تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقیر آمریکا در نشست هلسینکی جمهوری‌خواه و دموکرات ترامپ را محکوم کردند

«ترامپ» بعد از دیدار با «پوتین» در هلسینکی فنلاند به شدت از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دلیل « ضعف شدید و رسوا در مقابل رئیس‌جمهور روسیه» مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از چهره‌های سیاسی آمریکا لحظات دیدار این دو را برای آمریکا،«پست‌ترین لحظات تاریخ ریاست جمهوری آمریکا» نامیده‌اند.

سرویس خارجی-

دیدار روز دوشنبه ترامپ و پوتین جز رسوایی و سر افکندگی، دستاورد دیگری برای آمریکا نداشت، چرا که بعد از این دیدار وی به شدت از سوی دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفت. انتقاد‌ها چنان بالا گرفته که به نوشته دیلی میل، برخی رسانه‌های آمریکایی از ترامپ به عنوان «سگ پوتین» یاد کردند. شاید بخشی از این انتقادها به دلیل موضع شدیدا منفی رسانه‌های جریان اصلی آمریکا علیه ترامپ باشد که آنها حتی پیش از این دیدار خود را آماده حمله به ترامپ کرده بودند و مهم نبود که این دیدار چه نتایجی داشته باشد اما بخش قابل توجهی از این انتقادها از سوی دموکرات‌ها و به دلیل اظهارات و جملات رد و بدل شده بین این دو بود. مثلا مقامات و رسانه‌های آمریکایی به شدت از اظهارات ترامپ در مورد «عدم دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا »که موضوع پذیرفته شده‌ای از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا است، عصبانی شده‌اند. یا وادادگی ترامپی که در برابر رهبران اروپا قلدرمابانه برخورد می‌کرد، باعث خجالت و خشم آمریکایی‌ها شده است.
ترامپ، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با ولادیمیر پوتین، اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه را در این باره که مسکو در انتخابات ایالات متحده مداخله‌ای نداشته است، فورا پذیرفت و گفت: «رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید کار این کشور نبوده است. من می‌گویم دلیلی وجود ندارد که کار روسیه بوده باشد.» رئیس‌جمهوری روسیه درباره بحران سوریه نیز بعد از این دیدار اعلام کرد، تلاش برای حل بحران سوریه از طریق چارچوب آستانه ادامه خواهد یافت. بسیاری از جریان‌های سیاسی آمریکا امیدوار بودند در این سفر، پوتین پشت ایران را در سوریه خالی کند!
جان کری: موجودی مثل ترامپ ندیده‌ام
جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از جمله افرادی است که، از نتایج تقریبا هیچ سفر ترامپ به هلسینکی خشمگین شده است. وی طی یک بیانیه‌ بلندبالا در توئیتر از عملکرد ترامپ، در کنفرانس خبری مشترکش با ولادیمیر پوتین، انتقاد کرد و گفت: «این رئیس‌جمهور به طور کامل تسلیم فریب‌های پوتین درخصوص حملاتش علیه دموکراسی آمریکا شده است. این یک دیوانگی است.» کری اذعان کرد: «شش دهه از عمر خود را در امور دولتی سپری کرده‌ام‌. هرگز ندیده‌ام که یکی از روسای جمهور آمریکا کاری را که امروز دونالد ترامپ انجام داد، انجام داده باشد و اظهاراتی همانند اظهارات کنونی ترامپ مطرح کرده باشد. همه می‌دانند که جز ترامپ هیچ‌کس دیگری چنین کارهایی در حق آمریکا انجام نداده‌ است. این کارها فراتر از تاسف و غیرقابل دفاع هستند.»
«نیوت گینگریچ»، رئیس‌سابق مجلس نمایندگان آمریکا و از متحدان سابق ترامپ نیز اینگونه به این دیدار واکنش نشان داده است: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باید درباره اظهاراتش در هلسینکی بابت سیستم اطلاعاتی ما و پوتین شفاف‌سازی کند. این اظهارات جدی‌ترین‌اشتباه ریاست جمهوری او بودند و باید فورا اصلاح شود.» جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه نیز نشست خبری ترامپ و پوتین را «پست‌ترین اقدامات یک رئیس‌جمهور آمریکایی در تاریخ» خواند. علاوه‌بر مک‌کین، جمهوری‌خواهان زیادی از عملکرد دونالد ترامپ در این رویداد دیپلماتیک انتقاد کرده‌اند. «پل رایان» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا نیز به دنبال اظهارات دونالد ترامپ درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 روسیه گفت: «تردیدی نیست که مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است.»
ترامپ آمریکا را له کرد
فاکس نیوز، سی ان ان و ام اس ان بی‌سی و... نیز به کنفرانس خبری ترامپ تاختند. مثلا «جان رابرتز»، از شبکه فاکس نیوز گفت، همه «اتفاق نظر» دارند که ترامپ «آمریکا را زیر اتوبوس انداخت».دموکرات‌ها نیز عملکرد ترامپ در این نشست را «رقت‌انگیز» و «ننگین» خواندند. باب کورکر، سناتور آمریکایی با انتقاد از نتایج دیدار دونالد ترامپ با همتای روسش گفت، احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بعد از دیدار با ترامپ جشن گرفته و خاویار می‌خورد.
 اظهارات ترامپ ما را شبیه یک ملت ساده‌لوح کرده است و من در این باره ناامید شدم. برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در توئیتی در واکنش به کنفرانس خبری پوتین و ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا نوشت: کنفرانس خبری ترامپ با پوتین یک نمایش خجالت‌آور بود. ترامپ به جای اینکه به صراحت بگوید دخالت در انتخابات آمریکا غیرقابل قبول است، انکارهای پوتین را پذیرفت و یافته‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را در هاله از ابهام قرار داد. این عادی نیست.
 چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنا نیز گفت: این سؤال بالای سر کاخ سفید هست که چطور می‌شود که آقای ترامپ منافع روسیه را بالاتر از منافع آمریکا قرار دهد. میلیون‌ها آمریکایی از خود می‌پرسند که تنها توضیح ممکن برای این رفتار خطرناک این است که آقای پوتین اطلاعات زیانباری از رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار دارد.
دردسر بزرگ
«توماس فریدمن»، ستون نویس مشهور نیز در نیویورک تایمز نوشت: «هموطنان آمریکایی من! امروز با دردسر بزرگی روبرو شده ایم و نیازمند تصمیمات بزرگ هستیم. این یک رویداد تاریخی در کل تاریخ آمریکا است. شواهدی قاطعی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور ما برای اولین بار در تاریخ عمدا یا به دلیل سهل انگاری فاحش یا ویژگی‌های شخصیتی پیچیده درگیر رفتار خیانت آمیز است - رفتاری که سوگند وی را به «حفظ و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده آمریکا» نقض می‌کند. امروز ترامپ این سوگند را زیرپا گذشته و جمهوری خواهان دیگر نمی‌توانند از این مسئله فرار کنند.»
وی افزود: «دونالد ترامپ یا یکی از دارایی‌های اطلاعاتی روسیه است یا واقعا از ایفای نقش در تلویزیون لذت می‌برد. هر چیزی که امروز در هلسینکی رخ داده تنها این نتیجه گیری را تقویت می‌کند. من کاملا توئیت «جان برنان»، رئیس‌پیشین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا)، هم پس از کنفرانس مطبوعاتی که نوشت: «عملکرد دونالد ترامپ در کنفرانس خبری در هلسینکی فراتر از آستانه یک جنایت بزرگ است و آن چیزی جز خیانت نیست... اظهارات ترامپ نه تنها احمقانه است بلکه در راستای منافع پوتین است. میهن‌پرستان جمهوری خواه شما کجا هستید؟؟؟» تأیید می‌کنم.
ترامپ: گفت‌و‌گوها سازنده بود!
دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا در دو توییت پیاپی که پس از موج انتقادات شدید در پی دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حساب کاربری‌اش منتشر شده است نوشت: «گفت وگوی سازنده با روسیه نه تنها برای آمریکا و روسیه بلکه برای کل جهان مفید است.» وی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «من ترجیح می‌دهم که در تلاش برای دستیابی به صلح ریسک سیاسی مرتکب شوم تا اینکه صلح را به علت مسائل سیاسی به خطر بیندازم!»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقیر آمریکا در نشست هلسینکی جمهوری‌خواه و دموکرات ترامپ را محکوم کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..