تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از هر ۴۴ نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است

ساعت: 16:16 منتشر شده در مورخ: 1397/04/27 شناسه خبر: 1387851

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2.26 درصد کل جمعیت استان دارای معلولیت هستند، گفت: از هر 44 نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سارا براتی، معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعداد 19 هزار و 643 نفر معلول در سراسر استان داریم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین معلولیت ها در گروه معلولین جسمی و حرکتی است، ادامه داد: 8 هزار و 268 نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی، 5 هزار و 24 نفر دارای معلولیت ذهنی، 2 هزار و 117 نفر دارای معلولیت بینایی، 2 هزار و 60 نفر دارای معلولیت شنوایی، یک هزار و 565 نفر دارای معلولیت اعصاب و روان و 609 نفر دارای معلولیت ذهنی هستند.

براتی خاطر نشان کرد: بجنورد با داشتن تعداد 7 هزار و 397 نفر معلول، شیروان با 3 هزار و 746 نفر و اسفراین با 3 هزار و 220 نفر معلول به ترتیب بیشتر آمار معلولیت ها را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی شغلی برای این افراد انجام می شود،گفت: با بستن قرار داد با فنی و حرفه ای استان آموزش ها به معلولین داده می شود و در صورتی که توانایی ایجاد شغل داشته باشند وام به آن ها تعلق می گیرد.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی استان عنوان داشت: مراکز حرفه آموزی کارگاه های حمایتی و تولیدی داریم که به آموزش امور ابتدایی برای این افراد می پردازند.

وی ادامه داد: کار با سوزن، کار با چرم ،عروسک سازی، از جمله این امورات است که این افراد با کار در مراکز حرفه آموز حقوق نیز دریافت می کنند.

براتی گفت: تعداد 2 مرکز حرفه آموز در شیروان، یک مرکز در بجنورد و 2 کارگاه تولیدی در بجنورد و یک کارگاه در اسفراین مشغول ارائه خدمات به این افراد هستند.

وی اضافه کرد: در استان تعداد 16 مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین، 18 مرکز روزانه و 8 مرکز ویزیت در منزل در حال فعالیت هستند.

براتی عنوان داشت: تعداد معلولینی که در مرکز شبانه روزی استان در حال نگهداری هستند 572 نفر و تعداد 602 نفر هم در مراکز روزانه تحت مراقبت قرار دارند.

وی در انتها با اشاره به اینکه 2.26 درصد کل جمعیت استان دارای معلولیت هستند، گفت: از هر 44 نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است.

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از هر ۴۴ نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..