تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجربه مالکان MVM X33 جدید؛ نقاط قوت و ضعف کراس اوور اقتصادی مدیران خودرو

چری تیگو یا همان ام‌ وی‌ ام ایکس33 اولین بار در سال 2006 رونمایی شد. این خودرو که در سگمنت کامپکت SUV سودای رقابت با حریفان کره‌ای و اروپایی را در سر داشت، به دلیل تازه کار بودن سازنده‌اش، لقمه دندان‌گیری از آب در نیامد و تنها در برخی کشورهای خاورمیانه و روسیه به تعداد نسبتا پایینی به فروش رسید.

پس از تجربه نه چندان موفق نسل اول، شرکت چری تصمیم به ایجاد تغییرات و به روز رسانی در این خودرو گرفت و نسخه فیس لیفت آن را به همراه گیربکس اتوماتیک و CVT، روانه بازار کشورهای هدف همچون ایران نمود.

نسخه فیس لیفت که در ایران با نام ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو شناخته می‌ شود، دارای ظاهری جذاب تر و کیفیتی برتر نسبت به مدل قبلی بود. پس از آن یک فیس لیفت دیگری در سال 2014 بر روی این خودرو صورت گرفت و تحولاتی در ظاهر خودرو به همراه تغییرات اندکی در کابین، مهمان ایکس33 شد.

اخیرا نیز شرکت مدیران خودرو نسخه جدیدی را تحت عنوان ایکس33 اسپرت روانه بازار نموده که علاوه بر ظاهر جذاب‌تر و سقف مشکی رنگ، از داشبورد کاملا جدید با طراحی مدرن بهره‌مند شده است.

در نمونه های مجهز به گیربکس دستی، از یک جعبه دنده پنج سرعته برای انتقال نیرو به چرخ‌ های جلو استفاده می‌ شد که اخیرا تنها نسخه اسپرت ایکس33 و آن هم مجهز به گیربکس CVT قابل سفارش و خرید شده است.

از جمله امکانات ام‌ وی‌ ام ایکس33 می‌ توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت،تنظیم برقی آینه کناری، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سانروف، مه شکن جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport و صفحه نمایشگر هشت اینچی اشاره کرد.

در اینجا قصد داریم تا تجربیات برخی دارندگان مدل های ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو و اسپرت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا بدانید که این خودرو در مقام عمل چگونه با مالکان خود تا کرده است؟

واضح است که این اطلاعات تنها برآمده از تجربیات عده محدودی از مالکان ایکس33 بوده و نمی‌ توان در مورد عمومیت داشتن آنها به ویژه در قسمت نقایص و عیوب پیش آمده، به طور دقیق اظهار نظر نمود.

پس به سراغ تجربیات مثبت و منفی این عزیزان می‌ رویم تا ببنیم چرا از انتخاب این خودرو احساس رضایت و یا شاید هم ندامت می‌ کنند.

نقاط قوت و ضعف MVM X33 جدید

اکثر مالکان ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو نسبت به کیفیت سواری خودروی خود اعلام خرسندی نموده و  از نرمی و راحتی آن به ویژه در قسمت جلو کاملا رضایت داشتند.

اما این عزیزان بیان داشته‌اند که حین عبور از دست اندازها، سرنشینان عقب به طرزی محسوس ناهمواری‌ های مسیر را درک می‌ کنند. این مالکان از طراحی صندلی‌ های جلو راضی بوده و اعلام کردند که در حین رانندگی به اندازه کافی بدن راننده را در برمی‌ گیرند اما نشیمنگاه آنها تا حدی سفت است که در مسافرت‌ های طولانی کمی آزار دهنده به نظر می‌ رسد.

اکثر افراد مورد تحقیق، از میزان آرامش کابین ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو و اسپرت خود ابراز خرسندی نموده اند اما در یکی دو مورد اعلام کردند که صدایی غیرعادی از قسمت زیر شیشه جلو به گوش سرنشینان می رسد.

یک مورد هم نفوذ باد به داخل کابین از ناحیه شیشه‌ های جلو گزارش شده که پس از بررسی‌ های صورت گرفته توسط مالک، منبع عیب مذکور عدم چسب‌کاری مناسب نوار دور شیشه جلو سمت شاگرد تعیین شده است. طبق گفته های مالک با مونتاژ مجدد نوار پلاستیکی مربوطه دیگر اثری از نفوذ باد به کابین مشاهده نشده است.

قدرت خنک کنندگی کولر به طور کل مورد قبول مالکان واقع شده و شکایتی از این بابت گریبان ایکس33 را نگرفته است. اما از سوی دیگر، آنچه موجب نارضایتی برخی مالکان شده، خراب شدن و نقص کلی در کمپرسور کولر بوده که عمدتا با مراجعه به نمایندگی و استفاده از گارانتی، نسبت به تعویض قطعه معیوب اقدام شده است. یکی از مالکان نیز اظهار داشت که دو مرتبه اقدام به تعویض کمپرسور در نمایندگی نموده است.

از نظر بروز عیب فنی خاص در پیشرانه، موردی گزارش نشد که می‌ تواند گویای کیفیت مناسب قطعات این بخش مهم به همراه مونتاژ دقیق مجموعه موتور باشد.

در قسمت گیربکس نیز نارضایتی‌ ها در حداقل ممکن بوده و تنها یکی از مالکان این گونه بیان داشت که به دلیل پارگی یکی از شیلنگ های متصل به گیربکس، عملکرد جعبه دنده cvt با مشکل مواجه شد که پس از مراجعه به نمایندگی و تعویض شیلنگ مربوطه، خودرو بدون بروز هیچ گونه عیب دیگری در گیربکس، تحویل مشتری گردیده است.

تنها نکته‌ای که موجب ناراحتی این مالک محترم شده بود، عدم وجود قطعه در نمایندگی و تاخیر 11 روزه در رفع این مشکل به ظاهر ساده بوده است. در اینجا جا دارد که تاکید شود کلیه خودروسازان و نمایندگی‌ های آن ها باید نسبت به وقت و روان مشتریان خود حساسیت بیشتری به خرج دهند. همچنین میزان صدای پیشرانه در دورهای بالای 3000 دور بر دقیقه بسیاری از مالکان ام‌ وی‌ ام ایکس33 را ناراحت می‌ کند.

کشش خودرو در سربالایی ها مورد قبول اکثر افراد واقع شده و مشکل آنچنانی در این مورد بیان نشده است. دید به بیرون مناسب و نقطه کور بسیار کم به همراه قدرت ترمز مناسب، جزو دیگر مواردی است که موجبات گشاده‌ رویی مالکان ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو و اسپرت را فراهم آورده است.

حجم کافی صندوق بار به ویژه برای مسافرت‌ های خانوادگی به همراه وجود فضاهای مختلف در گوشه و کنار به جهت قرار دادن اشیا، عملکرد قابل قبول کروز کنترل در ثابت نگاه داشتن سرعت خودرو و مصرف سوخت مناسب در جاده را نیز بایستی به لیست نقاط قوت ایکس33 از دید مالکان مورد تحقیق در این مقاله اضافه نمود.

اما دردی که برخی از افراد را به خود گرفتار نموده بود، بحث عدم قدرت کافی خودرو در حین شروع حرکت با دنده عقب از روی یک میسر شیبدار است و در یکی دو مورد اعلام شد که خودرو حتی از جای خود تکان نخورده و تنها به سوی جلو حرکت کرده است. البته این عیب تنها در برخی از مدل‌‌های مجهز به گیربکس CVT آن هم به صورت محدود مشاهده شده است که احتمالا می‌ تواند ناشی از عملکرد ناصحیح جعبه‌دنده باشد.

به هرحال حتما بعد از انتشار این مطلب، شرکت مسئول در جهت رفع این نقص، اقدامات مورد نیاز را به انجام را خواهد رساند تا ما در مطالب بعدی خود فعالیت های مثبت صورت گرفته توسط شرکت مذکور را مطرح کرده و توضیح دهیم.

افت شدید قیمت نمونه کارکرده، مصرف سوخت نسبتا بالا در شهر (12 تا 13 لیتربرصد کیلومتر)، جنس پلاستیک نسبتا ضعیف قاب لاستیک زاپاس که حتی در برخوردهای ضعیف هم دچار آسیب می‌ شود، جزو آن دسته از مواردی محسوب می‌ شوند که مالکان ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو و اسپرت از آن ها چندان راضی نیستند.

همچنین در یک مورد تصادف با سرعت پایین از قسمت جلو، خودروی ایکس 33 با آسیب نسبتا زیادی مواجه شده که موجبات نارضایتی مالک را فراهم آورده است. اما در موردی دیگر، خوشبختانه در یک تصادف بسیار شدید، اگرچه به گفته مالک ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو آسیب بسیار فراوانی به خودرو وارد شده اما خوشبختانه به سرنشینان هیچ گونه آسیبی وارد نشده است که این قضیه نظر مثبت مالک را نسبت به ایمنی خودروی خود کاملا به همراه داشته است.

ام‌ وی‌ ام ایکس33 نیو

به هرحال این موارد بخشی از تجربیات تعداد محدودی از مالکان ایکس33 نیو و اسپرت بود که آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم اگر قصد خرید این خودروی کراس اوور را دارید، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به استحضارتان رسانده باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجربه مالکان MVM X33 جدید؛ نقاط قوت و ضعف کراس اوور اقتصادی مدیران خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..