تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نفت به پایین‌ترین قیمت خود در سه‌ماه گذشته رسید

در روز سه شنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت و نفت برنت به پایین ترین نرخ خود در سه ماه گذشته رسید. دلایل کاهش شدید قیمت نفت، کم شدن نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه نفت و جلب توجه ها به سمت افزایش تولید و آسیب های احتمالی رشد اقتصاد جهانی به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین، عنوان شده است.

به گزارش رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۴۹ سنت کاهش یافت و ۷۱.۳۵ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱۵ سنتی، بشکه ای ۶۷.۹۱ دلار صورت گرفت.

در روز گذشته قیمت نفت برنت ۴.۶ درصد کاهش داشت و از قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۴.۲ درصد نسبت به روز قبل کاسته شد. نفت برنت در تاریخ ۱۷ آوریل بشکه ای ۷۱.۶۵ دلار معامله شد و امروز شاهد رسیدن قیمت نفت به کمترین حد خود از آن تاریخ هستیم.

کارستن منک، تحلیلگر بازار کالای بانک خصوصی جولیوس بائر سوئیس، در این رابطه گفته است: «به نظر می رسد که سیگنال های دریافتی از بازار در حال عوض شدن است.»

وی گفت: «ترس از کاهش کمبود عرضه که موجب رسیدن قیمت نفت به بشکه ای ۸۰ دلار شده بود از بین رفته است و افزایش نگرانی ها از تولید بیش از نیاز در حال سایه افکندن بر بازار نفت است.»

قیمت نفت در هفته گذشته تقریبا ۱۰ درصد کاهش یافته است که از دلایل اصلی آن آغاز به کار دوباره ی پایانه های انتقال نفت در لیبی و افزایش تولید روسیه و برخی دیگر از تولیدکنندگان اوپک گزارش شده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در روز جمعه به خبرنگاران گفته است که در صورت کمبود عرضه نفت در بازار، روسیه و سایر تولیدکنندگان می توانند تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه نفت یا بیشتر افزایش دهند.

وی گفت: “اگر ما به بیش از یک میلیون بشکه در روز احتیاج داشته باشیم، من انکار نمی کنم که ما می توانیم به سرعت راجع به آن بحث کنیم و تصمیم سریعی در رابطه با آن اتخاذ کنیم.”

کارستن فریچ، تحلیلگر کالای کامرز بانک، گفت که با اخبار مربوط به اختلالات چندین تولید کننده نفت چشم انداز روشنی از عرضه نفت وجود ندارد، اما عربستان سعودی و روسیه به بازار یادآوری کرده اند که در صورت نیاز آن ها تصمیم به افزایش تولید دارند.

فریچ گفت: "گفته های نواک نشان می دهد که روسیه و عربستان سعودی می توانند در صورت نیاز به سرعت تولید خود را افزایش دهند."

شرکت نفت ملی در روز شنبه گفت که انتظار می رود تولید در میدان نفتی شارارا، پس از آنکه دو نفر از کارکنان در حمله گروهی ناشناخته ربوده شدند، حداقل ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

یکی از اتحادیه های کارگری نروژ که مربوط به حفاری نفت و گاز می شود نیز در روز دوشنبه به تظاهرات شش روزه خود ادامه داده اند.

در عراق نیز، دو تن از معترضان روز یکشنبه در درگیری با نیروهای امنیتی در شهر سماوه جان باختند. این درگیری ها در اعتراض به خدمات عمومی و فساد گسترده در شهر های جنوبی عراق رخ داده است. تظاهرات هنوز بر تولید نفت خام تاثیر نگذاشته است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که هدف ایالات متحده این است که صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

منوچین گفت واشنگتن خواهان جلوگیری از ایجاد اختلال در بازار نفت است و به این منظور در برخی موارد به واردکنندگان نفت از ایران معافیت در نظر گرفته می شود، اما برای متحدانش روشن کرده که انتظار دارد آنها تحریم های علیه ایران را اجرا کنند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرده بود که واشنگتن در حال بررسی درخواست های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم هایی است که قرار است از ماه نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعمال شود.

واشنگتن قبلا گفته بود که کشورها باید تمام واردات نفت خود از ایران را از ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نفت به پایین‌ترین قیمت خود در سه‌ماه گذشته رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..