تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زلزله ۴/۹ ریشتری سنخواست بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت زد/آغاز اعطای تسهیلات تعمیر و نوسازی پس از پایان ارزیابی ها

ساعت: 16:23 منتشر شده در مورخ: 1397/04/27 شناسه خبر: 1387920

فرماندار شهرستان جاجرم اعلام کرد: زلزله 4.9 ریشتری 8:28 دقیقه روز گذشته که در منطقه سنخواست از توابع شهرستان جاجرم رخ داد، این زلزله به منازل و کانال انتقال آب روستای قلی همچنین منازل روستای کلاته ترک ها دو میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصر اترک، علی اکبر محبی، فرماندار شهرستان جاجرم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در روستای قلی 400 خانوار ساکن هستند که طی سال های گذشته 300 خانوار از بافت فرسوده این روستا به شهرک جدید ساخته شده در این روستا نقل مکان کردند، با این وجود، 100 خانوار در بافت فرسوده این روستا همچنان ساکن بودند.

به گفته محبی، با وقوع زلزله روز گذشته به 40 خانه قدیمی واقع در بافت فرسوده روستای قلی خسارت زیادی وارد شد که پس از زلزله این خانه ها غیر قابل سکونت شده اند همچنین به 60 خانه قدیمی دیگر در این بافت فرسوده نیز خسارت هایی در حد ترک بر روی دیوار وارد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وقوع زلزله روز گذشته در روستای کلاته ترک ها نیز به 12 واحد مسکونی آسیب وارد کرد که پس از زلزله این منازل نیز غیر قابل سکونت شده اند و به 30 خانه قدیمی دیگر در این روستا نیز ترک بر روی دیوار وارد شد.

وی در ادامه یادآور شد: این زلزله همچنین موجب وارد شدن ترک بر روی دیوار شش روستا در بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم شد.

محبی اعلام کرد: به طور کلی وقوع این زلزله موجب شد تا دو میلیارد تومان خسارت به منازل این دو روستا وارد شود که با نهایی شدن ارزیابی ها، اعطای تسهیلات تعمیری و نوسازی از محل اعتبارات در اختیار اداره کل بنیاد مسکن استان به این زلزله دیدگان آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: 50 منزل تخریبی باید نوسازی شوند.

افزون بر این، فرماندار شهرستان جاجرم بیان کرد: این زلزله در روستای قلی همچنین موجب ریزش سنگ از کوه شد که بر اثر آن کانال انتقال آب این روستا آسیب دید.

فرماندار شهرستان جاجرم افزود: خسارت وارده به کانال انتقال آب این روستا 500 میلیون تومان است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود اعلام کرد: از روز گذشته تاکنون، نیروهای جمعیت هلال احمر استان برای رسیدگی به امور این زلزله زدگان، در روستا قلی تعداد 22 چادر و در روستای کلاته ترک ها نیز تعداد 11 چادر را توزیع کردند.

محبی افزود: جمعیت هلال احمر استان شب گذشته و امروز صبح نیز غذای گرم و صبحانه میان این آسیب دیدگان توزیع کردند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زلزله ۴/۹ ریشتری سنخواست بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت زد/آغاز اعطای تسهیلات تعمیر و نوسازی پس از پایان ارزیابی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..