تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز مرمت و حفاظت محوطه برزن در تخت جمشید

آغاز مرمت و حفاظت محوطه برزن در تخت جمشیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: امسال ۲ تیم باستان شناس و حفاظت در کنار هم در قالب یک برنامه این طرح را اجرا کنند.

حمید فدایی افزود: مجوز کاوش گرفته شده و نقاطی که در گذشته کاوش شده، آواربرداری و حفاظت می‌شود.
فدایی بیان کرد: در چند ماه گذشته کارگاه تولید خشت راه‌اندازی شده است و چندین هزار خشت هم تولید شده که تا شروع کار، موضوع مرمت و حفاظت این محوطه بررسی می‌شود.
وی با اشاره به پاکسازی محیط برزن از گیاهان هرز در چندین نوبت اضافه کرد: پاکسازی محیط، نقشه برداری مجدد و مستند نگاری بخشی از مقدماتی است که برای شروع طرح انجام شده و در چند روز آینده مرمت محوطه آغاز می‌شود.
حمید فدایی با بیان اینکه بنا‌های این محوطه بیشتر خشتی است، افزود: کاوش برزن در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ آغاز شده است و قبل از انقلاب و در سال‌های اوایل انقلاب هم بخش‌های کوچکی از این محوطه مرمت شد که با متوقف شدن کار این محوطه دچار آسیب و فرسایش شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز مرمت و حفاظت محوطه برزن در تخت جمشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..