تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا: امیدواریم بقایای اجساد ۵۰ سرباز آمریکایی جنگ کره را در دو هفته آینده تحویل بگیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن امیدوار است کره شمالی ظرف دو هفته بقایای اجساد حدود ۵۰ تن از سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره را بازگرداند؛ اولین بخش از اجساد هزاران سرباز کشته شده‌ای که به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، پیونگ یانگ متعهد شده تا آنها را به واشنگتن تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، گفت: با وجود مذاکرات روزهای یکشنبه و دوشنبه میان مقامات آمریکایی و کره شمالی، هنوز زمان تحویل و تعداد دقیق اجسادی که قرار است به آمریکا بازگردانده شوند، مشخص نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از نشست تاریخی ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که با هدف ترغیب پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن تسلیحات اتمی‌اش برگزار شد، اعلام کرد که کیم جونگ اون با بازگرداندن بقایای اجساد هزاران هزار سرباز آمریکایی که در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کشته شدند، موافقت کرده است.

ترامپ متعاقبا اعلام کرد که بقایای ۲۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر ارسال شده اما تاکنون بقایای جسد هیچ یک از آنها تحویل داده نشده است.

مقامات آمریکا و کره شمالی روز یکشنبه و مجددا روز دوشنبه برای مذاکره درخصوص این مساله در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

مقام آمریکایی مذکور گفت: نخستین نشست در ابتدا برای پنجشنبه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) برنامه ریزی شده بود اما مقامات کره شمالی در آن نشست شرکت نکردند. این مساله نشان داد که این روند قرار است یک آغاز کُند داشته باشد و بعید است آنطور که ما تلاش می‌کنیم تا بقایای هزاران تن از مردم سرزمینمان را به وطن بازگردانیم این روند سریع‌تر و یا آسان‌تر برگزار شود.

براساس گزارش رسانه‌های کره‌ جنوبی، نیروهای آمریکایی ماه گذشته حدود ۱۰۰ تابوت چوبی را به منطقه غیرنظامی بین دو کره آوردند تا برای تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی آماده باشند.

این در حالی است که پنتاگون هنوز هیچ اظهارنظر رسمی مطرح نکرده اما گفته که مذاکرات روز دوشنبه قرار است برای هماهنگی انتقال بقایای اجسادی که در حال حاضر در کره شمالی جمع آوری شده‌اند و آغاز عملیات میدانی در کره شمالی ادامه یابد.

حدود ۷۷۰۰ پرسنل نظامی آمریکا از زمان جنگ کره شمالی همچنان مفقودالاثر هستند؛ جنگی که آمریکا در جریان آن کنار کره‌ جنوبی علیه کره شمالی مبارزه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا: امیدواریم بقایای اجساد ۵۰ سرباز آمریکایی جنگ کره را در دو هفته آینده تحویل بگیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..