تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگبارترین دایناسورهای تاریخ

برترین‌ها: ایندومینوس رکس، یک دایناسور وحشتناک است. اما این هشت دایناسور ترسناک‌تر هستند، چون واقعا وجود داشته اند.

اسپنوساروس (Spinosaurus aegyptiacus)


تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اسپینوساروس احتمالا بزرگترین گونه دایناسور‌های گوشتخوار بوده که بیش از ۱۵ متر طول داشته است. حتی در آب هم نمی‌توانستید از دست این دایناسور در امان باشید، چون از معدود دایناسور‌هایی بوده که می‌توانسته شنا کند.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


ولوسیراپتور (Velociraptor mongoliensis)


ولوسیراپتور‌ها را فیلم پارک ژوراسیک مشهور کرد اما در واقعیت نسبت به فیلم کوچکتر و کندتر بوده اند. با این حال چنگال‌های قلابی تیز و بزرگی روی انگشتان دومشان داشتند که از آن برای جلوگیری از فرار قربانی استفاده می‌کردند.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


تیرانوسوروس رکس (Tyrannosaurus rex)


«پادشاه مارمولک‌های ستمگر» همیشه یکی از ترسناک‌ترین و مرگبارترین دایناسور‌ها بوده که قدرت گاز گرفتن آن سه برابر کوسه سفید بزرگ است و باعث می‌شود قوی‌ترین نیروی گاز گرفتن را در میان همه حیواناتی که تاکنون زندگی می‌کرده اند داشته باشد.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


ماپوساروس (Mapusaurus roseae)


این دایناسور گوشتخوار عظیم الجثه بیش از ۹ متر طول داشته و به صورت گروهی شکار می‌کرده اند.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


انکیلوساروس (Ankylosaurus magniventris)

این دایناسور شاید مرگبار به نظر نرسد، چون گیاهخوار بوده، اما از دم زرهی و برجسته خود به عنوان ابزار دفاعی استفاده می‌کرده است و می‌توانسته با دمش استخوان هایتان را خرد کند.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ

سیلوفایسیس (Coelophysis bauri)

گول اندازه اش را نخورید. اگرچه سیلوفایسیس فقط ۲۰ کیلوگرم بوده، شواهد فسیلی نشان می‌دهد که به صورت گروهی شکار می‌کرده اند. همچنین بسیار چابک بوده و دندان‌های شمشیری برنده داشته اند.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


ماجونگاسوروس (Majungasaurus crenatissimus)


ماجونگاسوروس‌ها به عنوان یکی از معدود دایناسور‌های آدمخوار، جمجمه متفاوتی داشتند. پوزه کوتاه و تنومند آن‌ها برای کشتن طعمه با و نگه داشتن آن تا زمان مرگ مناسب بود.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ


آلوساروس (Allosaurus)


آلوساروس، یکی از خطرناک‌ترین دایناسور‌های ژوراسیک یک شکارچی ترسناک و بلندپرواز بود. دیرین شناسان فسیل‌های متعددی از دایناسور‌های دیگر پیدا کردند که جای دندان‌های آلوساروس روی آن‌ها بوده است.

مرگبارترین دایناسورهای تاریخ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگبارترین دایناسورهای تاریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..