تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقتدی الصدر خواستار تعلیق‌ همه گفت‌وگوهای سیاسی در عراق شد

رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور از ائتلاف‌های پیروز انتخابات عراق خواست تا اطلاع ثانوی همه گفت‌وگوهای خود برای تشکیل فراکسیون...

به گزارش بولتن نیوز، رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفت‌وگوهای تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.

«مقتدی الصدر»، امروز (پنجشنبه) در حساب توییتری خود نوشت: «ائتلاف‌های سیاسی پیروز انتخابات اخیر باید تا زمان برآوردن کردن مطالبات برحق معترضان، همه گفت‌وگوهای سیاسی خود به منظور فراکسیون‌ها و سایر مسائل را به تعلیق درآورند».

او از این ائتلاف‌ها خواست کار گروه جدی با دولت و با هماهنگی معترضان تشکیل دهند تا مطالبات آن‌ها برآورده شود.

ائتلاف مقتدی الصدر موسوم به ائتلاف «سائرون» با کسب ۵۴ کرسی، بیشترین کرسی پارلمان عراق را در انتخابات اخیر این کشور از آن خود کرد و بعد از آن، ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و «النصر» به ریاست «حیدرالعامری» بیشترین کرسی‌ها راتصاحب کرده‌اند.

شهر بصره مرکز استانی به همین نام در جنوب عراق از هفدهم تیر ماه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی از جمله در حوزه برق و آب و عدم اشتغال زایی بود که با کشته شدن یکی از افراد معترض، دامنه اعتراض‌ها به شهرهای نجف، میسان، ناصریه و بغداد گسترش یافت.

بر اساس آمار وزارت کشور عراق تاکنون ۸ نفر در درگیری‌ها و عتراضات اخیر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرجعیت دینی عراق، دولت این کشور و سایر احزاب سیاسی ضمن حمایت از اعتراضات اخیر و درخواست از مقامات برای رسیدگی سریع به مطالبات و مشکلات، از معترضان خواستند راهکار مسالمت آمیز را در پیش بگیرند و از متوسل شدن به خشونت پرهیز کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقتدی الصدر خواستار تعلیق‌ همه گفت‌وگوهای سیاسی در عراق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..