تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت عرضه محصولات استراتژیک‌ در بورس کالا ضروری است

مشکل امروز اقتصاد ما وجود واسطه های پر شمار و نبود شفافیت است و بورس کالا یکی از ارکان ایجاد شفافیت و رقابت در اقتصاد به شمار می رود.

علی‌محمد شاعری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شوراری اسلامی ضمن بیان مطلب بالا، بازار سرمایه را یکی از شفاف ترین حوزه های اقتصادی کشور دانست و به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: در حال حاضر کالاهای استراتژیکی همچون محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی در بورس کالا عرضه می شوند و ورود محصولات سایر حوزه ها نیز به بورس کالا ضروری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به عرضه گندم در بورس کالا و راه اندازی بازار معاملات آتی آن اشاره کرد و گفت: سال گذشته گندم به صورت پایلوت در چهار استان از طریق بورس کالا عرضه شد و اکنون با هماهنگی نهادهای مرتبط و آمادگی بورس، می توان تمامی گندم تولیدی در کشور را از طریق این بستر عرضه کرد.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عرضه گندم کشور در بورس کالا برای بخش کشاورزی اقتصاد،  حمایت از کشاورزان و دولت بسیار کارگشا است.

علی‌محمد شاعری ادامه داد: آنچه که تولید گندم در کشور را تهدید می‌کند این است که وقتی کشاورزان با تأخیر در پرداخت مطالبات خود مواجه شوند، گندم را با قیمت پایین‌تر به دلالان می فروشند که دولت باید این نقیصه را برطرف کند و بدون شک یکی از روش های حل این مشکلات عرضه گندم در بورس است.

وی با اشاره به لزوم افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان، دو انتظار از دولت داریم یکی آن که مبلغ ناشی از گندم خریداری شده را فوری به کشاورزان بپردازد و دوم اینکه اگر این قیمت به‌روز پرداخت نشد، دولت جریمه دیرکرد را محاسبه  و براساس روزشمار و طبق قانون برنامه ششم به کشاورزان پرداخت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت عرضه محصولات استراتژیک‌ در بورس کالا ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..