تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ثبت ۸۶ تخلف شهریه در مدارس غیردولتی تا چگونگی اعمال سوابق تحصیلی در مناطق محروم

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون چگونگی اعمال سوابق تحصیلی کنکور و سرنوشت نامعلوم دانش آموزان شین آبادی گذشت.

از بلاتکلیفی در روند درمان شین آبادی‌ها تا چگونگی اعمال سوابق تحصیلی در مناطق محرومبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری نظیر جزئیات اعمال سوابق تحصیلی قطعی در کنکور ۹۸، روند نظارت بر ثبت نام مدارس و تخلفات ثبت شده  و بلاتکلیفی دانش آموزان شین آبادی برای درمان همراه بود.

آتش بی تدبیری مسئولان بر صورت شین‌آبادی‌ها

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره روال رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی اظهار کرد: براساس مصوبه دولت تقسیم کاری به منظور رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی در نظر گرفته شد و براساس این تقسیم کار تمام فعالیت های آموزشی و پرورشی، اسکان، صدور بیمه نامه عمر دانش آموزی، غرامت نقص عضو دانش آموزان را بر عهده گرفتیم.

وی ادامه داد: از زمان حادثه تاکنون تمام تکالیفی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود انجام دادیم اما درمان این دانش آموزان و انجام جراحی ها بر عهده آموزش و پرورش نیست و وزارت بهداشت باید به آن رسیدگی کند با این حال برای رسیدگی هرچه بهتر به دانش آموزان شین آبادی تلاش می کنیم.

ضریب محرومیت در کنکور ۹۸ برای دانش آموزان مناطق محروم تعیین شد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ ادامه داد: این تصمیم از کنکور سال آینده طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از این گلایه‌ها به دلیل این است که توضیحات کافی درباره تاثیر سوابق تحصیلی نداریم در حالی که سوابق تحصیلی بر اساس امتحانات نهایی که برای همه یکسان است، در نظر گرفته می‌شود.

بطحایی ادامه داد: تفاوت معنی داری در معدل دانش آموزان سراسر کشور مشاهده نمی‌کنیم این امتحانات در سطح دانش آموزان متوسط طرح می‌شود و از این جهت مشکلی نداریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در مناطق محروم با محرومیت دو و سه، ضریب محرومیتی نسبت به منطقه یک با هدف رفع نابرابری آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

ثبت ۸۶ تخلف شهریه در مدارس غیر دولتی

علیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره تعداد شکایات مربوط به ثبت‌نام در مدارس و روش‌های پیگیری آن اظهار کرد: آنالیز جدیدی را برای تجزیه و تحلیل شکایات آماده کرده ام و این روال برای تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ و ارسال دستورالعمل نظارت بر حقوق دانش آموزان و والدین در فصل ثبت‌نام به مدارس تاکنون ۸۳ مورد شکایت ثبت شده است، ۵۳ مورد مربوط به رعایت نکردن محدوده‌بندی، ۳ مورد برای سرویس مدرسه، ۱۹ مورد اخذ وجه در مدارس دولتی، ۸۶ مورد اخذ وجه مازاد در مدارس غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره تاثیر حساب یکپارچه مدارس گفت: با راه‌اندازی این حساب در مدارس دولتی سیاست نظارت دقیق‌تر و جامع‌تر بر فعالیت اقتصادی مدارس اجرا می‌شود و امسال وزیر آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر اجرای این طرح دارد تا رخداد‌های مالی را دقیق‌تر کنترل کنیم.

کمرئی درباره مجاز بودن اخذ وجه در برخی مدارس اظهار کرد: مدارس غیر دولتی، مدارس استعداد‌های درخشان و مدارس شاهد در قالب الگو‌ها و دستورالعمل‌های مصوب اجازه اخذ وجه دارند، اما در مدارس دولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی اخذ وجه غیر قانونی است.

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی به کلاس‌های درس امسال می‌رسند؟

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در گفت: وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که چندی پیش برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قول سازمان سنجش نتایج اولیه دو برابر ظرفیت نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: از نیمه مرداد ماه تا ۲۵ شهریور معاینه، مصاحبه و گزینش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی را انجام می‌دهیم و پس از آن از دو برابر ظرفیت اعلام شده، افراد واجد شرایط انتخاب و تا اواسط شهریور ماه به سازمان سنجش اعلام می‌شود تا اسامی پذیرفته شدگان نهایی را اعلام کنند.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره زمان به خدمت گرفتن این افراد گفت: پذیرفته شدگان از اول مهرامسال تا مهر سال آینده در کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهارت آموز شرکت خواهند کرد و پس از آن از مهر ۹۸ در مدارس کشور به عنوان معلم پذیرفته می‌شوند.

بزرگترین مرکز فرهنگی آموزش و پرورش با کمترین قیمت فروخته شد

حمید رضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به فروش بزرگترین مرکز فرهنگی آموزش و پرورش گلایه کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

بر اساس اخبار واصله مطلع شدیم، آموزش و پرورش اردوگاه شهید باهنر تهران را به ثمن بخس (یک سوم قیمت) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفندماه ۱۳۹۵، به فروش رسانده‌اند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، در این نامه از رئیس جمهور خواسته است، با قید فوریت دستگاه‌های نظارتی نسبت به بررسی موضوع، اقدام وگزارش آن را به فرهنگیان و نمایندگان مجلس ارائه کند.

مدارس لاکچری با نگاه گیشه‌ای مردم را اغفال نکنند/ معوقات فرهنگیان بازنشسته با حقوق تیر پرداخت می‌شود

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس لاکچرى در پایتخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این مدارس ظاهرى شیک داشته، اما از درون تفاوتى با مدارس معمولى ندارند.

وی ادامه داد: بخشى از زدودن این مواردى که نظام آموزشى را تهدید مى کند به خانواده‌ها برمی‌گردد و آن‌ها باید هوشیارتر باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شعار‌ها و تبلیغاتى که توسط مسئولان معدود مدارس مشاهده مى شود با آنچه در عمل اتفاق مى‌افتد، تفاوت بسیارى دارد.

بطحایی بیان کرد: نظارت هاى آموزش و پرورش به طور مستمر ادامه دارد و با مدارسى که بخواهند به طور گیشه اى مردم را اغفال کنند و آن‌ها را از محتواى آموزشى اصیل منحرف کنند، برخورد مى کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت معوقات بازنشستگان گفت: امیدواریم معوقات فرهنگیان بازنشسته با حقوق تیرماه پرداخت می‌شود.

حضور ۷۰ کشور برای شرکت در المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران

افتتاحیه ۲۹ المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش ملی استعداد‌های درخشان و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم مهاجرانی با اشاره به اینکه حضور ۷۰ کشور در ایران برای شرکت در المپیاد جهانی مایه افتخار است، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که ایران برای صلح قلم می‌زند و اقدام می‌کند و این المپیاد فرصتی برای گفت و گوی علمی و تعامل بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه این المپیاد فرصتی برای گفت و گوی علمی و تعامل بین المللی است، افزود: دانش آموزان ایرانی تا کنون در المپیاد‌های علمی، ۶۸۰ مدال رنگارنگ کسب کردند.

کنکور؛ سد بزرگ برنامه‌های تربیتی/ به جای دانشمند به شهروندخوب نیاز داریم

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمترین مانع در برنامه‌های تربیتی و فرهنگی را «کنکور» دانست و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزی تسلط بر مهارت‌های زندگی هستیم اما کنکور اجازه چنین تربیتی را به ما نمی دهد در حالی که امروز بیش از نیاز به دانشمند به شهروندان خوب در خانه‌های خود نیاز داریم.

وی  افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و گسست‌های فرهنگی ناشی از غفلت از نظام تعلیم و تربیتی است که امیدواریم با توجه ویژه به این موضوع توسعه پایدار را هر چه زودتر به نتیجه برسد.

کاظمی گفت: دانش‌آموزان در شرایط فعلی بزرگترین هدف خود را از همان روزهای اول ورود به مدرسه رسیدن به بهترین نتیجه در کنکور در نظر می گیرند و به اصطلاح آن را موفقیت تلقی می‌کنند در حالی که رتبه خوب داشتن در کنکور نشانه موفقیت نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ثبت ۸۶ تخلف شهریه در مدارس غیردولتی تا چگونگی اعمال سوابق تحصیلی در مناطق محروم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..