تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امامزادگان مبلغان خاموش دین هستند/ زیارت؛ ادای اجر رسالت

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش بزرگداشت امامزادگان امروز ۲۷ تیرماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی همراه با تجلیل از خانواده شهدا در آستان امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

امامزادگان مبلغان خاموش دین هستند/ زیارت؛ ادای اجر رسالت

حجت‌الاسلام خاتمی طی سخنانی اظهار کرد: امامزاده‌ها ویژگی‌هایی دارند که در جوار آنها دلها متوجه خداوند می‌شود. «یا الله‌»ها و صلوات‌هایی که بر محمد و آل محمد(ص) در این مکان گفته می‌شود، به نورانیت در و دیوار این آستان‌ها می‌انجامد.

وی زیارت امامزادگان را مصداق تعظیم شعائر الهی خواند و گفت: تقوای حقیقی تقوای دل است؛ گرچه تقوای ظاهری نیز مهم و اثرگذار است، اما تقوای واقعی انگیزه‌ای است که افراد را به این آستان‌های مبارک فرا می‌خواند. در واقع می‌توان گفت انگیزه‌ای که افراد را به این آستان‌ها می‌رساند، عشق به ذریه حضرت فاطمه(س) است.

وی ابراز عشق به فرزندان فاطمه(س) را ادای اجر رسالت خواند و گفت: کسی که ابراز ارادت به فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) می‌کند، در واقع ابراز ارادت به امام کاظم(ع) و حضرت زهرا(س) دارد، اما آنها که مفهوم زیارت را نمی‌فهمند، برداشت‌های کوته‌فکرانه دارند.

حجت‌الاسلام خاتمی آستان امامزادگان را کانون یاد خداوند در دنیای غفلت‌زده امروز برشمرد و عنوان کرد: این بقعه‌های نورانی ذخیره و ثروت معنوی هستند و مردم در جوار این امامزاده‌ها آرام می‌گیرند.

وی به حضور آستان امامزادگان در جای‌جای کشورمان ایران اشاره و بیان کرد: امامزادگان عظیم‌الشأن در موطن خودشان در خفقان بودند، به همین علت برای رهایی از فشارهای وارده به ایران پناه می‌آوردند، چرا که ایرانیان با آغوش باز آنان را می‌پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از امامزادگان در شعاع وجودیشان تاثیرگذار بوده‌اند، عنوان کرد: امامزادگان همواره پناهگاه و آرام‌بخش مردم بودند و به صفای باطن کمک کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی امامزادگان را مبلغان خاموش دانست و گفت: این بزرگواران هم در زمان حیاتشان با گفتار و رفتارشان به تبلیغ دین پرداختند و هم بعد از شهادت و مرگشان مزار آنان مبلغ پاکی شده است.

وی با بیان اینکه امامزادگان عموماً فدای دین شده‌اند، اظهار کرد: وجود این آستان‌های مبارک نقطه امید و باعث دلگرمی در کشور است که باید قدر آن را دانست و از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

 در ادامه این مراسم از خانواده شهید حدادیان که چند ماه گذشته در درگیری‌های تهران به شهادت رسید و نیز خانواده امین کریمی و شاهرخ دایی‌پور، از مدافعان حرم نیز تجلیل به عمل آمد.

بنابر گزارش ایکنا همایش تجلیل از امامزادگان با مدیحه‌سرایی توسط کریمی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به پایان رسید.
 
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امامزادگان مبلغان خاموش دین هستند/ زیارت؛ ادای اجر رسالت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..