تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۲ هزار ناظر بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان تربیت کرده است

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: مجموعه شورای نگهبان در لرستان بیش از 12 هزار ناظر تربیت کرده که در ایام انتخابات بر اساس صلاحیت افراد به حوزه ‌های مختلف فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،تیمور سپهوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: 26 تیرماه سال 59 با فرمان امام خمینی(ره) شورای نگهبان تأسیس شد و این شورا در نزدیک به چهار دهه فعالیت خود یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی بوده و از نظام در برابر نفوذ دشمنان محافظت کرده است.

وی افزود:شورای نگهبان از بدو تأسیس بر سرنوشت کشور تأثیرات مثبت فراوانی داشته و در قانون اساسی نیز بر وظایف آن تاکید فراوانی شده است.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان اظهار کرد: شورای نگهبان وظایف متعددی داشته که اولین وظیفه آن تفسیر قانون اساسی است و از دیگر وظایف آن تطبیق قوانین مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی و تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است.

سپهوند با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با دموکراسی کامل اداره می‌شود، گفت: به‌طور میانگین سالانه شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم که وظیفه سنگین تائید صلاحیت نامزدها بر عهده شورای نگهبان بوده و خوشبختانه این نهاد در انجام این کار خطیر در طول عمر انقلاب موفق بوده است.

وی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‎های کشور در یک دهه گذشته را مسئله ناقص بودن قانون انتخابات برشمرد، و افزود: با توجه به اینکه قانون انتخابات 30 سال پیش تهیه ‌شده در شرایط فعلی جوابگوی نیازهای کشور نیست.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان تصریح کرد: برای رفع این نواقص کارشناسان و اعضای شورای نگهبان در دیدار با رهبر انقلاب به بیان این مشکلات پرداختند و رهبری نیز طی فرمانی از قوای سه‌گانه خواستار همکاری و هماهنگی مسئولان نظام در راستای اصلاح  قانون انتخاباتی شدند.

سپهوند بیان کرد:خوشبختانه مقدمات این طرح تهیه ‌شده و امیدواریم در انتخابات بعدی که در کشور برگزار می‌شود شاهد برگزاری بر اساس قانون انتخابات اصلاح‌شده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند، افزود: خبرنگاران باید موفقیت‌های نظام را به مردم معرفی کنند و برای اصلاح قانون انتخابات نیز با تهیه گزارش‌هایی در زمینه مشکلات قانون انتخابات فعلی، مسئولان کشور را برای اصلاح یاری کنند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: مجموعه شورای نگهبان در لرستان بیش از 12 هزار ناظر تربیت کرده که در ایام انتخابات بر اساس صلاحیت افراد به حوزه ‌های مختلف فرستاده می‌شوند.

سپهوند گفت: در انتخابات مختلف تعداد شعب رای‌گیری متفاوت بوده چنانکه سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیش از یک هزار و 800 شعبه اخذ رای داشتیم که این تعداد در انتخابات مجلس به یک هزار و 400 شعبه بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۲ هزار ناظر بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان تربیت کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..