تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر ساعت شام بر پیشگیری از سرطان چیست؟

تاثیر ساعت شام بر پیشگیری از سرطان چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که پیش از ساعت ۲۱ یا حداقل دو ساعت پیش از خوابیدن شام می‌خورند ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات و پستان هستند.

محققان اسپانیایی اظهار داشتند: مکانیزم مربوط به این تاثیرگذاری شفاف نیست. آنچه که از انجام مطالعات تجربی بدست آوردیم نشان می‌دهد ما برای داشتن عملکرد در بخش‌های مختلف روز شرطی می‌شویم. در این بررسی ۶۲۱ بیمار مبتلا به سرطان پروستات و ۱۲۰۵ فرد مبتلا به سرطان پستان همچنین ۸۷۲ مرد و ۱۳۲۱ زن که دچار بیماری سرطان نبودند، حضور داشتند.

متخصصان سبک زندگی هر یک از این افراد و تمایل آنان به زود یا دیر خوابیدن را در نظر گرفته و از آنان درخواست کردند به پرسش‌هایی در مورد عادات غذایی و رعایت توصیه‌های مربوط به پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان از قبیل فعالیت بدنی و خودداری از مصرف مواد الکلی پاسخ دهند.

متخصصان اسپانیایی مشاهده کردند تاثیر فاصله زمانی طولانی‌تر بین صرف وعده غذایی شام و خواب در مبتلایان به سرطان پستان و پروستات که توصیه‌های پیشگیری از سرطان را رعایت می‌کنند و سحرخیز هستند، قابل توجه است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، پیش از این نیز مطالعاتی انجام گرفته که نشان دهنده ارتباط بین کار کردن در شیفت شب و اختلال در ریتم ساعت زیستی با خطر ابتلا به سرطان پروستات و پستان بوده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر ساعت شام بر پیشگیری از سرطان چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..