تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگاه رسانه در توسعه نظام تأمین مالی

 

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی، شفاف‌سازی و آگاهی به جامعه بسیار ارزنده است؛ به عبارتی دیگر رسانه‌ها می‌توانند از طریق مهندسی فرهنگ سرمایه‌گذاری، زمینه رشد و توسعه بورس و جهت‌‌دهی نقدینگی به سمت فضای اقتصادی را فراهم کنند.

 موسی احمدی استاد دانشگاه با بیان این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: رسانه‌ها با ارایه اطلاعات جامع و کامل می‌توانند در شناساندن هرچه بیشتر بورس اوراق بهادار به جامعه و جذب سرمایه‌های جدید به بازار نقش مؤثری را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  613 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها به بخش های اقتصادی اعطا شده، گفت:  ارزش تأمین مالی صورت گرفته در بازارهای اولیه، ثانویه و همچنین نهادهای مالی معادل 101.4 هزار میلیارد تومان بوده که در این میان در حدود 82.9 هزار میلیارد تومان آن از محل بازارهای اولیه و ثانویه بوده و مابقی به میزان 18.6 میلیارد تومان مربوط به تأمین مالی نهادهای مالی است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در مجموع بالغ بر 64.9 میلیارد تومان انواع ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه منتشر شده است که حدود 88 درصد را اوراق دولتی مشتمل بر اوراق اجاره دولتی، اوراق مرابحه دولتی، اوراق منفعت دولتی، اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت دولت، شهرداری ها و بانک ها تشکیل می دهند.

احمدی با این نتیجه گیری که آمارها همچنان نشان از "بانک پایه" بودن نظام تأمین مالی کشور دارد، ادامه داد: بازار بدهی علی رغم توسعه ای که در سال های اخیر داشته نیازمند توجه ویژه از سوی مسوولین اقتصادی و رسانه هاست.

وی با اشاره به اینکه ابزارها و شیوه های مختلف تأمین مالی تنها با طراحی مؤثر  و تبیین صحیح و به موقع، قابلیت اجرای موفق برای رفع مشکلات بنگاه‌های مختلف اقتصادی و پیش‌برد فعالیت اقتصادی آنها را پیدا می‌کنند، افزود: در این میان رسانه‌ها می‌توانند ضمن ایجاد ارتباط دوسویه میان نهادهای فعال در بازار سرمایه و ذی‌نفعان این بازار، به ویژه سرمایه‌گذاران زمینه همکاری بیش‌تر آن‌ها را فراهم کنند.

احمدی با طرح مثالی ادامه داد: بارها شاهد بوده‌ایم که وقتی یک ابزار مالی جدید در بازار معرفی ‌شده یا قابلیت عرضه به عموم را پیدا ‌کرده، رسانه‌ها ضمن ایفای بهینه نقش اطلاع‌رسانی خود، زمینه موفقیت آن را نیز فراهم کرده اند .

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آگاهی از شرایط موجود، اخبار، مشکلات و دغدغه‌های موجود که از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود و چاره‌اندیشی برای برطرف‌کردن آن، موجبات تسهیل و تسریع در بازارمحوری را فراهم خواهد آورد.  

احمدی اظهار داشت: تنها از طریق برقراری ارتباط مؤثر میان اجزای مختلف بازارهای مالی مشتمل بر سرمایه‌گذاران، نهادهای مالی فعال و سایر ذی‌نفعان می‌توانیم شاهد رشد روزافزون این بازار و تسهیل ارتباط میان اجزای آن باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین با توجه به تنگناهای اعتباری و وضعیت اقتصادی موجود از یکسو و نیاز بنگاه های اقتصادی، پروژه ها و دولت به منابع مالی از سوی دیگر، ضرورت رشد و توسعه بازار سرمایه از اهمیتی بیش از پیش در رشد و توسعه اقتصادی برخوردار شده است.

به گزارش سنا، دبیرخانه دومین جشنواره بورس و رسانه به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل و تلفن: 84083709 آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص این جشنواره است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگاه رسانه در توسعه نظام تأمین مالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..