تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار دقیقی از میزان مصرف تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی نداریم/ اطلاعات درست، عامل پیشگیری از واردات غیر ضروری است

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انجمن تجهیزات پزشکی آمار میزان مصرف بیمارستان‌ها را ندارد/پیگیری سه ساله اخذ میزان مصرف تجهیزات پزشکی به وسیله مراکز درمانیقاسمی گفت: پس از سه سال پیگیری، انجمن آمار دقیقی از میزان مصرف تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی ندارد.

مریم قاسمی دبیر انجمن تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی شرکت‌های تولید کننده داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر آماری از میزان مصرف تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و ملزومات بهداشتی در اختیار انجمن و شرکتهای تولید کننده داخلی نیست به همین دلیل هر شرکتی می‌تواند ادعای خودکفایی ایران در گروه  تولیدات خود را داشته باشد، به میزان همین خودکفایی هم در بخش واردات می‌توان با ایجاد ابهام در میزان نیاز کشور، کالا وارد کرد.

وی ادامه داد: چندین سال است که انجمن تجهیزات پزشکی و شرکت‌های تولید کننده داخلی  به دنبال دریافت میزان نیاز و مصرف تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی سراسر کشور است تا بتواند برای حمایت از کالای ایرانی و دستیابی به استقلال کشور، میزان تولید داخل را تعدیل و تنظیم کند اما تا این لحظه هنوز موفق به دریافت این آمار نشده‌ایم، نمی‌توان تصور کرد چنین آماریدر سطح کلان کشور نداریم زیرا اگر چنین باشد باید نگران باشیم و  فکری اساسی کنیم.

ضرورت شاففیت میزان مصرف تجهیزات پزشکی برای تولید کننده

قاسمی با بیان اینکه ضرورت مشخص بودن آمار مصرف برای تولید کننده در موارد مختلف حائز اهمیت است، عنوان کرد: اگر علاقمندان به تولید و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخلی میزان مصرف داخل را بدانند می توانند نسبت به تولید یا عدم تولید تصمیم بگیرند و از تولید مازاد و یا سرمایه گذاری در بخشی که نیاز بازار نیست جلوگیری کنند.

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی اظهار کرد:  جلوگیری از واردات غیر ضروری و مازاد مصرف مزیت مهم دیگر شفافیت میزان مصرف و تولید است که یقینا اثرات مخرب زیادی در اقتصاد کشور دارد.

وی تاکید کرد: من امیدوارم که مسئولان هر چه سریعتر آمار میزان مصرف تجهیزات پزشکی مراکز درمانی سراسر کشور را در اختیار انجمن قرار دهند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق آینده درخشانی را برای تولیدات ایران رقم بزنیم.

قاسمی یاد آور شد: این انجمن با ایجاد کارگروه های تخصصی، پتانسیل و توان حمایتی بالایی برای کمک به نهادها و ارگان‌های ذیربط را مهیا کرده و مشتاقانه منتظر است تا دست در دست مسئولین در«سال حمایت از تولید داخلی» آنچه را در توان دارد ارائه کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار دقیقی از میزان مصرف تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی نداریم/ اطلاعات درست، عامل پیشگیری از واردات غیر ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..