تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان مرمت آب انبار روستای سیوجان

در شهرستان خوسف

مرحله اول مرمت آب انبار روستای سیوجان شهرستان خوسف پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسفپایان مرمت آب انبار روستای سیوجان گفت: این مرحله شامل بازگشایی درب ورودی به داخل حوض انبار، آوار برداری داخل آن و اجرای سقف که در سال های پیش تخریب شده بود، است.

علی صالحی، اعتبار مرحله اول مرمت این بنا را بیش از 100 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مرمت این آب انبار از اواخر خرداد آغاز شد و در مدت دو ماه به اتمام رسید.

آب انبار سیوجان با ارتفاع 10 متر و حجم آبگیری 800 مترمکعب واقع در روستای سیوجان، جزو بزرگترین آب انبار های شهرستان خوسف است که تاریخ ساخت آن به اواخر صفويه و اوايل قاجار می رسد و به لحاظ سازه شبیه به آب انبارهای بافت تاريخي بيرجند است.

آب انبار سیوجان در سال 1382 به شماره 10200 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هم اکنون تحت حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان مرمت آب انبار روستای سیوجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..