تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای بازی God of War قسمت اول: سلاح ها [تبر لویاتان و کمان تالون]

نسخه جدید بازی God of War نه تنها قدم جدیدی در این سری بازی‌های بسیار محبوب برداشت بلکه پله ای رو به بالا در استانداردهای ساخت بازی بود. نسخه جدید بازی تغییرات گسترده ای را نسبت به نسخه های قبل ایجاد کرده است. همه چیز، از ساده ترین نکات ظاهری بازی گرفته تا شیوه لوت کردن و درگیری تغییر کرده و بازی با داستانی بسیار جذاب، ملموس و هیجان انگیز و با پیشروی در قالب یک پلان ثابت شما را بیشتر از همیشه به شخصیت کریتوس نزدیک می کند.

علاوه بر آن، تغییرات دیگری هم در طریقه پیشروی و پیشرفت در بازی ایجاد شده. بنابراین لازم است برای آشنایی بهتر با محیط بازی God of War و پیشرفت سریع تر با چند نکته از قبل آشنا باشید. در این مجموعه مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره چیزهای جدید در بازی برای شما فراهم کنیم و در هر قسمت به یک موضوع خاص خواهیم پرداخت. قسمت های مختلف این مجموعه مقاله به شرح زیر خواهند بود:

قسمت اول: سلاح ها (تبر و تیرکمان) قسمت دوم: سلاح ها (خنجرها) قسمت سوم: زره ها قسمت چهارم: قبضه ها قسمت پنجم: مهارت ها قسمت ششم: گنج ها و صندوقچه های Nornir قسمت هفتم: استراتژی های پیشنهادی برای باس ها

بنابراین با ما در این سفر جذاب از اساطیر یونانی به اسکاندیناوی همراه باشید.

سلاح اول: تبر لویاتان (Leviathan Axe)

بازی God of War

تبر لویاتان یک سلاح جنگی است که به عنوان وسیله حمله اصلی به کریتوس داده می شود. در افسانه بازی این تبر توسط سیندری و بروک، خالق پتک تور یعنی میولنیر ساخته شده است. در لبه تیغ تبر حکاکی هایی وجود دارد که به آن قدرت های ویژه ای مثل استفاده از یخ و بازگشت به صاحب آن (مثل میولنیر) را می دهد.

لویاتان را می توانید در نقاط زیر آپگرید کنید:

لول 1: به صورت پیش فرض لول 2: ملاقات با براک لول 3: شکست دادن غول در Foothills لول 4: شکست دادن Jarn Fotr در Heart of the Mountain لول 5: شکست دادن Magni و Modi در بخش Thamur's Corpse

لول 6: برای باز کردن این آپگرید باید شخصیت خود را به لول خوبی برسانید (7 یا 8) و سپس به نیفلهایم بروید. برای رفتن به نیفلهایم باید نامه های رمزی مربوط به درگاه نیفلهایم را دریافت کنید. این نامه ها را می توان در کوئست های Return to the Summit ،Path to Jotunheim ،Tyr's Temple و World Serpent پیدا کرد. پیدا کردن 4 نامه کافی است. نامه های دیگری در نزدیکی دروازه سفر سریع به Summit، برج دیدبانی در شرق Lake of Nine و Ruins of Ancient در شمال غربی Lake of Nine قرار دارد.

بازی God of War

بعد از رفتن به نیفلهایم باید با Sindri صحبت کنید و کوئست Ivaldi's Workshop را دریافت کنید تا سالن میانی نیفلهایم برای شما باز شود. در آنجا صندوقچه هایی هستند که می توانید آنها را در ازای پرداخت Echoes of Mist باز کنید. صندوقچه ای که Chilling Mists of Niflheim در آن قرار دارد (برای دریافت لول 6 تبر) در سمت چپ سالن قرار دارد و باید برای باز کردن آن 5K Echoes of Mist پرداخت کنید.

نیفلهایم مانند هزارتویی از پازل ها و تله های مختلف است ولی جایگاه صندوقچه ها ثابت هستند. با باز کردن صندوقچه های کوچک Echoes of Mist دریافت کنید و سپس با رفتن به سالن میانی نیفلهایم آیتم Chilling Mists of Niflheim را دریافت کنید که برای خرید Frozen Flame و آپگرید نهایی تبر مورد استفاده قرار می گیرد.

بازی God of War

تبر لویاتان (و سلاح دیگر بازی) دو جایگاه برای Runic Attack یا حملات سحرآمیز دارد که حرکات جدیدی به حملات معمولی تبر اضافه می کند. برای اضافه شدن این حملات به سلاحتان باید هر کدام از این runeها را پیدا کنید. هر کدام از این حملات مقدار دمیج و قدرت های جداگانه ای دارند. این حملات به دو صورت سبک و سنگین وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

حملات سحرآمیز سبک

Hel's Touch: یک انفجار انرژی بسیار سریع که حملات دشمنان را متوقف و آنها را به عقب می راند. این سحر در منقطه River pass قرار دارد. بازیکنان می توانند آن را در قسمت شرقی این منطقه و پس از رویارویی با یک Blue Reaver در یک صندوقچه پیدا کنند. پیدا کردن این سحر یک تروفی هم برای بازیکنان آزاد می کند.

دمیج: 2/5

یخ: 0/5

استان (گیج کردن دشمن): 3/5

کول دان در لول 3: 17 ثانیه

بازی God of War

Charge of the White Bear: کریتوس با سرعت به جلو حرکت می کند و با سپر و تبر خود به دشمن حمله می کند. در زمان جهش کریتوس از حمله مصون است. این حمله در ماموریت Mountain و دقیقا قبل درگیری با اولین غول بازی قرار دارد. بازیکنان قبل از این درگیری یک صندوقچه پیدا می کنند و باید برای رسیدن به آن چند کوزه را بشکنند و با استفاده از تبر لویاتان تله های زهرآگین را منجمد کنند.

دمیج: 2/5

یخ: 2/5

استان (گیج کردن دشمن): 2/5

کول دان در لول 3: 17 ثانیه

بازی God of War

Fury of the Ice Troll: کریتوس تبر خود را با سرعت تکان می دهد که بسته به لول و قدرت شما و دشمنان، آنها را به عقب می راند یا پرتاب می کند.

دمیج: 3/5

یخ: 3/5

استان (گیج کردن دشمن): 1/5

کول دان: 23 ثانیه

بازی God of War

Njord's Tempest: با فشار دادن دکمه های R1 و L1 کریتوس به دور خود می چرخد و با سلاح خود به دشمنان اطراف خود صدمه زیادی می زند. در لول های بالاتر نگه داشتن R1 دایره حمله کریتوس وسیع تر می شود و صدمه بیشتری به دشمنان می زند. بازیکنان بعد از شکست دادن Stone Ancient به یک صندوقچه می رسند و می توانند این سحر را دریافت کنند.

دمیج: 5/5

یخ: 3/5

استان (گیج کردن دشمن): ندارد

کول دان: 60 ثانیه

بازی God of War

Strike of the Utgard: یک نوع حمله با استفاده از قدرت یخ تبر که صدمه خوبی به حریف می زند. دریافت لول 2 این حمله به بازیکن قابلیت شارژ کردن این حمله را می دهد. در لول سوم دمیج این حمله بعد از هر بار استفاده زیاد می شود. این توانایی مدت کوتاه پس از دریافت «نور» و بعد از حل کردن یک پازل به بازیکن اعطا می شود.

دمیج: 2/5

یخ: 5/5

استان: 0/5

کول دان: 45 ثانیه

بازی God of War

Tyr's Revenge: یک حمله چرخشی قدرتمند که فقط روی یک هدف انجام می شود. بعد از این حمله کریتوس هدف را به زمین می کوبد. استفاده از این توانایی در کنار shock arrow می تواند در درگیری ها به شما کمک زیادی کند. اگر شما این توانایی را از پشت روی دشمن پیاده کنید صدمه وارد شده سه برابر می شود.

دمیج 5/5

استان: 3/5

کول دان: 50 ثانیه

بازی God of War

Leviathans Wake: این هم یک حمله قدرتمند است و با استفاده از آن می توانید تبر خود را تا فاصله زیادی پرتاب کنید. بازیکنان می توانند این توانایی را در قلعه Motsognir در ویتورگارد و بعد از شکست دادن غول زیرزمین قلعه پیدا کنند.

دمیج: 5/5

یخ: 3/5

استان (گیج کردن دشمن): 1/5

کول دان در لول 3: 23 ثانیه

بازی God of War

Wrath of the Frost Ancient: کریتوس از تبر خود موجی از یخ ساطع می کند که به همه دشمنان صدمه می زند و سرعت آنان را کاهش می دهد.

دمیج: 4/5

یخ: 5/5

استان (گیج کردن دشمن): ندارد

کول دان در لول 3: 34 ثانیه

بازی God of War

حمله های سحرآمیز سنگین

River of Knives: یک حمله قدرتمند که تعدادی قندیل یخی در زمین ایجاد می کند. این قندیل ها به سمت دشمن حرکت می کنند و در صورت برخورد آنها را به هوا پرتاب می کنند. بازیکنان می توانند با شکست دادن Jarn Fotr این توانایی را به دست بیاورند.

دمیج: 4/5

یخ: 3/5

استان: 3/5

کول دان: 90 ثانیه

بازی God of War

Ivaldi's Anvil: یک حمله ناحیه ای که تمامی دشمن های حاضر در یک ناحیه را منجمد می کند. این حمله بعد از شکست دادن Breena Daudi Troll در River Pass به بازیکن اعطا می شود.

دمیج: 3/5

یخ: 5/5

استان: 0/5

کول دان: بیش از 90 ثانیه

بازی God of War

Thiazi's Talon: کریتوس به دور خود می چرخد و با حمله سه موج یخی در هوا ایجاد می کند. بازیکنان می توانند قبل از رسیدن به معبد پیدا کنند. صندوقچه حاوی این حمله در نزدیکی یک دراگور سنگین (Heavy Dragur) قرار دارد.

دمیج: 4/5

یخ: 4/5

استان: 0/5

کول دان: 45 ثانیه

بازی God of War

Frost Giant's Frenzy: کریتوس تبر خود را بلند می کند و آن را به سرعت سه بار به زمین می کوبد (در لول آخر تعداد ضربات با تبر به هشت عدد می رسد). این حمله دمیج خیلی بالایی ندارد ولی می توانید با استفاده از آن دشمنان را stun کنید (حملات و حرکت آنها متوقف می شود). بازیکنان می توانند این توانایی را در ساحل غربی Lake of the Light در آلفهایم پیدا کنند. البته برای رسیدن به صندوقچه حاوی این توانایی باید یک پازل را حل کنند که شامل همان هسته های صورتی رنگ می شود.

دمیج: 3/5

یخ: 0/5

استان: 1/5

کول دان: 88 ثانیه

بازی God of War

Blessings of the Frost: با اجرای این حمله کریتوس تبر را در هوا نگه می دارد و با یک حرکت تبر نوری نقره ای از خود ساطع می کند. این توانایی قدرت های یخی درون تبر را افزایش می دهد. وقتی این توانایی فعال باشد، تبر در اثر برخورد با دشمنان انفجارهایی یخی به وجود می آورد که به دشمنان صدمه می زند و همچنین صدمه حاصل از حمله های معمولی هم افزایش می یابد. بازیکنان می توانند بعد از شکست دادن اولین Traveler در بازی صندوقچه حاوی این حمله را پیدا کنند.

دمیج: 5/5

یخ: 4/5

استان: 0/5

کول دان: 188 ثانیه

بازی God of War

Glaive Storm: کریتوس با این حمله یک دور در هوا می چرخد و سپس تبر خود را پرتاب می کند، پس از آن تبر در فاصله مشخصی یک بار دور کریتوس می چرخد و به دستان او باز خواهد گشت. بازیکنان می توانند این حمله در صندوقچه ای در شمال شرقی معبد تیر (Tyr's Temple) قرار دارد. این جزیره کوچک انبار بوری (Buri's Storeroom) نام دارد که حاوی رازهای زیادی است و یکی از آنها همین حمله است.

دمیج: 3/5

یخ: 4/5

استان: 1/5

کول دان: 156 ثانیه

بازی God of War

Mists of Helheim: کریتوس تبر لویاتان را به شدت به سمت زمین پرتاب می کند و این باعث می شود که ناحیه ای یخی در اطراف تبر ایجاد شود که به تمام دشمنان دمیج یخی می زند.

دمیج: 3/5

یخ: 5/5

استان: ندارد

کول دان در لول 3: 57 ثانیه

بازی God of War

Breath of Thamur: کریتوس تبر خود را بالا می گیرد و قدرت آن را آزاد می کند. این باعث می شود ناحیه ای وسیع در اطراف کریتوس مملو از موج های یخ شود و به حریف صدمه بزند.

دمیج: 4/5

یخ: 3/5

استان: 3/5

کول دان در لول 3: 34 ثانیه

بازی God of War تیرکمان تالون (Talon Bow)

بازی God of War

تیرکمان تالون سلاحی است که در طول بازی توسط پسر کریتوس یعنی آترئوس استفاده می شود. آترئوس صرفا ماهیتی برای پیشبرد داستان نیست و شما می توانید از او کمک بگیرید تا از سد دشمنان عبور کنید.

با فشار دادن دکمه مربع آترئوس با تیرکمان تالون می توان دو نوع پیکان مختلف شلیک کرد. پیکان های نوری (Light Arrows) و پیکان های برقی (Shock Arrows). وقتی توانایی استفاده از پیکان های نوری را دریافت می کنید در منوی توانایی های بخش جادو هم موجود می شود که می تواند برای خلق و احضار موجودات مختلف و صدمه زدن به دشمنان از آنها استفاده کرد.

بازی God of War

Hraezlyr

پیکان های برقی هم مانند پیکان های نوری هستند با این تفاوت که به بازیکنان شوک الکتریکی وارد می کنند و می توانند پس از چند ضربه آنها را در یک جا خشک کنند. برای به دست آوردن پیکان های برقی باید در طول بازی اژدهایی به نام Hraezlyr را شکست دهید. در قسمت توانایی ها راجع به قدرت های مختلف این دو پیکان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آپگریدهای تیرکمان تالون در مغازه هولدرا (Huldra's Shop) قابل خریداری است. البته برای خرید آپگریدها باید به اندازه کافی Hacksilver و Svartalfheim Steel استفاده کنید.

احضارهای سحرآمیز (Runic Summons) مربوط به تیرکمان تالون

Wrath of the Wolves: یک یا نهایتا سه گرگ بدون جسم به وجود می آورد که می توانند دشمنان را استان کنند. قابلیت استان، میزان دمیج و تعداد گرگ ها با افزایش لول زیاد می شود. بعد از شکست دادن پادشاه دارک الف ها یعنی Svartaljofurr (سوارتالیوفور) این توانایی برای بازیکن آزاد می شود.

Boar Stampede: این توانایی گله ای از گرازهای وحشی را احضار می کند که به سرعت به سمت گروهی از دشمنان حرکت می کنند. بازیکنان می توانند در طول ماموریت اسکنه جادویی (Magic Chisel) و با شکست دادن The Stonebeard King، ترول یخی این توانایی را آزاد کنند.

بازی God of War

ربا شکست دادن Stonebeard King Ice Troll این توانایی را آزاد کنید

Falcon's Dive: این احضار چند شاهین احضار می کند که می توانند به یک یا چند دشمن حمله کنند. قدرت خاص مربوط به این توانایی قابلیت استان بالا است. البته این توانایی نسبت به دیگر احضار ها و حمله های دیگر ضعیف تر است و میان بازیکنان محبوب نیست. بازیکنان می توانند این توانایی را قبل از جنگ با ترول یخی در معدن ها در بخش Mountain آزاد کنند.

Murder of Crows: این توانایی تعداد زیادی کلاغ احضار کند که می توانند به صوتر همزمان به گروهی از دشمنان حمله کنند. تعداد کلاغ ها از همان لول اول بالا است و با ارتقا لول بیشتر هم می شود. بازیکنان می توانند بعد از گرفتن سر میرمیر به خانه ساحر (Witch's House) بروند و با حل کردن پازل به صندوقچه ای که حاوی این توانایی است دست پیدا کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای بازی God of War قسمت اول: سلاح ها [تبر لویاتان و کمان تالون]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..