تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازشناسی آثار هنری ضروری است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سید محمد مجتبی حسینی پنجشنبه شب در آیین پایانی سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی در اسفراین اظهار داشت: اگر بخواهیم هویت خود را حفظ و از کیان فرهنگی خودمان مراقبت کنیم و خویشتن خویش را بیشتر بشناسیم باید آثار هنری را گردآوری، مستندنگاری، بازشناسی و معرفی کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنر می‌تواند محور توسعه در همه بخش‌ها باشد.

وی افزود: امروز درعصر سلطه رسانه ها، پرداختن به هنر و شناخت آیین‌های نیاکان خود بیش از هر زمان دیگر ضروری است.

معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگر ازسخنانش با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از سرمایه دارترین استان‌های کشور در زمینه هنر بویژه هنر موسیقی مقامی است، گفت: موسیقی یکی ازمحور‌های توسعه خراسان شمالی است واستعداد پیشرفت روزافزونی دراین زمینه دارد.

حسینی گفت: خراسان شمالی قطب موسیقی مقامی است و قطب بودن یک قبول عام و یک پیشینه تاریخی دارد که در این زمینه نیاز به برنامه ریزی است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صرف اعطای یک لقب هنری به منطقه حرکتی به سمت جلو نیست.

سیدمحمد مجتبی حسینی در پاسخ به درخواست انتخاب شدن خراسان شمالی به عنوان پایتخت موسیقی مقامی گفت: نواحی مختلفی از کشور استعداد شگفت انگیزی درموسیقی مقامی دارند و زمانی این استعداد‌ها به ظهور می‌رسد که برای آن برنامه ریزی ویژه شود.

وی افزود: اعطا یک لقب صرفا به معنی برآورده شدن و یا حرکتی به سمت جلو در این حوزه نیست.

حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی مقامی در خراسان شمالی گفت: این اقدامات یک گام بلند است که این استان یک از قطب‌های فرهنگی کشور معرفی شود.

وی افزود: پایتخت موسیقی مقامی شدن مستلزم کوشش هنرمندان استان و برنامه ریزی درحوزه هنر موسیقی و فراگیر شدن آن در تمام مناطق استان است.

انتهای پیام/پ

معاون وزیر ارشاد در بجنورد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازشناسی آثار هنری ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..