تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر ماه بیش از 6 هزار و 200میلیارد تومان پرداختی تامین اجتماعی است

گفتگوی ویژه؛

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 42 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: هر ماه بیش از 6 هزار و دویست میلیارد تومان پرداختی های این سازمان است.


­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، محمدحسن زدا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: سه جانبه گرایی ( کارفرما ، کارگر و دولت )، قانون است و این موضوع در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی رعایت می شود و این هیئت ترکیبی از نمایندگان دولت ، کارفرمایان و کارگران است اما تعداد آن ها با هم تناسب ندارد.
وی با بیان اینکه در دوره قبلی ، موسسه عالی پژوهش و معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی منحل شد ، افزود: این دو را احیا کردیم و در معاونت فرهنگی، دبیرخانه دائمی را برای گفتگو با هر سه گروه شرکای اجتماعی ایجاد کردیم و اکنون اداره کل های کارفرمایان ، بیمه شدگان و اداره کل مستمری بگیران، فعال هستند.
زدا با اشاره به وجود یک میلیون و 400 هزار کارفرما اضافه کرد: باید با آن ها همفکری داشته باشیم واین نیاز به اصلاح قانون تامین اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه 42 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: هر ماه بیش از 6 هزار و دویست میلیارد تومان پرداختی های این سازمان است .
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی در طول 10 تا 15 سال گذشته با بازنشستگی های پیش از موعد مواجه بود و همچنین مهمانان ناخوانده از نهادها به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شدند و سپس رها کردند و حق بیمه های آن ها را پرداخت نمی کنند .
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تقاضا برای بازنشستگی پیش از موعد در جامعه کارگری زیاد است ، اضافه کرد: در بحث مستمری هم شرمنده آن ها هستیم.
وی با بیان اینکه هر ماه 4 هزار و 500 میلیارد تومان بابت مستمری ها پرداخت می کنیم،گفت: برای حل این مشکلات به عزم ملی نیاز داریم .
زدا افزود: جلسات غیر علنی در مراکز ارشد تصمیم گیری نظام داشتیم و این مسائل مطرح و در حال پیگیری است.
حسین سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم گفت: هر چند از ابتدای دولت یازدهم اقدامات اصلاحی و ارزشمندی در سازمان تامین اجتماعی انجام شده است اما از طرف بخش کارفرمایی همچنان گلایه ها و نگرانی ها نسبت به عملکرد این سازمان وجود دارد و رضایتمندی کافی در بخش کارگری هم وجود ندارد.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان صندوق بین نسلی است که کارگران و کارفرماها جزو شرکا و صاحبان اصلی آن هستند اما اطلاع و ارتباط چندانی با نحوه عملکرد، مدیریت و منابع و مصارف آن ندارد.
سلاح ورزی، وجود سه جانبه گرایی ( کارفرما، کارگر و دولت ) به معنای واقعی را در فرآیند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها ضروری دانست و افزود: از زمانی که شورای عالی تامین اجتماعی از بین رفت و هیئت امنا جای آن را گرفت متاسفانه در دولت های قبلی این سه جانبه گرایی دچار خدشه شد و شاید یکی از علل نارضایتی بخش کارگری همین باشد .
علیرضا حیدری نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری هم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از نیروی کار ایجاد شد، گفت: پس انداز دستمزد کارگران در آن جا جمع می شود و برای آینده نیروی کار و حمایت اجتماعی از آن، این منابع مصرف می شود.
وی با اشاره به منشاء شکل گیری سازمان تامین اجتماعی و مقررات مربوط به آن افزود: اکنون حدود سه میلیون نفر پوشش حمایتی را از این سازمان دریافت می کنند که عمدتاً تعهد منابع آن باید از سوی دولت انجام شود و این حجم مطالبات انباشته شده ، مشکلات جدی را برای منابع تامین اجتماعی ایجاد کرده و این موجب کاهش حمایت ها و تعهدات شده است.

ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر ماه بیش از 6 هزار و 200میلیارد تومان پرداختی تامین اجتماعی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..