تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتبارات قلعه فلک‌الافلاک به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اعتبارات قلعه از 2 میلیارد تومان سال 96 به 35 میلیارد تومان تا امسال رسیده و این در حالی است که عدد خوبی برای مرمت و آزادسازی قلعه مهیا شده و باید کار مرمت و آزادسازی را سرعت بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی اصغر مونسان امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک‌الافلاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فلک‌الافلاک علاوه بر زیبایی‌های معماری، موزه باستان شناسی و مردم شناسی شکل گرفته و یک منطقه بی‌نظیری برای گردشگران ایجاد کرده است.

وی افزود:  اعتبارات قلعه از 2 میلیارد تومان سال 96 به 35 میلیارد تومان تا امسال رسیده و این در حالی است که  عدد خوبی برای مرمت و آزادسازی قلعه مهیا شده و باید کار مرمت و آزادسازی را سرعت بدهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: ساختمان‌های جنبی قلعه هم در حال ترمیم و مرمت هستند و در مورد کاربری آن‌ها همفکری خواهیم کرد که هم می‌توانند هتل‌های بی‌نظیری باشند و هم می‌توانند موزه‌های عالی شوند.

وی بیان کرد:  در صورتی که آزادسازی حریم قلعه به طور کامل انجام شود طرح‌های توسعه‌ای را خواهیم داشت و تا دو سال آینده مجموعه فلک‌الافلاک یک مجموعه بی‌نظیر خواهد بود.

 مونسان گفت: در حال حاضر ارتش کاملا حریم قلعه را تخلیه کرده و با سپاه پاسداران نیز  توافقات خوبی صورت گرفته،  مراکز اداری و فرماندهی سپاه که در حریم فلک الافلاک قرار دارند نیازمند مکان جایگزین هستند.

وی با اشاره به اینکه قول پایان نیمه اول 98 را برای آزادسازی حریم قلعه داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به مطالبه مردم برای ثبت جهانی، لازم است که حریم این مجموعه بی‌نظیر تا پایان 97 آزادسازی شود.

وی خاطرنشان کرد:  اگر کمبودی وجود داشته باشد ما پشتیبانی خواهیم کرد، لذا هر چقدر لازم است  کار شود و در تامین منابع مرمت پشتیبانی می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتبارات قلعه فلک‌الافلاک به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..