تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانلود غیرقانونی کتاب چه بر سر ناشران و نويسندگان می‌آورد؟

چرایی دانلودهای غیرقانونی کتاب / عده ای با نگاهی غارتگرانه کتاب را دانلود غیرقانونی می کنند

محمد عزیزی مدیر مسئول انتشارات روزگار، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دانلود غیرقانونی کتاب گفت: دانلود غیر قانونی کتاب، ضرر زیادی به ناشران می زند؛ چراکه ناشران برای آماده سازی یک کتاب زحمت زیادی می‌کشند. ناشر کتاب را جستجو و  تهیه می‌کند و سپس آن را به مترجم یا مولفی می دهد که کتاب را بنویسد و در آخر اثر در انتشاراتی ویرایش و منتشر می شود. با وجود این مشقت ها عده ای به سادگی کتاب را  غیر قانونی، دانلود می کنند.

وی افزود: کسانی که کتاب را غیرقانونی دانلود می کنند، با دو انگیزه این کار را انجام می دهند؛ عده ای از این افراد نیت خیرخواهانه دارند و می خواهند خوراک مناسبی برای خوانندگان اثر تهیه کنند، اما عده ای دیگر با نگاهی غارتگرانه این کار را انجام می دهند. در هر دو صورت دانلود غیرقانونی کتاب، اشتباه است. این کار  زحمت گروهی را که اثر را آماده کرده اند، هدر می دهد. برفرض که زحمات معنوی ناشران برای انتشار کتاب با دانلود غیرقانونی آن از بین نرود، اما به طور قطع زحمات مادی آن ها هدر می رود. دانلود غیرقانونی کتاب به نوعی غارت اثر دیگری است.

مدیر مسئول انتشارات روزگار با اشاره به تاثیر دانلودهای غیرقانونی بر انگیزه ناشران، بیان کرد: دانلود غیرقانونی کتاب به میزان زیادی روی انگیزه ناشر برای انتشار کتاب تاثیر می گذارد. وقتی دانلود غیر قانونی صورت می گیرد ناشر احساس می کند، اگر کتاب از مجرای واقعی اش به دست خواننده آن می رسید، حاصل فروش آن هم نصیب ناشر، مترجم و نویسنده اثر می شد. دانلود غیرقانونی کتاب ناشران مترجمان و نویسندگان را از مالکیت اثرشان، محروم می كند.

عزیری در خصوص کتاب هایی که سر خیابان ها فروخته می شوند، اظهار کرد: کسانی که کتاب را سر خیابان می فروشند، از روی یک اثر موفق کپی می کنند و با آرم همان انتشارات، کتاب را می فروشند. وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی و نیروی انتظامی در مقطعی با این افراد برخورد می کردند، اما دوباره برخی کتاب ها کنار خیابان فروخته می شود. فروش غیر قانونی کتاب، مانند دانلود غیرقانونی یأس ناشر، نویسنده، مترجم و پژوهشگر در نگارش و انتشار کتاب را به همراه دارد. با طی شدن  پروسه غیر قانونی فروش کتاب، در آمد حاصل از یک اثر یکباره به دست سود جویان می افتد.

انتهای پیام/

تبعات دانلود غیر قانونی کتاب برای ناشران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانلود غیرقانونی کتاب چه بر سر ناشران و نويسندگان می‌آورد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..