تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان شروع ماساژ نوزاد، قبلش این ها را بدانید

ماساژ کودک با اثرات مطلوبی بر سلامتی وی و همچنین برقراری ارتباط بهتر بین فرزند و والدین همراه است. برای شروع ماساژ نوزاد، مطمئن شوید دماى هواى اتاق به اندازه کافى گرم و اتاق ساکت و آرام است. دمای ۲۵ درجه سانتیگراد یک دمای مطلوب است.‌ کودک  را روی یک حوله یا ملاحفه بگذارید. شاید بهتر باشد که تشک تعویض پوشک نیز زیر پاهاى او باشد. اگر احساس کردید که اتاق خنک است، روى او پتو بکشید، ولى اگر اتاق گرم بود، بگذارید لخت باشد.

از آنجایى که این یک زمان خاص مختص شما و نوزاد است، هر چیزى که باعث حواس پرتى میشود را از اتاق خارج کنید. اگر حیوان خانگی دارید او را به یک اتاق دیگر ببرید و موبایل را خاموش کنید. پخش موسیقی ملایم با صدای آرام در صورتی که کودک هنگام صحبت صدای شما را بشنود، پیشنهاد می شود.

زیورآلاتی که ممکن است باعث آسیب نوزاد بشوند را از دست خود خارج کنید.

ناخنها را کاملا کوتاه کنید.

تمام چیزهایی که لازم دارید را در دسترس قرار دهید.

- روغن ماساژ

- حوله و یا یک پتو که او را بعد از ماساژ در آن قرار دهید.

- لباسهایی که میخواهید تن او کنید

- وسایل مورد نیاز برای تعویض پوشک

استفاده از روغن های ماساژ و یا کرم باعث میشود که انگشتان راحتتر حرکت کرده و بدن کودک را ماساژ دهند. همچنین نوزاد را آرامتر میکند. انتخاب نوع روغن و کرم بستگی به شما دارد. می توانید از کرم مرطوب کننده مخصوص نوزاد، روغن طبیعى و گیاهی مانند روغن زیتون و یا روغن مخصوص ماساژ نوزاد براى چرب کردن بدن او استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر نوع کرم یا روغن، مقدار کمی از آن را روی پوست نوزاد بزنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارد.

از روغن ها و کرم هایی زیر به هیچ عنوان استفاده نکنید. به احتمال زیاد باعث ایجاد حساسیت و خارش میشود.

- روغن خردل

- روغن بادام زمینی

- کرم با بوی شدید

اگر کودک اگزما دارد، حتما در این زمینه با پزشک متخصص مشورت کنید و از کرم یا روغنى استفاده کنید که او تجویز میکند.

چگونه نوزاد را ماساژ دهیم؟

بهتر است که برای این کار از یک روتین استفاده کنید، احتمالاً پاهای او را باید قبل از بازوها، دستها و بدن ماساژ دهید. نوزاد از داشتن روتین لذت بیشتری خواهد بود، او از اینکه بداند زمان هر کاری چه وقت است احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. بهتر است که در چند بار اول فقط پاها را ماساژ دهید تا او ابتدا به این احساس عادت کند.

برای یادگرفتن در مورد روتین ماساژ دادن، کمی در اینترنت تحقیق کنید، با دکتر و یا کسانى که در زمینه ماساژ نوزاد تخصص دارند، مشورت کنید

قبل از ماساژ کودک دست ها را با آب و صابون بشویید. مقدار کمی روغن  کف دست خود بریزید و با مالش دادن بین دستها، آنرا گرم کنید.

به آرامی روغن را روی پوست نوزاد بمالید، از پا شروع کنید. زیرا حساسیت کمتری نسبت به بقیه نقاط بدن دارند.

هنگام ماساژ کودک دستها ‌که آغشته به روغن است را دور یکی از ران های او بگیرید، به آرامی آنها را بفشارید مانند دوشیدن شیر، سپس دستها را  روی رانهای او بالا و پایین کنید.

برای قفسه سینه و شکم کافیست که دستها را به حالت دعا روی قفسه‌ سینه‌ی کودک قرار دهید و سپس آنها را به طرف خارج بکشید، انگار دارید صفحات یک کتاب را صاف میکنید. این حرکت را چندین‌بار تکرار کنید. از نوک انگشت برای چرخش به سمت خارج در حلقه های کوچک استفاده کنید.

ماساژ  کودک را تا جایی که لذت میبرد ادامه دهید. حواستان به سرنخ هایی که نوزاد به شما می دهد باشید. او به شما می گوید که چه وقت باید به ماساژ پایان دهید، چه حرکتهایی را دوست دارد و کدام را دوست ندارد. اگر کودک شما هنگام ماساژ شروع به گریه کرد، می خواهد به شما بگوید، لطفا ادامه ندهید، برای امروز کافیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان شروع ماساژ نوزاد، قبلش این ها را بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..