تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9700 میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس کشور توزیع شد

9700 میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس کشور توزیع شد

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص و توزیع 9 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار فصل های نوسازی، تجهیز، بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور در سه ماه نخست امسال خبر داد.

مهرالله رخشانی مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی این مدت همه ردیف های نوسازی مدارس 100 درصد تامین اعتبار شده است، پیش بینی کرد: مهرماه امسال 7 هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی با بیان اینکه میانگین کنونی فضای آموزشی موجود 5.2 مترمربع برای هر دانش آموز است، افزود: در برنامه پنجم توسعه با تصویب 4 میلیارد دلار، 50 درصد مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی بود، ایمن سازی شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای برنامه پنجم توسعه 70 درصد مدارس موجود نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی بود که هم اکنون این میزان به 30 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: تمامی مدارس موجود کشور قبل از سال 68 احداث شده و در برابر زلزله مقاوم نیستند.
وی به برنامه ریزی برای تخریب مدارس خشت و گلی و احداث مدارس جدید اشاره کرد و گفت: نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس عزم ملی می طلبد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس استان تخریبی و 31 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است، افزود: هم اکنون یکهزار و 600 فضای آموزشی و 300 فضای اداری در استان فعال است.
اقبال عباسی به تجمیع مدارس فرسوده و همچنین مدارس در مناطق محروم و دورافتاده در قالب یک مجتمع آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکندگی مدارس در مناطق مختلف و پایین بودن سرانه دانش آموزی، اداره مدارس به سختی اتفاق افتاده است.
وی گفت: باید همه برنامه ها در نظام آموزش و پرورش در حوزه های مختلف براساس مزیت های منطقه ای، مشکلات و کاستی ها و عقب ماندگی ها توزیع شود.
وی افزود: توزیع بودجه، تجهیزات و نیروی انسانی در آموزش و پرورش با فرآیند فعلی نیاز به تجدید نظر دارد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیکاری مردم و پراکندگی روستاها در مناطق مختلف روستایی و محروم یکی از معضلات کنونی این استان است که باعث افزایش مهاجرت و کاهش جمعیت در این مناطق شده است.
علی کاظمی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان پراکندگی جمعیت، مستند نبودن املاک و ساختمان های آموزش و پرورش و دو شیفته بودن تعدادی از مدارس در برخی مناطق روستایی و تجهیز نبودن هنرستان ها است.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز کم بودن سرانه مدارس شبانه روزی و ناکافی بودن این مدارس در مناطق روستایی دوره افتاده را از دلایل ترک تحصیل دختران در استان عنوان کرد.
محمد خالدی، کمبود امکانات آموزشی در مدارس به خصوص هنرستان ها را از دیگر مشکلات شهرستان لزدگان و استان دانست.
نمیانده مردم شهرستان بروجن نیز با بیان اینکه فضاهای آموزشی باید مکانی برای کسب علم و فرهنگ باشد، افزود: فرسوده بودن مدارس و همچنین کمبود امکانات آموزش و پرورش را با مشکل روبه رو کرده است.
خدیجه ربیعی افزود: در مدارس استان حداقل امکانات ورزشی، آزمایشگاهی و تربیتی و فرهنگی وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه 14 هزار و 600 فرهنگی کار آموزش بیش از 192 هزار دانش آموز را برعهده دارند، افزود: کمبود معلم به دلیل افزایش شیب تند بازنشستگی و افزایش تعداد دانش آموزان به دلیل استقرار پایه تحصیلی 12 و همچنین افزایش 3 درصدی سالانه تعداد دانش آموزان، آموزش و پرورش استان را با مشکل مواجه کرده است.
بهروز امیدی افزود: هم اکنون 66 درصد دانش آموزان در 40 شهر و 34 درصد در 914 روستای استان مشغول تحصیل هستند که پراکندگی جمعیت در مناطق روستایی نیز یکی از مشکلات است.
وی گفت: کاهش سرانه دانش آموزی و به صفر رسیدن هزینه اجاره بهای مدارس و کاهش اضافه کار و حق الزحمه همکاران از دیگر مشکلات برای آموزش و پرورش استان است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9700 میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس کشور توزیع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..