تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک 405 میلیون تومانی برای تغذیه کودکان نیازمند یزدی

گروه اجتماعی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال 405 میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از کمیته امداد، محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است اظهار کرد: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی وافت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان است که اثرات نامطلوبی بر جامعه وارد می‌کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه هزار و 546 کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند افزود: طی سه‌ماهه نخست امسال 405 میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.
وی بابیان اینکه کودکان مبتلابه کم‌وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند، بیان کرد: سرانه در نظر گرفته‌شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهیانه 92 هزار تومان است.
جمال پور با اشاره به اینکه سال گذشته 169 کودک بهبودیافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند گفت: کودکان بر اساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره شش‌ماهه دریافت سبد غذایی، درصورتی‌که شاخص‌های بهبودی در آن‌ها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج‌شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.
وی ادامه داد: کودکان مبتلابه سوءتغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی‌شده و برای دومین دوره شش‌ماهه برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد یادآور شد: سال گذشته هفت میلیارد و 652 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد که یک میلیارد و 206 میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک 405 میلیون تومانی برای تغذیه کودکان نیازمند یزدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..