تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانی

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانیبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   یکی از ساده ترین، ارزان ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایرانی بستنی است که مصرف آن بین خانواده های ایرانی زیاد است. بستنی از انواع دسر منجمد است که برای فصول گرم سال بسیار مناسب و پر طرفدار می باشد. در گذشته از گیاه ثعلب در بستنی های سنتی استفاده می کردند. ثعلب ماده ای است پودری شکل که معمولا برای غلیظ کردن بستنی ها و بعضی از مرباها از آن استفاده می شود که اگر مقدار آن کم باشد بستنی دیگر حالت کش دار نخواهد داشت و حالت یخی به خود نمی گیرد. ما در این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان قصد داریم شما را با "طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب" آشنا کنیم.

گذشته بستنی در ایران

از مشهور ترین بستنی های سنتی ایرانی می توان بستنی اکبر مشدی را نام برد. این بستنی فروشی در سال 1318 هجری قمری در تهران تاسیس شد. تاریخچه آن به دوره ی قاجار بر می گردد، که فردی به نام اکبر مشدی که یکی از خدمه دربار قاجار بوده پس از پایان یافتن دوره ی قاجار به بستنی فروشی در حوالی میدان راه آهن مشغول می شود و به دلیل خبره بودن در این کار مشهور می شود. این شخص به دلیل این که معتقد بود باید بستنی های ایرانی با انواع خارجی آن تفاوت چشم گیری داشته باشد در بستنی هایش میزان خامه، گلاب و زعفران بیشتر از سایر مواد نگهدارنده بود. این نوع بستنی بعد ها در پاریس و لس آنجلس نیز معروف شد.

 طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب و مواد لازم برای تهیه آن  ثعلب : 2 قاشق چای خوری شیر پر چرب : 4 پیمانه شکر : 2 پیمانه خامه : 100 گرم گلاب : 2/1 پیمانه خلال پسته : 2 قاشق غذا خوری زعفران یا وانیل : 1 قاشق غذا خوری اسانس هل و یا گلاب : به میزان لازم

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانی

 مراحل طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب به طور مفصل مرحله اول : در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب خامه را بر کف یک سینی بزرگ و لبه دار و یا در داخل نایلون فریزر ریخته و صاف می کنیم، بهتر است نازک باشد و ارتفاع آن بیشتر از 2 میلی متر نباشد. پس از آن خامه را در داخل فریزر قرار می دهیم و فرصت  کافی به آن می دهیم تا به طور کامل یخ بزند. مرحله دوم : در این مرحله شیر را در درون ظرفی ریخته و آن را روی شعله قرار می دهیم تا به جوش بیاید. پس از جوشیدن حرارت را کم می کنیم و زعفران دم کرده یا وانیل، هل و گلاب را به شیر جوشیده شده اضافه می کنیم. رنگ بستنی پس از سفت شدن رفته رفته کم تر می شود پس بهتر است میزان زعفران آن زیاد باشد. سپس ثعلب و شکر را با هم مخلوط کرده و کم کم و با یک قاشق به شیر اضافه می کنیم و پس از هر قاشق مخلوط را به خوبی هم می زنیم تا مواد در هم حل شوند و مایه ی یک دستی حاصل شود. اضافه کردن و هم زدن را تا جایی که ماده ی بستنی غلیظ شود ادامه می دهیم. مرحله سوم : در این قسمت مایه را از روی حرارت بر می داریم و درون کاسه می ریزیم و داخل قابلمه ی بزرگی که پر از یخ است قرار می دهیم. تمام مدتی که مایه بستنی داخل یخ است با همزن مواد را هم می زنیم تا کش دار شود. بعد از هم زدن بستنی را داخل فریزر قرار می دهیم و به مدت 30 دقیقه به آن استراحت می دهیم. این کار را 3 الی 5 بار تکرار می کنیم تا ماده ی منسجم و کش داری داشته باشیم. در این قسمت از طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب پس از آماده شدن بستنی خامه ای را که قبلا گذاشته بودیم یخ بزند خرد می کنیم و همراه با خلال پسته به آن اضافه می کنیم. بستنی را به خوبی مخلوط می کنیم تا خامه و خلال پسته به همه جای آن برسد و به طور یکسان پخش شود. مرحله چهارم : در ادامه طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب بستنی را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا آماده سرو شود.

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانی

یک نکته مفید در مورد طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب 

گاهی افراد می گویند هنگامی که خامه را در فریزر قرار می دهند تا یخ بزند بعد از مدتی متوجه می شوند که خامه آن ها مثل اول است و هیچ یخ زدگی در آن رخ نداده است. این اتفاق به این دلیل می باشد که خامه آن ها از نوع پر چرب می باشد. برای این که یخ زدن به صورت کامل انجام شود پیشنهاد می کنیم تا از خامه نوع کم چرب استفاده کنید. اگر دسترسی به خامه کم چرب نداشتید می توانید با اضافه کردن شیر به خامه از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید و پس از آن داخل فریزر قرار دهید.

هم چنین بخوانید: طرز تهیه بستنی بدون ثعلب خوشمزه برای تابستان های گرم چرا روی برخی از بستنی ها یخ می زند؟

گاهی اوقات وقتی بستنی را از فریزر خارج می کنید تا آن را میل کنید متوجه می شوید که بلور های یخ بر روی آن وجود دارد. این اتفاق نه به کیفیت پایین بستنی مربوط می شود و نه به مدت زمان طولانی قرار گرفتن آن در فریزر؛ بلکه دلیل ان این می باشد که شما مدتی بستنی را خارج از فریزر نگه د اشته اید و پس از آب شدن یخ ها و نرم شدن بستنی دوباره آن را در فریزر نگهداری کرده اید. برای پیشگیری از این مشکل باید بستنی را قبل از مصرف در دمای  تا منفی 5 درجه سانتی گراد در داخل فریزر نگه دارید.

در مراحل طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب بهتر از مقدار کمی نمک استفاده کنید.

چرا برای تهیه بستنی های خانگی به نمک نیاز داریم؟    نمک ماده ای سخت است و ترکیب آن با خامه سبب می شود تا مایه بستنی راحت تر سرما را جذب کند و داخل فریزر به خوبی یخ ببندد.

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانی

بیشتر بدانید:طرز تهیه بستنی سنتی خانگی میزان کالری بستنی چقدر می باشد؟

میزان کالری به ازای هر 100 گرم بستنی 190 کیلو ژول انرژی می باشد. برای سوزاندن این میزان کالری باید 1 ساعت و 7 دقیقه و 3 ثانیه پیاده روی کرد.

امروزه از ثعلب دیگر در صنعت تولید بستنی استفاده نمی شود. از جمله دلایل عدم استفاده از این گیاه مضرات، گران بودن و کمبود منابع آن می باشد. متخصصین این کمبود را با سایر صمغ های طبیعی و سنتزی پر می کنند.

بستنی سنتی یا خانگی که خودتان آن را تهیه کرده باشید، لذتی فرا تر از خوردن سایر بستنی ها برای شما به همراه خواهد داشت. امیدواریم با این طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب گفته شده، روز های گرم تابستانی خود را به شیرینی سپری کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب برای روزهای گرم تابستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..