تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر

مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همیشه در تمام ادوار، افرادی بوده اند که به خاطر جنبه های مالی، سیاسی و... اقدام به دزدی سرمایه های فرهنگی یک کشور می کرده اند.

سارقان آثار هنری با یک نقشه کاملا حساب شده و با ابزاری که فکرش را هم نمی کنید، از سرسخت ترین شرایط امنیتی هم عبور می کنند تا به هدف مد نظرشان برسند. سرقت هایی که گاهی مسلحانه و گاهی با لباس مبدل و در نقش یک کارشناس آثار هنری انجام می شود! در سال ها و دهه های گذشته، افراد زیادی سعی کرده اند آثار هنرمندان معروف را از گالری ها و موزه ها بدزدند. در ادامه، گلچینی از مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا را  به شما معرفی می کنیم.

سرقت 20 اثر برای یک ساعت
در سال 1991 مردی خود را در توالت موزه «ون گوک» در آمستردام مخفی کرد و با کمک یک نگهبان، موفق شد 20 اثر این استاد بزرگ را سرقت کند. پلیس بعد از یک ساعت تابلوها را در اتومبیلی پیدا کرد که سارقان برای فرار استفاده کرده بودند.

سرقت به سبک فیلم های جنایی
درحالی که در اروپا، جشن سال نو و آغاز قرن جدید برگزار می شد، پنجره سقف موزه آکسفورد شکست. سارق برای کور کردن دوربین ها، نارنجک دودزا به داخل سالن پرتاب کرد و با طناب از سقف پایین آمد. این صحنه یک فیلم نیست بلکه عملیات یک سارق برای ربودن تابلوی «Auvers-sur-Oise» اثر پل سزان به ارزش سه میلیون پوند است. دیگر هیچ اثری از این تابلو به دست نیامد.

سرقت جنجالی
سیستم های امنیتی موزه هنرهای مدرن پاریس، خاموش و نگهبانان هم متوجه موضوع خاصی نشدند. سرقت تابلوهای این موزه به ارزش 100 میلیون یورو، به خصوص تابلوی پیکاسو جنجال آفرید. اگرچه سارق بازداشت شد اما از تابلوها هیچ خبری نیست.

سرقت مسلحانه از موزه
سارقان مسلح سال 2004 جلوی چشم بازدیدکنندگان دوتابلوی «جیغ» و «مادونا» را از دیوار موزه ادوارد مونک اسلو کندند و با خود بردند. بعدها در بازرسی های پلیس این دو تابلو پیدا شدند اما تابلوی «جیغ» وضعیت مناسبی نداشت و بخشی از آن دیگر به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.

مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر


سرقت مشهورترین پرتره یک زن
تابلوی مونالیزا، مشهورترین پرتره یک زن با آن لبخند مسحورکننده که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است، در سال 1911 توسط یک جوان ایتالیایی به نام «وینچنسو پروجیا» به سرقت رفت.
او با لباس کارمندان موزه لوور به آن جا رفت و تابلو را زیر روپوش خود مخفی کرد. با گزارش یک تاجر آثار هنری، تابلو در سال 1913 کشف و سارق توسط پلیس بازداشت شد.

مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر


بزرگ ترین سرقت اروپا
در سال 2008 در بزرگ ترین سرقت اروپا (به لحاظ قیمت)، چهار تابلوی نفیس به ارزش 180 میلیون فرانک سوئیس از محل بنیاد «امیل گئورگ بورله» در زوریخ به سرقت رفتند. این تابلو ها که اثر پل سزان، اِدگار دگا، ون گوک و کلود مونه بودند، بعدا همگی پیدا شدند. جالب این که پلیس دو تابلو را در پارکینگ یک تیمارستان پیدا کرد.

مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر

مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر


تابلویی برای دزدیده شدن
تابلوی رمبرانت با نام ژاکوب تاکنون چهار بار و در سال های 1966، 1973، 1981 و 1986 از یک گالری در بریتانیا به سرقت رفته است. این تابلو، رکورد جهانی سرقت شدن یک اثر هنری را در اختیار دارد و حتی نام آن به مزاح به «رمبرانت برای دزدیدن» تغییر یافته است.

معمایی که هنوز هم حل نشده
سرقت 13 تابلو از موزه «ایزابل استوارت گاردنر» بوستون در سال 1990 به ارزش 500 میلیون دلار، به عنوان بزرگ ترین دزدی آثار هنری در آمریکا قلمداد شده است. دو نفر با لباس پلیس به موزه وارد شدند و آثار را سرقت کردند. جای تابلو ها هنوز هم روی دیوارهای موزه خالی نگه داشته شده است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

معرفی گلچینی از مشهورترین آثار هنری سرقت شده در دنیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشهورترین آثار هنری سرقت شده دنیا+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..