بر یمن و فلسطین اشاره کرد و گفت: از این سیاست شیطانی و خبیث به عنوان معامله قرن یاد می کنند و البته بدانند که این سیاست هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.

گل حسینی با بیان اینکه مقابل حج تفاهم، حج اختلاف است، تصریح کرد: اسلام دین “اشدا علی الکفار و رحما بینهم” است ولی متاسفانه دشمنان با دین علیه دین تبلیغ می کنند و به دنبال حج اختلاف هستند ولی ما حج تفاهم را تبلیغ می کنیم.

امام جمعه موقت میاندوآب به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: انسان باید در طول عمر اخلاق کریمانه داشته باشد و اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهد و مانند اهل بیت(ع) بخشنده باشد و زیارت ائمه را فراموش نکند.

گل حسینی با اشاره میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، افزود: حضرت معصومه(س) نمونه کامل یک دختر و یک خواهر بود و امروز علم الهی از کنار حرم پاک این بانوی بزرگوار به دنیا منتشر می شود.

وی با اشاره به هفته بهزیستی و با بیان اینکه وجود سازمان هایی مانند بهزیستی نباید سبب شود تا افراد سالخورده در منزل نگهداری شوند و  باید هر خانه ای یک نهاد حمایتی و بهزیستی باشد، گفت: شایسته جامعه اسلامی نیست که روز به روز به جای گسترش فضای آموزشی، دینی و علمی شاهد گسترش فضای زندان، بهزیستی و نهادهای حمایتی باشیم.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه امروز پیروزی ایران بر سلطه غرب و شرق قابل مشاهده برای همه است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران مرزها را در نوردیده و پرچم ایران اسلامی و عکس امام و رهبری را در همه جا مشاهده می کنیم.

گل حسینی با تاکید بر جلوگیری از اسراف و تبذیر، افزود: متاسفانه در برخی موارد بر اساس دستورات دین و اسلام عمل نکرده و اسراف و تبذیر را در برخی موارد مانند مصرف آب، برق و خوردن و آشامیدن و... شاهد هستیم.

وی به زیان های اجتماعی اسراف اشاره و اظهار کرد: اسراف سبب هدر رفتن منابع اقتصادی، سقوط اخلاق اجتماعی، اختلاف طبقاتی و… می شود و لذا باید از اسراف و تبذیر جلوگیری کرد.

عمل به فرامین و توصیه‌های رهبری رمز موفقیت دولتمردان است
امام‌جمعه خوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضی موسوی شکوری با اشاره به فرامین و توصیه‌های ولی امر مسلمین به رئیس‌جمهور و هیئت دولت در ملاقات روز یکشنبه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خطاب به دولتمردان چند توصیه مهم و اساسی همچون لزوم گسترش دیپلماسی و ارتباطات خارجی، تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات، تقویت کردن بخش خصوصی، برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت بر مبادلات مالی، جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مبارزه واقعی با فساد و اطلاع‌رسانی شفاف، در میان گذاشتن مشکلات با مردم و تبیین نقشه‌های دشمن به مردم داشتند.
وی گفت: داشتن روحیه قوی ، انگیزه ، شجاعت و عزم راسخ به‌عنوان شرط اصلی رمز موفقیت در تمامی عرصه‌ها ، توصیه به صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی مبنی بر انتقال تصویر درست از دولت و یادآوری این مطلب که تصویرسازی از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است و همچنین مقتدرانه توصیف کردن مواضع رئیس‌جمهور در اروپا و بیان این مطلب که نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها امری لازم است که باید به هنگام صریح و قاطع انجام شود ازجمله توصیه‌های مقام معظم رهبری بودند و نیز عمل به این فرامین و توصیه‌های رهبری رمز موفقیت دولتمردان است.

حج حرکتی است که انسان در آن تمرین بندگی می‌کند
امام‌جمعه تکاب با اشاره به دیدار اخیر سیاست‌گذاران حج با مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که همه مسلمانان نسبت به مکه و اماکن زیارتی حق‌دارند، باید در این سفر به مسائل دینی ، مذهبی و سیاسی باید دقت شود چراکه ایرانی‌ها زیر ذره‌بین هستند و این‌یک حرکت جامع است که انسان در آن تمرین بندگی می‌کند.
وی  همچنین با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر و مردم دولت را حمایت می‌کنند اما باید دولت نیز به مردم کمک کند و بهترین راه برای این کار این است که با مفسدین اقتصادی به‌شدت برخورد کند و مردم این عملکرد دولت را به‌وضوح ببینند.
وی افزود:مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که  دولت و مسئولان در مقابل مشکلات تحرک و احساس وظیفه داشته باشند  و حرف زدن رودررو و بیان شرایط لازم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادری تصریح کرد: در شرایط فعلی روحیه مردم‌داری و خدمت باید زنده باشد چراکه مردم با ۹۸.۲ درصد آرا به جمهوری اسلامی رأی دادند و نباید اجازه داد انقلاب زیر سؤال برود.
وی اظهار داشت: مردم به اقتدار و مظلومیت اسلام رأی دادند و دولت نیز باید اقتدار خود را در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی نشان دهد و خود اولین برخوردکننده با مفسدان اقتصادی باشد و قوه قضاییه و مجلس نیز در کنار دولت باشند، مردم همچنان به انقلاب وفادارند و این مسئولان هستند که با عملکرد بد مردم را بدبین می‌کنند.

مسئولان باید روحیه انقلابی داشته باشند

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوی الهی به ادامه مباحث معاد در هفته های گذشته پرداخت و گفت:از جمله عللی که از آیات الهی در باب علل ورود به بهشت استنباط میشود خوف الهی و ترس از پروردگار عالم است،کسی که از خدا پروا نداشته باشد در زمره بندگان الهی نیست و این عدم ترس در وجود آدمی نشان از عدم شناخت کافی خداوند متعال است.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به خصوصیات اخلاقی  آن امام همام پرداخت و مهمترین و بارزترین صفت امام رضا (ع) را رئوف بودن خواند و برگزاری مجالس شادی در باب روز میلاد ثامن الحجج (ع) را از عموم مردم خواستار شد.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به دیدار کارگزاران و مسئولین کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ایشان در این دیدار راه برون رفت از مشکلات جامعه اسلامی را حرکت مسئولین با روحیه انقلاب اسلامی عنوان کردند و گفت : در تفسیر روحیه انقلابی بایست ۵ مورد بصورت ویژه از شاخصه های مسئولینی باشد که روحیه انقلابی دارند،یکی اینکه در گام اول بایست توکل بر پروردگار داشته باشند ،دیگری اینکه اعتماد به درون کشور را در خود تقویت سازند به گونه ای که اتکال به توان داخل کشور را سرلوحه کار خود قرار داده و از نگاه و توجه به خارج از مرزها خود را مصون دارند و این یک توهین به کشور و مردم ایران عزیز است که مسئولی برای مدیریت کشور دست به دامان خارج از کشور شود.

امام جمعه شاهین دژ سومین شاخصه مسئول با روحیه انقلابی را داشتن بصیرت دانست و گفت : البته بصیرت معانی مختلف و متعددی دارد اما مهمتر از همه نگاه عاقلانه و با تفکر و تجربه به مسائل است به نحوی که بتواند درست را از باطل به خوبی تشخیص دهد.

فصیح نیا چهارمین شاخصه را شجاعت و نترسیدن از دشمن عنوان کرد و گفت : مسئولی که با روحیه انقلابی وارد میدان عمل شده است  بایست با غیرت سیاسی و دینی در مقابل دشمن ایستاده و با چنگ و دندان از منافع کشور خود دفاع کندو هرگونه ترس و واهمه را از خود دور سازد.

وی آخرین شاخصه مسئول با روحیه انقلابی را ساده زیستی و دوری از اشراف زدگی خواند و تصریح کرد : مسئول نظام اسلامی که روحیه انقلابی دارد باید علی گونه زندگی کند و ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهد،مسئولی که میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده هرگز دلسوز نظام و مردم نخواهد بود و هر روز به فکر ازدیاد مال خود خواهد بود و اینجنین مسئولی هرگز لیاقت و شایستگی نخواهد داشت.

باید بصورت قاطع با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم/ مردم سرمایه های انقلاب هستند

جت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به نقش والای امامت در جامعه گفت: یکی از مسائل مهمی که در جامعه مسلمانان اهمیت ویژه ای دارد بحث امامت است و امامت عهدی الهی بوده و باید این عهد در بین مردم و پروردگار باشد.

وی تصریح کرد: اگر امامت نباشد انسان نمی تواند در مسیر سعادت، صحیح و سالم به مقصد برسد.

امام جمعه پلدشت افزود: امامت ادامه مسیر نبوت است، امامت و ولایت در متن زندگی بوده و رهبری الهی زمینه ساز سعادت فرد در جامعه است.

طالبی گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند، امامت رشته کار امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر امامت نباشد از اسلام خبری نیست و اگر امامت نباشد انسان قطعا از مسیر الهی دور می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: اولین شرط عبور از مشکلات تهیه نقشه ثبات اقتصادی است تا مردم وظیفه خود را بدانند و به دولت کمک کنند.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: دومین شرط حل مشکلات استفاده از مسئولینی است که دارای شجاعت و درایت باشند.

به گفته وی اساس فعلی جنگ دشمن، جنگ اراده ها، خود باوری و شجاعت است.

طالبی گفت: مسئولان باید با مردم ارتباط نزدیک برقرار کنند و در کار های خود شفافیت سازی کنند زیرا که مردم سرمایه های انقلاب هستند.

وی با اشاره به برجام تصریح کرد: نباید مشکلات کشور را معطل کرده و به برجام گره بزنیم، دولت باید در حل مشکلات مردم بصورت قاطع اقدام کند.

وی با اشاره به برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی اظهار کرد:  باید بصورت قاطع با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم و سیاست ها اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و به آن عمل کنیم.

امام جمعه پلدشت با یادآوری حادثه منا افرود: مسئولان باید پرداخت غرامت و نتایج کمیته حقیقت یاب را پیگیری کنند.

به گفته وی صرفه جویی در مصرف برق و آب یکی از مهمرین مسائل است و همه باید به این مسئله توجه کنیم تا شاهد خاموشی های بیشتر نشویم.

انتهای پیام /

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد با مفاسد اقتصادی و قاچاق در استان‌ها پیگیری شود/ مسئولان در برابر دشمن زبان گویا و دلی نترس داشته باشند/سیاست شیطانی”معامله قرن” هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..