تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزه گرفتن در شیردهی، کار درستی است؟

به مادران شیرده توصیه میشود که در ماه رمضان از گرفتن روزه خودداری کنند تا در تغذیه کودک با شیر مادر اختلالی ایجاد نشود زیرا روزه باعث میشود که مواد قندی به بدن مادر شیرده نرسد و برای آن ها زیان آور باشد همچنین استفاده از شیرخشک موجب زیان رساندن به جسم کودک میشود.

مادران شیرده برای افزایش شیر باید در طول روز مایعات زیاد مصرف کنند و میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود جای دهند.روزه گرفتن میتواند شیر مادران شیرده را کم کند.

حدود یک سوم نیاز براى ترشح شیر از ذخایر چربى بدن که در سه ماه سوم حاملگى تشکیل شده است تأمین میشود و دو سوم دیگر از طریق تغذیه باید تامین شود رژیم غذایى مادر شیرده باید غنى از پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین ها باشد و در صورت استفاده نکردن این مواد در رژیم غذایى مادرشیرده دچار کمبودهاى شدید و نهایتاً عوارض خطرناکى چون پوکى استخوان، خرابى دندانها، کم خونى و ریزش مو مى شود. 

مادران شیردهی که روزه میگیرند بهتر است در وعده های غذایی خود از مواد سرشار از آهن مانند: جگر ،گوشت قرمز بدون چربی ، گوشت ماهی ،اسفناج ،زردآلو خشک و کلسیم مانند :گوشت ماهی ساردین،نان سفید، شیر چربی گرفته شده ، پنیری که با شیر معمولی تهیه شده است،پنیر کم چرب.بیشتر استفاده کنند. خوردن ادویه جات، فلفل، سیر، پیاز و زیره که سبب بد بو شدن شیر مى شود پرهیز کنند چرا که مکیدن فرزند یکى از عوامل مؤثر در ترشح شیر است و بد بو شدن شیر سبب عدم مکش نوزاد شده ومنجر به کاهش یا قطع شیر مى گردد.

بخش عمده شیر مادر را آب تشکیل میدهد.مادر شیردهی که روزه میگیرد و نمیتواند درطول روز آب مورد نیاز بدن خود را فراهم کنددر شیردهی با مشکل مواجه میشود.

نکاتی درمورد روزه گرفتن در شیردهی :

- روزه گرفتن زنان شیرده در صورت رعایت برنامه غذایی مناسب در رشد کودک اختلالی ایجاد نمی کند.

- مادران شیرده در شش ماه اول شیردهی نباید روزه بگیرند زیرا کودک وابسته به شیرمادر است و گرسنگی طولانی مدت مادر در رشد کودک اختلال ایجاد می کند.

- مادران در دوران شیردهی می توانند پس از شش ماهگی کودک و زمانی که او از تغذیه کمکی استفاده می کند روزه بگیرند.

- رژیم غذایی مادران شیرده باید از پروتئین، کلسیم و آهن و انواع ویتامین ها باشد که در غیر این صورت رشد کودک و سلامت مادر به خطر می افتد.

- مادران شیرده باید در هنگام سحر از شیر و مایعات استفاده کنند چون کمبود مایعات سبب کاهش حجم شیر می شود. 

- اسلام روزه گرفتن در دوران شیردهی را به خود مادر شیرده واگذار کرده است که اگر برای او ضرر دارد میتواند روزه های قضا را به شرایط بهتر جسمانی موکول کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزه گرفتن در شیردهی، کار درستی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..