ساعت: 12:33 منتشر شده در مورخ: 1397/04/28 شناسه خبر: 1388186
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان خبرداد
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: تورهای استانگردی توسط برخی آژانس های مسافرتی و گردشگری در زنجان انجام می شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در فصل تابستان برنامه های مختلفی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه در این راستا 9 برنامه فرهنگی تدارک دیده شده است، ادامه داد:نخستین استارت آپ گردشگری در زنجان در سال جاری برگزار می شود.
این مسئول با اشاره به برگزاری شب فرهنگی زنجان در برج میلاد تهران،خاطرنشان کرد: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی، سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از دیگر برنامه های این اداره کل محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از ورود قطار گردشگری به زنجان و برپایی جشنواره روستا خبر داد و گفت:برگزاری جشنواره ترش و شیرین، برپایی جشنواره انگور و برپایی جشنواره طبخ ماهی از دیگر برنامه های فرهنگی زنجان در تابستان است.
رحمتی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعمال تخفیف تاسیسات اقامتی برای تابستان،به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران موزه های استان آماده سازی شده است.
وی با اشاره به تهیه جدول بازدید از تاسیسات گردشگری و انجام بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری و سایر تاسیسات خدمت رسان،گفت: تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی و تهیه و تدوین برنامه ها و اطلاعرسانی برنامههای پیشبینی شده است.
این مسئول با اشاره به اجرای تورهای استانگردی توسط برخی آژانس های مسافرتی و گردشگری در زنجان، افزود: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اجرای تورهای زنجانگردی را آغاز کرده و با همکاری برخی واحدهای اقامتی که عموما از اقامتگاههای بومگردی استان هستند به پذیرش تورهای ورودی می پردازند.
رحمتی با بیان اینکه استان زنجان با داشتن 65 قامتگاه بوم گردی رتبه پنجم را در میان استان های کشور دارد، بیان کرد: طی ماه جاری 5 اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده و در راستای ارائه خدمات در نواحی روستایی به چرخه خدمت رسانی وارد شدهاند.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه این اداره کل به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف،تهدیدها و فرصتهای سفر به استان است،یادآور شد: در این راستا اقدام به تهیه و توزیع فرم های نظرسنجی به منظور جمع آوری پیشنهادات و نقطه نظرات مسافران، بررسی و شناسایی مشکلات، نارسایی ها و کمبودهای استان در حوزه های مختلف مرتبط با خدمات سفرکرده است.
رحمتی بیان داشت: تهیه گزارش جامع از کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات در مقاصد گردشگری، مستندسازی اقدامات و فعالیت ها در سطح استان از طریق مرجع واحد و ارائه به ستاد مرکزی و ارائه راهکارها و پیشنهادات عملی برای ارتقاء کیفیت خدمات سفر به گردشگران در تابستان از دیگر اقدامات است.
انتهای پیام/