تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری کنفرانس قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام

برگزاری کنفرانس قم پایتخت فرهنگی جهان اسلامبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نخستین کنفرانس استانی، قم،پایتخت فرهنگی جهان اسلام به همت کانون هم اندیشی تعالی و توسعه استان امروز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان،دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران،مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو،اساتید و دانشجویان گروه های آموزشی مرتبط با رشته ی آینده پژوهی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


نخستین کنفرانس،قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شش محور میراث فکری و فرهنگی قم در تحقق استراتژی فرهنگی جهان اسلام،شاخص های کمی و کیفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام،هویت بصری شهر قم،توسعه ی ظرفیت های گردشگری مذهبی و فرهنگی،فرصت های پیش روی اقتصاد و فرهنگ قم و چشم اندازهای توسعه همه جانبه قم بحث و بررسی شد.


در این کنفرانس،مجیدی،مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با اشاره به ظرفیت های عظیم استان قم در انتخاب آن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت:قم یکی از مراکز تولید علم در جهان است،باید این ظرفیت عظیم به جهان اسلام شناسانده شود.


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت علمی کتابخانه ی آیت الله مرعشی نجفی بیان کرد:باید برای تحقق جایگاه قم به پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مواریث مکتوب احیا شود.


دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو هم در این کنفرانس گفت:امروزه با گسترش آی تی و فناوری ارتباطی و بهره گیری از این ظرفیت،می توان قم را در عرصه های بین المللی به دنیا معرفی کرد.


آیسسکو هر سال سه شهر را در حوزه جهان اسلام به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی می کند 11 سال پیش اصفهان و سال گذشته مشهد،به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده بود.

انتهای پیام/ش

کنفرانس قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری کنفرانس قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..