تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بلاتکلیف است

مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بلاتکلیف استبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛هر جامعه‌ای تلاش می‌کند تا میراث فرهنگی خود را مرمت کرده و حفظ کند البته این کار مستلزم آموزش نیروی انسانی کارشناس است و امروزه تقریبا هیچ دانشگاهی نمی‌تواند کارشناسان مناسبی را برای مرمت و حفاظت میراث فرهنگی کشورمان آموزش دهد. در این شرایط فعالیت مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ضرورت دارد چرا که کشور ما از لحاظ میراث فرهنگی غنی است و باید دانشگاه میراث فرهنگی داشته باشیم.

یوسف منصورزاده رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در خصوص وضعیت فعلی این مرکز به خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامه‌ای نوشته تا مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی زیر مجموعه وزارت علوم شود البته در مسیر تحقق این موضوع با مشکلاتی مواجه شدیم که برای از میان برداشتن آنها نیازمند تصمیم‌گیری رئیس سازمان میراث فرهنگی هستیم در اصل، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی هم‌اکنون بلاتکلیف است و اگرچه دانشجویان این مرکز آموزشی تا دو سال دیگر در این مرکز تحصیل خواهند کرد، اما دیوان محاسبات اداری اجبار کرده که مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی نباید به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی افزود:تصمیم سازمان میراث فرهنگی هم این است که مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی فعالیت نداشته باشد، اما در خصوص اینکه چگونه این موضوع محقق شودهنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

لازم به ذکر است; مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در سال ۱۳۶۸ با مجوز وزارت علوم فعالیتش را شروع کرد، اما شورای عالی اداری در حدود سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفت که مراکز آموزش عالی که زیر نظر دستگاه‌های اجرایی هستند تعیین تکلیف شوند چرا که دستگاه‌های اجرایی نباید مرکز آموزش عالی یا دانشگاه داشته باشند، اما در همان زمان مراکز آموزش عالی وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش از این تصمیم مستثنی شدند البته سازمان میراث فرهنگی نیز از همان زمان تلاش کرد که با تشریح ضرورت‌ها، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی را حفظ کند و این موضوع به شورای عالی میراث فرهنگی کشیده شد و در آنجا نیز مصوب شد، اما بعد از آن با تغییر مدیریت‌ها کار حفظ مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی متوقف شد و امروزه این مرکز آموزشی همچنان بلاتکلیف مانده است و باید ببینیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود چرا که رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص تکلیف مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تصمیم‌گیرنده است.

انتهای پیام/

علت بلاتکلیفی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی چیست؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بلاتکلیف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..