تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم جلوی خرافات را بگیرند

مردم جلوی خرافات را بگیرندحجت الاسلام سید هاشم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد ویژگی امامزادگان در گفتگوحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: بقاع متبرکه ویژگی‌هایی دارند که بسیاری سعی در تضعیف جایگاه امامزادگان دارند. در این اماکن همه مردم با همه سلیقه‌ها و نگرش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور پیدا می‌کنند. اقشاری با رویکر‌های دینی و حتی غیر دینی.

وی در ادامه افزود: موضوع دوم این است که امامزادگان در تمام ادوار پایگاه نشر فرهنگ اسلامی بوده و همواره شعاع پیرامون خود را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند. مهمترین پایگاه‌های علمی در کشور در جوار بقاع متبرکه است مثل حوزه علمیه قم و یا مشهد و شیراز.

حسینی افزود: به همین دلیل است که مردم به عنوان یک پناهگاه به جوار امامزادگان رجوع می‌کنند. همچنین امامزادگان در زمان‌های مختلف مرکز شکل گیری شهر‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: همچنین مسائل سیاسی هم در امامزادگان مطرح است و شکل گیری مبارزات علیه استکبار غالبا از امامزاده‌ها بوده است. مثل نقش حرم حضرت معصومه (س) در پیروزی انقلاب اسلامی.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف در ادامه افزود: در طول یک سال در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) میدان تجریش، ۱۰۰ نفر از ادیان و مذاهب مختلف تحت تاثیر این مکان مقدس، به مذهب شیعه روآورده اند. آیا این کار کمی است؟. به دلیل همین تاثیر است که هجمه‌های مختلف علیه امامزادگان وجود دارد. امامزادگان در جامعه بسیار موثر هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت آحاد مردم در قبال امامزادگان پرداخت و خاطرنشان کرد: مردم از خرافات در جوار بقاع متبرکه بپرهیزند. مسائل و موضوعات اعتقادی به جای خود، اما نباید اجازه داد خرافات وارد مسائل اعتقادی ناب ما بشود. متاسفانه گاهی اوقات دیده شده است که خرافات با موضوعات اعتقادی ترکیب شده و نتیجه بدی به دست آمده است.

وی در انتها افزود: همچنین مردم، آداب زیارت را رعایت کنند. حواسمان باشد ما متوسل به اهل بیت(ع) و خاندان این بزرگواران می‌شویم، ولی حوائج ما را خدا برآورده می‌کند. امام و امامزاده نقش شفیع را دارد. از طرف دیگر به ادعیه‌ای که از زبان ائمه معصومین(ع) است توجه فراوان شود که این ادعیه یک دوره کامل اعتقادی است و توجه به این مسائل، اعتقادات ما را راسخ می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم جلوی خرافات را بگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..