تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه باغداران قطب باغداری گلستان از قانون خانه کارگری

ساعت: 14:20 منتشر شده در مورخ: 1397/04/29 شناسه خبر: 1388527

باغداران بندرگز از نداشتن مجوز ساخت خانه های کارگری در باغهای زیر یک هکتار گله مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ بر اساس قانون، برای باغ های بیش از ۱۵۰۰ متر مجوز احداث خانه کارگری صادر می شود و این قانون در استان های همجوار گلستان مانند مازندران، خراسان شمالی و سمنان از سال های گذشته تاکنون در حال اجراست.

مدیریت امور اراضی گلستان در سال ۹۲ به جای تفسیر قانون ملی به نفع باغداران، در اقدامی عجیب حداقل سطح اراضی باغی برای احداث خانه کارگری را به یک هکتار افزایش داده است تا باغداران واقعی را با چالشی سخت مواجه کند.

ما اعتقاد داریم اگر مسئولان ما به دنبال اجرای دقیق قانون هستند؛ شمشیر قانون را بردارند و به سراغ گردن کلفت هایی بروند که زمین خواری، جنگل خواری، ساحل خواری، کوه خواری، رانت خواری و بیت المال خواری پیشه کرده اند؛ و یا آنکه زمین های بکر کشاورزی را با غرس چند نهال و احداث ویلا به نابودی می کشانند؛ نه آنکه به یک باغدار اجازه ندهند در مِلکش یک اتاقک برای استراحت و نگهبانی، انباری یا سرویس بهداشتی احداث کند.

پیگیری های رسانه ای منجر به آن شد تا حسین احمدی _ فرماندار بندرگز _ که دغدغه ای مشابه رسانه ها برای پیگیری مطالبات مردمی در این خصوص دارد؛ نامه ای به استاندار گلستان ارسال کند و ضمن انعکاس گلایه های باغداران، خواستار اجرای قانون ملی در بندرگز شود و یا آنکه حداقل سطح مورد نیاز برای احداث خانه کارگری از یک هکتار به نیم هکتار کاهش یابد تا دغدغه بخش از باغداران مرتفع شود.

استاندار گلستان نیز دستور پیگیری ویژه در این خصوص صادر کرده است تا کمیسیون ماده ۱ تبصره ۱ امور اراضی استان در این خصوص تصمیم گیری کند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه باغداران قطب باغداری گلستان از قانون خانه کارگری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..