تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاصی تسنیم/ اعلام 10 قلم داروی ممنوعه حجاج برای نخستین بار + لیست داروها

سردار حسن مهری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اعلام لیست 10 قلم داروی ممنوعه از سوی عربستان سعودی برای نخستین بار همزمان با اعزام حجاج اظهار کرد: امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت، لیستی از داروهای ممنوعه در عربستان سعودی را اعلام کرد که بر اساس این لیست، همراه داشتن این داروها توسط حجاج ممنوع بوده و پیش از خروج آن‌ها از کشور، این داروها باید تحویل داده شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: البته پیش از این لیست این داروها از طریق کاروان‌ها به حجاج اعلام شده و در فرودگاه‌های کشور نیز با نصب بنرهایی، اطلاع‌رسانی در خصوص این ممنوعیت صورت گرفته است. لذا لازم است تا زائران خانه خدا از همراه داشتن این داروها خودداری کنند چراکه حتی در صورت خروج این داروها از کشور، عربستان سعودی سخت‌گیری‌های شدیدی در این خصوص خواهد داشت و ممکن است مشکلاتی برای این زائران ایجاد شود.

وی با تاکید بر همراه داشتن داروهای تخصصی برای بیماری‌های خاص توسط زائران اضافه کرد: البته با توجه به حضور هلال احمر و تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی تیم‌های هلال احمر مستقر در عربستان، نیازی به همراه داشتن داروهای معمول از قبیل داروهای سرماخوردگی و بیماری‌های اینچنینی وجود ندارد ولی زائران عزیز که بیماری‌های خاصی را دارند، حتماً داروهای تخصصی خود را به همراه داشته باشند.

به گفته سردار مهری، این 10 قلم داروی ممنوعه به شرح زیر است:

1- آمپول پتیدین 50 و 100 میلی

2- آمپول مرفین 10 به بالا

3- قرص متادون همه دوزهای مصرفی

4- شربت متادون

5- قرص هیدرومرفین 2 میلی

6- قرص متیل فنیدات هیدروکلراید

7- قرص ترامادول 50 و 100

8- آمپول ترامادول

9- شربت اکسپکتورانت کدئین

10- قرص استامینوفن کدئین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاصی تسنیم/ اعلام 10 قلم داروی ممنوعه حجاج برای نخستین بار + لیست داروها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..