تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عبدالملک الحوثی: برای واگذاری کنترل بندر حدیده به سازمان ملل آماده‌ایم، اما شرط داریم

عبدالملک الحوثی: برای واگذاری کنترل بندر حدیده به سازمان ملل آماده‌ایم، اما شرط داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو از اعلام آمادگی خود برای واگذاری کنترل بندر حدیده به سازمان ملل متحد خبر داد.

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد چنانچه (به اصطلاح) ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که از دولت مستعفی یمن حمایت می کند حمله به شهر حدیده را متوقف کند، وی آماده است تا کنترل بندر حدیده را به سازمان ملل متحد واگذار کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: ما به مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کردیم نقش نظارتی و پشتیبانی که سازمان ملل قصد دارد در بندر حدیده حفظ شود را رد نمی کنیم، اما شرط ما این است که تهاجم به حدیده متوقف شود.

یمن که به علت جنگ داخلی ویران شده است، برای تامین 90 درصد از نیازهایی غذایی خود به واردات نیاز دارد. این در حالی است که 70 درصد این نیازها از طریق بندر حدیده تامین می شوند. (به اصطلاح) ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و اماراتی ها، جنبش انصارالله یمن را به استفاده از بندر حدیده برای وارد کردن سلاح از ایران متهم می کنند و این در حالی است که تهران این اتهامات را رد می کند.

مارتین گریفیتس که برای جلوگیری از هرگونه درگیری در شهر حدیده تلاش می کند تا توافقی بدست بیاید، پیشنهاد واگذاری مدیریت بر این بندر به سازمان ملل متحد را مطرح کرد و این به معنی آن خواهد بود که جنبش انصارالله یمن مدیریت بندر را واگذار خواهد کرد اما کنترل شهر را حفظ می کند. این در حالی است که امارات متحده عربی که خروج بی قید و شرط جنبش انصارالله یمن از حدیده را خواستار است با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

عبدالملک الحوثی همچنین فرانسه را به فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای کمک به تهاجم های (به اصطلاح) ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن متهم کرده است.

به گفته رهبر جنبش انصارالله یمن، چندین کشور اروپایی بر این باور هستند که جنگ هایی که به ضرر حقوق بشر است برای آنها منافع اقتصادی دارند.

پس از آغاز حمله به حدیده، فرانسه در پایان ماه ژوئن از برگزاری کنفرانس بشردوستانه در سطح بالا در خصوص یمن صرف نظر کرد و این کنفرانس که با همکاری عربستان سعودی سازمان دهی شده بود به دیداری در سطح کارشناسان تقلیل پیدا کرد.

انتهای پیام/

مصاحبه رهبر جنبش انصارالله یمن با روزنامه فیگارو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عبدالملک الحوثی: برای واگذاری کنترل بندر حدیده به سازمان ملل آماده‌ایم، اما شرط داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..