تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با ایجاد لندفیل جدید در رشت مخالفیم

گیلان - رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان گفت :به شدت با ایجاد لندفیل جدید مخالفیم و نباید به هیچ وجه زمین جدیدی در جنگل‌های زیبای سراوان تخریب شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان ،احسان‌الله شکری ، در خصوص وضعیت کنونی جایگاه دفن زباله سراوان گفت: با توجه به پوشش خاک و سم‌پاشی‌هایی که در این جایگاه انجام می‌شود، وضعیت جایگاه دفن زباله سراوان از قبل بهتر شده است.

وی افزود: زباله‌ها دیگر در این جایگاه دفن به صورت دپو شده رها نمی‌شوند، اما هنوز مشکل شیرابه زباله های این جایگاه دفن حل نشده است و همچنان این شیرابه بدون تصفیه وارد رودخانه‌های گوهررود و زرجوب می شوند.

شکری با بیان اینکه در گذشته، زمینی برای ساخت تصفیه‌خانه اختصاص یافت که با رانش زباله‌، در حال حاضر غیرقابل استفاده است، خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با منابع‌طبیعی استان انجام شد، زمین دیگری به مساحت ۷هزار و ۵۰۰ متر مربع برای ساخت تصفیه‌خانه از سوی منابع طبیعی گیلان به شهرداری رشت واگذار شده است، اما تا آغاز کار اجرایی تصفیه‌خانه فعلا اجازه قطع درخت داده نخواهد شد.

وی تصریح‌کرد: به طور میانگین ۴لیتر و در زمان بارندگی ۱۸لیتر برثانیه شیرابه وارد رودخانه‌های رشت می‌شود.

رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان با بیان اینکه روزانه هزار تن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان می‌رود، گفت:در مجموع با توجه به امکاناتی که وجود دارد، وضعیت این جایگاه دفن بهتر شده است، اما نقطه مطلوب زمانی حاصل می‌شود که تصفیه‌خانه این جایگاه دفن راه‌اندازی شود.

وی افزود: خوشبختانه همکاری مطلوبی از سوی دستگاهها برای بهبود وضعیت جایگاه دفن زباله از جمله  سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان صورت می‌گیرد.

شکری گفت: تعهدات شهرداری برای ساخت تصفیه‌خانه باید تسریع یابد، گویا مشکلات بیشتر ادارای است و لازم است هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی در مورد ایجاد جدید جایگاه دفن زباله گفت: به شدت با ایجاد لندفیل جدید مخالفیم و نباید زمبن جدیدی در جنگل‌های زیبای سراوان تخریب شود.

به دلیل عدم مدیریت صحیح دفن زباله جایگاه دفن زباله سراوان با مشکلات عدیده ای از نظر زیست محیطی و بهداشتی برای ساکنین و در مجموع استان ایجاد کرده است.

شیرابه زباله های این جایگاه ابتدا به رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت می ریزد و پس از آن وارد تالاب انزلی می‌شود که آلودگی این تالاب را هر روز بیشتر می‌کند.   




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با ایجاد لندفیل جدید در رشت مخالفیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..