تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معضل اسکن،ناشران را سرخورده می کند

عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

معضل اسکن،ناشران را سرخورده می کندحسین عابدینی مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص دانلود های غیرقانونی کتاب گفت: دانلود های غیرقانونی کتاب تاثیر زیادی روی کار ناشران می گذارد چرا که یک ناشر زحمت زیادی می کشد تا یک کتاب را به صورت تالیف، ترجمه یا تصحیح منتشر کند اما زمانی که می خواهد از کتاب بهره برداری مادی کند، کتابش در فضای مجازی منتشر شده است و این انتشار کتاب در فضای مجازی، سیستم کاری ناشر را مختل می کند و متضرر  می شود.

وی افزود:دانلود غیرقانونی کتاب روی انگیزه ناشر برای انتشار کتاب تاثیر می گذارد به دلیل اینکه در کشور ما زیرساخت های لازم برای دانلود کتاب وجود ندارد و کتاب به صورت غیرقانونی دانلود می شود و به طور کامل به ناشر ضرر می زند که یک دلیل آن می تواند این باشد که ما ناشران ایرانی، کتاب های ناشران خارجی را دانلود می کنیم بدون اینکه از آنها اجازه بگیریم یا اصل کتاب ناشر خارجی را منتشر می کنیم یا به مترجم برای ترجمه می سپاریم سپس کتاب ناشر خارجی را در بازار کتاب توزیع می کنیم.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به اینکه وقتی خودم به قانون کپی رایت پایبند نیستم نباید از دیگری توقع رعایت این قانون را داشته باشم، بیان کرد: اگر یک نفر در ایران به قانون کپی رایت کتاب عمل نکرد با او نمی توان برخورد کرد اما اگر این اتفاق در خارج از کشور رخ دهد با فرد متخلف برخورد می کنند و جریمه می شود.

وی افزود:در کشور کتابی را که  ناشر منتشر کرده است تکثیر می کنند و در بازار کتاب می فروشند، ناشر هم نمی تواند ثابت کند کتاب او را تکثیر کرده اند و  با فرد متخلف بر خورد کند.

عابدینی ادامه داد:وقتی ناشر متوجه چنین کارهایی می شود مطمئنا با احتیاط در زمینه انتشار کتاب فعالیت می کند.

وی  با اشاره به اینکه گاهی کتاب های منتشر شده ناشران اسکن می شود،گفت: اسکن کتاب منتشر شده ناشران را در سایت های فروش کتاب می گذارند کتاب را می فروشند و جابه جا می کنند بطوریکه یک موسسه فرهنگی سی دی نور را تولید می کند و در این سی دی کتاب های طب سنتی وجود دارد در حالیکه  ناشر تخصصی این رشته سی تا چهل میلیون برای تصحیح کتاب در زمینه طب سنتی هزینه می کند و زمانی که کتاب طب سنتی را پس از پنج تا شش سال در بازار کتاب عرضه می کند یک ماه پس از انتشار کتاب مشاهده می کند که فایل اسکن شده کتاب در  سی دی خاصی وجود دارد.

عابدینی گفت:مخاطب هم تهیه سی دی پنجاه هزار تومانی را به کتاب ده جلدی ترجیح می دهد در این هنگام اگر جایی اعتراض خود را بیان کند کسی پاسخگو نیست و در این شرایط ناشر هم سرخورده می شود.

وی ادامه داد: هفتاد تا هشتاد درصد دلیل دانلودهای غیرقانونی کتاب به دلیل نبود قانون کپی رایت در کشور است وقتی خودمان به رعایت قانون کپی رایت ملزم نیستیم.ناشر و کشور این قانون را قبول ندارد از این رو بقیه مردم هم کتاب را به طور غیرقانونی دانلود می کنند.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال گفت:کتاب بخشی از رسانه هایی است که به طور غیرقانونی دانلود می شود این اتفاق برای رسانه های دیگر از جمله فیلم، موسیقی و تصویر هم رخ می دهد.

عابدینی با بیان اینکه قبل از اینکه کنسرت خواننده ای در کشور برگزار شود  آهنگ هایش در فضای مجازی دست به دست می شود، گفت: ما ناشران مردم قانعی هستیم و اگر 50 تا 100 جلد از کتاب هایمان فروخته شود راضی هستیم تا اینکه کتاب هایمان در فضای مجازی کپی  شود.

انتهای پیام/

انتقاد مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال از اسکن کتاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معضل اسکن،ناشران را سرخورده می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..