تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از بورس در دوران تحریم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود آوری بنگاه‌ ها و شرکت‌ ها باعث می‌ شود تا یک کشور زنده نگاه داشته شود . در این زمینه باید همه اقشار و نهاد ها کمک کنند تا ناشران بورسی به عنوان شفاف‌ ترین شرکت‌ های کشور که اشتغال و صادرات مناسبی دارند و همواره مالیات مناسبی پرداخت می‌ کنند، با بهبود سود آوری روبرو باشند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی امروز در بازدید از روند برگزاری دومین لیگ ستارگان بورس ضمن بیان مطلب فوق، گفت: به طور طبیعی برخی مشوق‌ های مالیاتی که به پیشنهاد سازمان بورس ارائه شده از سوی وزیر اقتصاد با جدیت بالایی در حال پیگیری است و در حال نتیجه دادن است که اگر مصوبه قطعی آن منتشر شود، پیرامون ساز و کار اجرایی آن توضیح کامل به بازار سهام ارائه خواهد شد. علاوه بر این‌ ها باید حمایت‌ هایی از جمله تأمین مالی ارزان که وظیفه بازار سرمایه و بازار پول است برای ناشران  بورسی به عنوان شرکت‌ های بزرگ کشور مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی بورس با بیان اینکه برای جذب منابع باید از سود آوری شرکت‌ ها شروع کرد، افزود: با ارتقای سود آوری شرکت‌ های بورسی می‌ توان مردم را برای ورود به این بازار تشویق کرد. این وظیفه ملی است که سازمان بورس در حد قوانینی که حاکم است، حتماً آن را دنبال خواهد کرد.

بانک مرکزی متولی داد و ستد ارز کشور است

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص داد و ستد ارز و سکه از طریق بازار سرمایه گفت: هر چند بازار سرمایه آمادگی معامله ارز صادراتی در بورس را داشت اما همه باید تابع تصمیماتی باشیم که به صلاح اقتصاد است.

دکتر محمدی در پاسخ به این سوال که چرا گواهی صادراتی ارز و گواهی سپرده‌ سکه‌های پیش فروش در نهایت عرضه نشد گفت: وظیفه ما ایجاد نماد و اختصاص کد معاملاتی بود که انجام شد. اما طبق قانون پولی و بانکی، بانک مرکزی متولی ارز کشور است. اگر سامانه‌ ای در بانک مرکزی این کار را انجام دهد مسلما همه آن را ترجیح می‌دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امیداریم بانک مرکزی در آینده به این جمع بندی برسد که عرضه ارز از طریق بازار سرمایه، انجام شود.

بازگشایی نماد "های وب" موکول به ارایه صورت های مالی

دبیر شورایعالی بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر باز شدن نماد "های وب" گفت: اگر این شرکت صورت‌های مالی‌ مورد تایید سهامداران خود را در مجمع ارایه کند مشکلی برای باز شدن نماد آن وجود ندارد.

دکتر محمدی ادامه داد: زمانی در این کشور نمادهای معاملاتی متوقف شرکت‌ها به 67 عدد می‌رسید، اما اکنون در حد 12 یا 15 نماد معاملاتی متوقف است و ممکن است در برخی روزها به 20 نماد برسد .

سخنگوی سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت بانک پاسارگاد در بازار سرمایه گفت: ناشر بانک پاسارگاد هم اکنون سهامداران خود را دعوت به مجمع عادی سالیانه کرده و امیدواریم در صورت برگزاری مجمع سهامداران، این نماد معاملاتی آماده بازگشایی شود.

رییس سازمان بورس در خصوص نماد " های وب" افزود: قرار بود حسابرس این شرکت طبق قولی که به سازمان بورس داده صورت‌های مالی دوره 96 خود را تا تاریخ 26 تیرماه جاری به سازمان بورس ارائه دهد و هم اکنون  نیز تلاش‌ بسیاری برای دریافت این گزارش‌ها ادامه دارد.

دکتر محمدی تاکید کرد: در این مورد هیات مدیره "های وب"  نیز باید با حسابرس همکاری داشته باشد تا به این ترتیب با یک صورت مالی مورد تأیید مجمع که به استحضار سهامداران رسیده و با برطرف شدن ابهام‌ها مشکلی برای بازگشایی نماد معاملاتی آن وجود نداشته باشد.

قیمت گذاری دلار در بورس کالا به عهده متولیان قانونی است

سخنگوی سازمان بورس درباره قیمت گذاری دلار 4200 تومانی در بورس کالا نیز گفت: بورس کالا آمادگی دارد هر قیمتی را که متولیان قیمت گذاری کشور اعلام کنند، اجرایی کند.

وی یادآوری کرد: اگر دستگاه ها بر اساس وظیفه قانونی قیمت پایه و نرخ ارز را تعیین کنند، بورس کالا آماده همکاری است.

تاسیس بورس بین المللی کیش در انتظار تصویب هیات وزیران

دکتر محمدی درباره تاسیس بورس بین المللی کیش نیز گفت: طرح را به شورای عالی بورس ارایه کرده و کار آن نهایی شده است و باید آیین نامه اجرایی آن به تصویب هیات وزیران برسد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های حمایتی بازار سرمایه در زمان تحریم را برشمرد و گفت: طبق قانون، صندوق تثبیت که ابزاری برای کنترل نوسانات شدید است راه اندازی شده و در مقطع فعلی قابل بهره برداری است.

وی افزود: در اقدام بعدی تلاش ها را برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی به کار بستیم و بر این اساس، نسبت به ایجاد شفافیت و متنوع سازی صنایع اقدام کردیم .تا پایان دی ماه پارسال، شمار کدهای سهامداران خارجی در بازار سرمایه ایران به یک هزار و 13 کد رسید که به 43 کشور مربوط می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از بورس در دوران تحریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..