تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بلیت ارزان هواپیما بخریم؟

 سفرهای هوایی می‌توانند، با تدبیر و تحقیق کافی، به سفری ارزان و به‌صرفه تبدیل شوند. اگر به دنبال یک سفر هوایی ارزان هستید این مطلب برای شما است.

مقاله‌های مرتبط با سفرهای هوایی

هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت، در ازای راحتی و امکانات کمتر نسبت به هواپیمایی‌های گران‌تر، قیمت‌های کمتری نیز به مسافران پیشنهاد می‌دهند. این خط‌های هوایی، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی هستند که محتاطانه خرج می‌کنند.

بیشتر این هواپیمایی‌ها برای برخی سرویس‌ها حق‌الزحمه زیادی دریافت می‌کنند و قوانین بار بسیار سختی دارند؛ بنابراین مهم است که حتی در «انتخاب» این هواپیمایی‌های ارزان دقت کنید. مراقب دستمزد‌های پنهان باشید و همیشه برگه‌ای که به شما می‌دهند را با دقت تمام بخوانید؛ زیرا به شما کمک می‌کند مکان مناسب را پیدا و انتخاب کنید. در ادامه در قالب سه روش، کارهای لازم برای انتخاب یک پرواز ارزان در سفر هوایی را به شما معرفی می‌کنیم.

روش اول: جستجوی بهترین قیمت۱. از موتور جستجوی پرواز برای پیدا کردن هواپیمایی‌های ارزان استفاده کنید

موتورهای جستجوی پرواز

هواپیمایی‌های ارزان کشور را بشناسید تا بتوانید از موتورهای جستجویی که آن‌ها را حمایت می‌کنند باخبر شوید. این موتورهای جستجو، قیمت پروازها و سرویس‌ها برای هر هواپیمایی که با زمان سفر شما مناسب باشد را مشخص می‌کند. این کار در مقایسه‌ی انواع هزینه‌ها و خریدها به شما کمک می‌کند.

از موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید، مبادا ارزان‌ترین قیمت‌ها یا نتیجه‌های بهتر را از دست بدهید. قیمت‌ها در موتورهای جستجوی مختلف متفاوت‌اند.موتورهای جستجوی ایرانی مختلفی وجود دارند (تنها کافی است کلید واژه «موتور جستجوی پرواز» را جستجو کنید) اما موتورهای خارجی شامل TripAdvisor و Expedia هستند.۲. نسبت به زمان و روز سفر خود منعطف باشید

زمان سفر

قیمت پروازها با تمام امکانات، بسته به روز آن در هفته و زمان آن در سال، متغیر است. تابستان و زمستان فصل‌های شلوغی برای پرواز هستند. اوج سفرهای اروپایی در ماه آگوست انجام می‌شوند. ایرفیر طی این فصول از سال بسیار بالا است، بنابراین تا حد ممکن در این زمان‌ها سفر نکنید.

وسط هفته سفر کنید. هزینه ایرفیر آخر هفته‌ها بیشتر است.ارزان‌ترین پروازها صبح‌های زود یا آخر شب انجام می‌شوند.هزینه پرواز درست بعد از تعطیلات به شکل قابل توجهی پایین می‌آید.۳. نسبت به مسیر سفر سختگیر نباشید

فرودگاه

پروازهای بدون توقف معمولا گران‌ترین پروازها هستند. پروازهای مرتبط، ممکن است سفر شما را طولانی کنند؛ اما جایگزین‌های ارزان‌تری هستند. شهرهای اطراف مقصد خود را بررسی کنید و پروازهایی که در آن فرودگاه‌ها به زمین می‌نشینند را نیز بررسی کنید. پیش از خرید بلیت حتما گزینه‌های مختلف را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

برای مثال یک پرواز بدون توقف به آمستردام می‌تواند خیلی گران‌تر از پروازی باشد که ابتدا به لندن، سپس (از طریق یک هواپیمایی ارزان) به آمستردام صورت می‌گیرد.فراموش نکنید فرودگاه‌های محلی را چک کنید. موتورهای جستجو، به ندرت این اطلاعات را دارند؛ اما قیمت‌های بسیار خوبی را در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید. بدون شک ارزش نگاه کردن را دارند.۴. پرواز خود را ۷ هفته پیش از سفر رزرو کنید

رزرو پرواز

هرچند خیلی علمی نیست؛ اما اطلاعات مبنی بر این است که (برای پروازهای محلی و کوتاه‌مدت) بهترین زمان برای یافتن پرواز ارزان، ۷ هفته پیش از رزرو پرواز است. برای پروازهای طولانی مانند پروازهای بین قاره‌ای، ۱۸ هفته پیش از پرواز، رزرو کنید.

هرگز لحظه آخر بلیت رزرو نکنید. با اینکه برخی هواپیمایی‌ها برای اینکه صندلی خالی نماند، پروازهای ارزانی را ارائه می‌دهند؛ اما این استراتژی همیشه کاربردی نیست.۵. قیمت پروازهای یک‌طرفه را بررسی کنید

رزرو پرواز

خود را محدود به بلیت‌های دوطرفه نکنید. با اندکی جستجو متوجه می‌شوید که خرید دو بلیت یک‌طرفه ارزان‌تر از خرید یک بلیت دوطرفه است. ممکن است یک هواپیمایی یک پرواز یک طرفه بسیار عالی داشته باشد و هواپیمایی دیگری یک بلیت برگشت بسیار مناسب با قیمت خوب را ارائه کند.

از خرید از ایرلاین‌های مختلف نترسید و اگر می‌دانید این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود حتما انجامش دهید.اگر از این شیوه استفاده می‌کنید، پارکینگ فرودگاه را از یاد نبرید. هواپیمایی‌های مختلف از فرودگاه یکسان استفاده نمی‌کنند. ممکن است پرواز برگشت شما در فرودگاهی متفاوت از فرودگاه رفت شما فرود بیاید.شیوه دوم: صرفه‌جویی در هزینه‌ پروازها۱. از قوانین و هزینه‌های بار آگاهی پیدا کنید

قوانین بار

برخی هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت بابت هر باری که حمل می‌کنید هزینه می‌گیرند. یکی از دلایلی که در نگاه اول این هواپیمایی‌ها ارزان به نظر می‌رسند، این است که به طور معمول این هزینه‌ها در فاکتور نوشته نمی‌شوند. این دستمزدها درست پس از چک اوت جمع بسته می‌شوند.

به طور معمول، هواپیمایی‌ها برای بارهایی با اندازه‌های مختلف، هزینه‌های مختلفی می‌گیرند، بنابراین حتما قوانین آن‌ها را از قبل بررسی کنید.حتما از محدودیت‌های هواپیمایی‌ها برای حمل بار مطلع شوید. قوانین و هزینه‌های چمدان‌ها و وسایل شخصی مانند کوله‌پشتی و کیف دستی را جستجو کنید.۲. به دنبال تخفیف‌ها و/ یا پیشنهادات خاص بگردید

تخفیف

دانش‌آموزان زیر ۲۶ سال مشمول برخی تخفیف‌ها می‌شوند. زمانی که در وب‌سایت هواپیمایی‌ها جستجو می‌کنید، به دنبال کد تخفیف دانش‌آموزی بگردید. گاهی برای خانواده‌ها یا گروه‌های پرجمعیت تخفیف یا کاهش هزینه درنظر می‌گیرند.

اگر تخفیفی در لیست وب‌سایت مشاهده نکردید، حتما تماس بگیرید و به طور مستقیم از آن‌ها راجع‌به تخفیف‌هایی که مشمول شما می‌شود پرس‌وجو کنید.۳. برای هشدارهای لازم در بخش ایمیل ثبت نام کنید

ایمیل

چند وب‌سایت (هواپیمایی‌های ارزان) را جستجو کنید و برای اخبار جدید، ایمیل خود را به آن‌ها بدهید. با این کار تمام هواپیمایی‌ها اطلاعات خود را، از جمله فروش بلیت، مسیرهای جدید، کرایه‌های ارزان، پروازهای لحظه آخر و... برای شما می‌فرستند. از دیگر مزیت‌های این کار این است که دیگر لازم نیست تا دفترهای هواپیمایی بروید.

عصرهای سه‌شنبه، رایج‌ترین زمان برای دریافت ایمیل‌های پروازهای آخر هفته‌ی لحظه آخر است. اگر صندلی‌های خالی زیادی وجود داشته باشد، برای پر شدن آن‌ها تخفیف‌های بسیار زیادی می‌دهند و خبر آن را به شما ایمیل می‌کنند.۴. به برنامه وفاداری هواپیمایی‌های ارزان بپیوندید

برنامه وفاداری

حتی اگر گه‌گاه پرواز می‌کنید، در برنامه‌‌های پاداش ثبت نام کنید. این برنامه‌ها به شما این فرصت را می‌دهند تا با هر بار پرواز امتیازهای بسیاری جمع کنید. با جمع‌آوری این امتیازها می‌توانید از تخفیف‌ها و دیگر مزیت‌های هواپیمایی بهره‌مند شوید.

۵. پرواز خود را به صورت آنلاین رزرو کنید

رزرو آنلاین

به طور معمول، هواپیمای‌های ارزان‌قیمت، برای کسانی که به صورت آنلاین پرواز خود را رزرو می‌کنند تخفیفاتی قائل می‌شوند. با هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید؛ اما زمانی که از خرید خود مطمئن شدید، حتما از طریق وب‌سایت آن را خریداری کنید. معمولا هواپیمایی‌ها تخفیف‌های خود را در سایت‌های خود اعلام می‌کنند؛ بنابراین اگر حضوری یا با تماس پرواز خود را رزرو کنید، از این تخفیف‌ها و مزایا مطلع نمی‌شوید.

رزرو آنلاین، همچنین این فرصت را به شما می‌دهد تا پیش از خرید، به طور کامل و دقیق همه چیز را بررسی کنید و از هزینه‌های پنهان باخبر شوید.روش سوم: اطمینان از یک پرواز امن و رضایت‌بخش۱. مراقب هزینه‌های مخفی باشید

هزینه های مخفی

بسیاری از هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت، قیمت‌های بسیار عالی را به شما پیشنهاد می‌کنند؛ اما زمانی که آماده پرداخت می‌شوید، تازه به هزینه‌های پنهان پی‌می‌برید. برای آگاهی از این هزینه‌ها حتما وب‌سایت خط هوایی را بررسی کنید و پیش از چک اوت، لیست هزینه‌ها را بخوانید. گزینه‌ی «خرید» را تا زمانی که صفحه‌ها را کامل نخواند‌ه و هزینه‌ها را بررسی نکرده‌اید، انتخاب نکنید. با این کار می‌توانید از شر برخی هزینه‌ها خلاص شوید و در پول خود صرفه‌جویی کنید.

از قوانین کنسل شدن هواپیمایی آگاه شوید. گاهی کنسل کردن تاثیری در پرداخت برخی هزینه‌ها ندارد.اگر مسئله‌ای بیش از حد خوب به نظر رسید و به واقعیت نزدیک نبود، حتما واقعی نیست. در صورت لزوم تماس بگیرید و از آن مطمئن شوید.۲. دوباره بررسی کنید و طبق قوانین مربوط به حمل بار پیش بروید

قوانین بار

هواپیمایی‌های ارزان معمولا قوانین بسیار سختی نسبت به حمل چمدان و بارها دارند و زیر پا گذاشتن این قوانین می‌تواند هزینه‌های قابل‌توجهی را برای شما دربرداشته باشد. همیشه پیش از پرواز، چمدان و بارهای خود را وزن و بررسی کنید. از حدس زدن یا نگاه سرسری انداختن بپرهیزید. مطمئن شوید که بارهای شما از حد مجاز نگذشته باشند.

حتما بررسی کنید که مجاز به حمل چند چمدان هستید. همه هواپیمایی‌ها محدودیت‌هایی دارند.۳. از امکاناتی که هواپیمایی‌های ارزان ارائه نمی‌دهند آگاه شوید

امکانات هواپیمایی ها

این هواپیمایی‌ها به این خاطر ارزان هستند که برخی امکانات را ارائه نمی‌دهند. هواپیماها قدیمی‌تر و صندلی‌ها کوچک‌تر هستند، فضای کافی برای پاهای شما وجود ندارد، غذا، نوشیدنی، اینترنت بی‌سیم و سرگرمی ندارند. قوانین حمل بار بسیار سخت است و می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای شما دربرداشته باشد.

اگر می‌خواهید با هواپیمایی‌های ارزان سفر کنید، نباید انتظار پروازهایی با سرویس کامل را داشته باشید.۴. همه چیز را درباره هواپیمایی‌های ارزان یاد بگیرید

هواپیمایی

پیش از خرید از یک هوایمایی که نمی‌شناسید، از گزارش‌های امنیت، مسائل سرویس و نگهداری، میزان سروقت بودن پروازها و غیره آگاه شوید.

۵. نظرات مشتریان را بخوانید

این کار به شما در تجربه‌هایی که در آن پرواز قرار است به‌دست آورید کمک بسیار می‌کند. گزارش‌ها و نظرات درباره همه چیز ازجمله هزینه‌های مخفی که مشتریان قبل، گرفتار آن شده‌اند شما را آگاه می‌کند. البته به یاد داشته باشید که گاهی پیازداغ این نظرات ممکن است زیاد باشد.

همیشه شکایت‌هایی که مشتریان مختلف درباره یک موضوع مشترک دارند را جدی بگیرید. این شکایات به احتمال زیاد درست هستند.به قسمت نظرات مشتریان هواپمیایی مورد نظر بروید و تمام آن‌ها را بخوانید. اگر چنین بخشی وجود نداشت، آن را به‌صورت جداگانه در گوگل جستجو کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بلیت ارزان هواپیما بخریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..