تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بکارگیری "یادگیری ماشین"بر

بکارگیری "یادگیری ماشین"برای کشف مولکول‌های جدید

این رویکرد که از فناوری های یادگیری ماشین (machine learning) برای کشف مولکول های جدید استفاده می کند، توسط گروهی از پژوهشگران به سرپرستی پروفسور لی کرونین (Lee Cronin)، رییس دانشکده شیمی دانشگاه گلاسکو، طراح و توسعه یافته است.

ربات سنتز شیمیایی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) به صورت خودکار قادر به بررسی واکنش های شیمیایی است. قدرت این سیستم با جستجوی 1000 واکنش، با استفاده از ترکیب 18 ماده شیمیایی شروع کننده مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

سیستم رباتیک با بررسی تنها 100 واکنش احتمالی، با دقت 80 درصد پیش بینی کرد که ترکیب کدام مواد شیمیایی شروع کننده، می تواند برای ایجاد واکنش ها و مولکول های جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

محققان با بررسی این واکنش ها، موفق به کشف طیفی از مولکول ها و واکنش های ناشناخته شدند. یکی از این واکنش ها در طبقه بندی 1 درصد منحصر به فردترین واکنش های شناخته شده جای گرفت.

این سیستم رباتیک، مسیر را برای کشف مولکول های جدید برای تولید دارو با هزینه های بسیار کمتر، محصولات شیمیایی جدید شامل مواد شیمیایی، پلیمرها و مولکول ها برای برنامه های کاربردی با فناوری پیشرفته از جمله تصویربرداری (پزشکی) هموار می کند.

نتایج این دستاورد در مجله Nature منتشر شد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بکارگیری "یادگیری ماشین"بر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..