تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدواری به اعزام دوباره زائران ایرانی به عمره مفرده

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دلیل اعزام نشدن زائران ایرانی طی سال جاری به عمره مفرده را بازسازی مطاف اعلام و اظهار کرد: اگر حج امسال به خوبی انجام شود مقدمات سفر عمره را فراهم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که در چه شرایطی سفر عمره دوباره برقرار خواهد شد؟ گفت: دلیل اینکه امسال نتوانستیم عمره را راه‌اندازی کنیم این بود که در فضای مسجد‌الحرام مسئولان سعودی در حال انجام تعمیراتی بودند و زائر ما نمی‌توانست راحت برای طواف به مسجد‌الحرام برود.

وی تصریح کرد: طبیعی است زائری که پس از یک عمر به عمره مشرف می‌شود، انتظار دارد که بتواند به راحتی طواف و از فضای مسجد‌الحرام استفاده‌ کند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: از سوی دیگر ما در مورد عمره توافقنامه‌ای مانند حج نداشتیم که عزت، کرامت و امنیت حجاج حفظ شود. به همین دلیل امسال اقدام نکردیم اما امیدوار هستیم اگر حج امسال به خیر و خوبی انجام شود و حجاج به سلامتی بازگردند در شرایطی که حدود شش میلیون نفر در نوبت عمره هستند بتوانیم پاسخگوی درخواست‌های مردم باشیم و مقدمات سفر عمره را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نشست‌ با مسئولان حج عربستان مسئله عمره نیز مطرح شد؟ گفت: مسئولان عربستانی منعی برای اعزام زائران عمره ایران ندارند. وقتی در حج توافقنامه امضا کردیم به طریق اولی مسئله عمره نیز حل است و آنها کتباً هم اعلام کردند که آمادگی دارند و من امیدوار هستم که این زمینه فراهم شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدواری به اعزام دوباره زائران ایرانی به عمره مفرده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..