تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه‌های تاریخی بروجرد در حال تخریب هستند/قلعه «پرویزخان» مرکز گردشگری می شود

خانه‌های تاریخی بروجرد در حال تخریب هستند/قلعه «پرویزخان» مرکز گردشگری می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس در نشست با خبرنگاران با انتقاد از وضعیت اعتبارات مرمتی بنا های تاریخی بروجرد اظهار داشت: اعتبارات بسیار محدود است و بودجه ای که در یک سال به خانه های تاریخی بروجرد داده می شود حدود ۳۰ میلیون تومان است که عملا کار خاصی نمی توان با آن انجام داد.

وی عنوان کرد: در گذشته بسیار راحت اعتبارات ملی تخصیص داده می شد چرا که وضعیت اعتباری کشور خیلی بهتر از امروز بود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کردیم که خانه های تاریخی بروجرد ظرفیت کم نظیری است که باید در اولویت باشد.

گودرزی ادامه داد: برای شکوفایی شهر باید مزیت هر شهر احیا شود و امروز مزیت گردشگری بروجرد خانه های تاریخی است که با این اعتبارات سرانجام خوبی دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: حجم مرمت و تعدد خانه های تاریخی بروجرد به حدی است که نیازمند به اعتبار و توجه بیشتری است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به شهرستان بروجرد گفت: این سفر استانی بود و امیدواریم خیر و برکت داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر من عنوان کردم که خانه های تاریخی بروجرد در غرب کشور نمونه است و متاسفانه در حال تخریب هستند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد به ساخت چند سازه «سیاه چادر» در پشت «تپه چغا» تصریح کرد: حدود هشت میلیارد ریال تا امروز هزینه ساخت آن بنا ها شده و دو نیم میلیارد ریال هزینه چند «سیاه چادر» شده است که سنخیتی با فرهنگ گردشگری بروجرد ندارد.

وی ادامه داد: می شد این حجم مبلغ را در خانه های تاریخی سرمایه گذاری کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بنا های ساخته شده پشت «تپه چغا» گفت: باید بررسی شود با چه پارامتری این پروژه قیمت گذاری و اجرا شده است.

گودرزی افزود: من به این هزینه ها خوشبین نیستم چون در اولویت نیست و باید اسناد این هزینه ها بررسی شود و این مهم به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور نیز منتقل شد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با رئیس سازمان میراث فرهنگی صحبت شد تا قلعه «پرویز خان» که در مجاورت آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد قرار دارد تبدیل به مرکزی گردشگری برای رفاه و توقف گردشگران و هدایت آنها به داخل شهر شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قول هایی داده شد تا این قلعه مرمت شود و مسیر آن تسهیل شود.

گودرزی گفت: برای شکوفایی خانه های تاریخی بروجرد تا آنجا که شود پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از سفر وزیر کار، رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به بروجرد خبر داد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و ریاست و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دعوت شد تا به بروجرد سفر کنند.

گودرزی در ارتباط با ابعاد این سفر اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی مشکلات حوزه انتخابیه و پروژه های در دست اقدام شهرستان است که مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

صحبت های نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس  درباره  بنا های تاریخی بروجرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه‌های تاریخی بروجرد در حال تخریب هستند/قلعه «پرویزخان» مرکز گردشگری می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..