تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا و ژاپن پیمان هسته‌ای خود را تمدید کردند

خبرگزاری ایرنا: آمریکا و ژاپن با به سر رسیدن تاریخ پیمان هسته ای، امروز (سه شنبه) این قرارداد را تمدید کردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی لاکروا، در حالی که نگرانی های جهانی از افزایش میزان پلوتونیم ژاپن افزایش یافته است، توکیو و واشنگتن پیمان هسته ای خود را تمدید کردند.

این پیمان در سال 1988 میلادی به امضای روسای جمهوری وقت آمریکا و ژاپن رسید و مدت آن سی سال بود.

این پیمان به ژاپن این اجازه را می داد تا به منظور اهداف صلح آمیز، پلوتونیوم استخراج و اورانیوم غنی سازی کند.

این در حالیست که افزایش میزان پلوتونیوم ژاپن بسیاری از کشورها را نگران کرده است چرا که از آن به راحتی می توان برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد.

پیمان هسته ای میان آمریکا و ژاپن امروز (سه شنبه) با افزودن یک شرط متمم اجرا شد و آن این است که هر کدام از طریفین این قرارداد که قصد خروج از آن را داشتند، شش ماه پیش باید آن را به اطلاع طرف مقابل برسانند.

تارو کانو وزیر خارجه ژاپن در پاسخ به انتقادها و نگرانی های مطرح شده از افزایش میزان پلوتونیم این کشور گفت: توافق هسته ای میان توکیو و واشنگتن بنیان صنعت هسته ای در ژاپن است اما ما برای رفع هرگونه شک و شبه ای، خیلی سریع میزان ذخایر پلوتونیوم خود را کاهش خواهیم داد.

ژاپن همواره سوء استفاده از صنعت صلح آمیز هسته ای و میل به ساخت سلاح های اتمی را تکذیب کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا و ژاپن پیمان هسته‌ای خود را تمدید کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..