تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوه یخ 11 میلیون تُنی، جان اهالی روستایی در گرینلند را به خطر انداخته است

به تازگی کوه یخ بسیار عظیم الجثه ای در نزدیکی روستایی در گرینلند رویت شده که گفته می شود حدوداً 11 میلیون تُن وزن دارد. این کوه یخ، تنها چند صد متر با ساحل فاصله دارد و خطری فوری برای ساختمان ها و جاده به شمار می رود. به همین جهت، جمعیت روستا از همین حالا تخلیه شده و قایق های ماهیگیری و کشتی ها هم عبور و مرور خود را متوقف کرده اند.

در ویدیوی تایم لپسی که پایین تر قرار گرفته، می توان حرکت این کوه یخ را در نزدیکی شهر کوچک Innaarsuit دید که جمعیتی 169 نفری دارد. متخصصین تخمین زده اند که ارتفاع این کوه یخ به 91 متر می رسد و وزن آن برای ایجاد صدمات اساسی به ساحل کافی است.

آنطور که خبرگزاری اسوشییتد پرس گزارش می دهد، این کوه یخ حدود 10 روز پیش از طریق ماهواره ها شناسایی شده بود و به همین خاطر، بخشی از جمعیت سه روز بعد تخلیه شدند. تا به این لحظه که خبر نوشته می شود، کوه یخ گرینلند بین 150 الی 180 متر با ساحل فاصله دارد.

گذشته از تخلیه جمعیت و کنترل رفت و آمد قایق ها، کار زیادی نمی توان برای مقابله با این تهدید انجام داد. ساکنین محلی هم اکنون به منطقه ای مرتفع تر منتقل شده اند تا در صورت برخورد کوه یخ با جزیره و به راه افتادن سیلاب، خطری جان آنها را تهدید نکند.

کوه یخ گرینلند در تصاویر ماهواره ای

در حال حاضر مشخص نیست که چه طی چند روز آتی چه اتفاقی خواهد افتاد. متخصصین می گویند این کوه یخ یا در نهایت به تکه های کوچکتر تقسیم خواهد شد، یا از روستا فاصله می گیرد و یا به ساحل نزدیک تر می شود. اگرچه کوه های یخ معمولاً چیز جدیدی در گرینلند به حساب نمی آیند، هواشناسان عقیده دارند که این تکه یخ به صورت خاص بسیار بزرگ و تهدیدآفرین است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوه یخ 11 میلیون تُنی، جان اهالی روستایی در گرینلند را به خطر انداخته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..