تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدمت تاریخی امامزاده محسن به 700 سال می‌رسد

گروه فرهنگی- یک کارشناس اداره کل اوقاف استان همدان به ارائه شناسنامه ای از امامزاده محسن پرداخت.

خسرو محمدی کارشناس اداره کل اوقاف استان همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه امامزاده محسن از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) هستند افزود: قدمت تاریخی ساخت این امامزاده به قرن هفتم، 700سال گذشته باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه یکی از صحابه حضرت محمد(ص) نیز در کنار مقبره این امامزاده دفن شده است، یادآور شد: آرامگاه امامزاده محسن یکی از بناهای تاریخی بسیار کهن و از آثار شاخص مذهبی و تاریخی در شهرستان همدان محسوب می‌شود.

قدمت تاریخی امامزاده محسن به 700 سال می‌رسد
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این امامزاده در یک موقعیت طبیعی ویژه قرار گرفته است، امامزاده کوه نیز نامیده می شود همچنین ظرفیت گردشگری مذهبی را نیز فراهم می کند.
محمدی درباره مرمت این اثر تاریخی و مذهبی گفت: در طول دهه های گذشته همواره این بنا مورد مرمت قرار گرفته اما ماهیت اثر حفظ شده است.

قدمت تاریخی امامزاده محسن به 700 سال می‌رسد
وی تاکید کرد: در گذشته محل استقرار امامزاده محسن یکی از ییلاق های معروف همدان محسوب می شده و رفت و آمد در آن بسیار بوده است در حقیقت در گذشته مسیر امامزاده کوه از راه های اصلی ورود به شهر بوده است.


وی در پایان گفت: اخیرا در این محل حسینه ای با همکاری اداره میراث فرهنگی در کنار این امامزاده ساخته شده و کانون برگزاری اعیاد مذهبی و فعالیت های قرآنی است.

قدمت تاریخی امامزاده محسن به 700 سال می‌رسد
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدمت تاریخی امامزاده محسن به 700 سال می‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..