تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رولزرویس سوسک رباتیک برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد

رولزرویس قصد دارد ربات‌های کنترل از راه دوری به شکل سوسک بسازد که تعمیرات موتور هواپیما را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

رولزرویس، شرکتی که به‌خاطر ساخت موتور هواپیما و خودرو‌های فوق‌لوکس و گران‌قیمت، شهرتی جهانی دارد، اکنون به فکر ساخت سوسک‌های رباتیک کوچکی است که می‌توانند داخل محافظ کوچک موتور بروند، مشکلات احتمالی را شناسایی و آن‌ها را تعمیر کنند.

ربات‌های سوسکی رولزرویس ۱۵ سانتی‌متر طول و وزنی در حدود ۱۰۰ گرم خواهند داشت. هر یک از این ربات‌ها مجهز به یک دوربین و لنز مخصوص اسکن سه بعدی خواهند بود که مهندسان به کمک آن‌ها ایراد‌ها را تشخیص خواهند داد و سپس با تنظیم کردن ربات، آن‌ نقص‌ها را تعمیر خواهند کرد. جیمز سل، متخصص تکنولوژی رولزرویس،‌ در این باره می‌گوید

این ربات‌ها می‌توانند به نقاط مختلف محفظه‌ی سوخت در کم‌تر از پنج دقیقه دسترسی پیدا کنند؛ کاری که انجام آن به‌طور معمول تا پنج ساعت زمان خواهد برد.

مقاله‌های مرتبط:

ربات‌ها به صورت جفت کار خواهند کرد. ربات اول برای شناسایی ایراد و از بین بردن ضایعات وارد محفظه‌ی سوخت می‌شود؛ سپس ربات دوم، که مخصوص تعمیر آن مشکل طراحی شده یا در حین کار برای انجام تعمیرات غیر معمول‌تر بازسازی شده، راه ربات اول را دنبال می‌کند و تعمیرات اصلی را انجام می‌دهد. سیستم طراحی این ربات‌ها به آن‌ها تا حدی این قابلیت را می‌دهد که مشکل را شناسایی و برطرف کنند؛ اما ویژگی مهم‌تر آن این است که کارکنان کم تجربه‌تر با کمک آن‌ها مشکلات را شناسایی می‌کنند و  مهندسین با تجربه‌تر آن‌ها را برای تعمیرات پیچیده‌‌تر آماده می‌کنند. وقتی که کار این ربات‌ها تمام شود، می‌توان به آن‌ها برنامه داد که محل را ترک کنند، یا این‌که توسط خود موتور به بیرون رانده ‌شوند.

مدل‌های آزمایشی بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌ی مورد نظر هستند و هنوز تعمیرات گفته شده را به خوبی انجام نمی‌دهند. ولی یکی از کارکنان رولز رویز در مصاحبه با سایت The Next Web، اشاره کرده است که این ربات‌ها تا دو سال آینده آماده خواهند شد.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رولزرویس سوسک رباتیک برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..