تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سکه تابید؛ بورس ابری شد

هرچه حال و هوای بورس، کساد و کم رمق بود، در عوض بازار سکه مسیر رشد را طی کرد؛ مسیری که احتمالا نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

مهم‌ترین ارزیابی از اوضاع امروز اقتصاد ایران شاید به تفاوت وضعیت دو بازار مولد و غیرمولد مربوط باشد. با این‌که بازار سهام روز گذشته چندان تغییری در شاخص را شاهد نبود، اما امروز یک بار دیگر با ادامه روند کاهش قیمت‌ها نماگر اصلی شروع به افت کرد. اما در بازار سکه در شرایطی که منتظر تزریق سکه ‌های پیش‌فروش بود و بر این اساس روند کاهش قیمت را از صبح امروز آغاز کرد، بعدازظهر ورق برگشت؛ چراکه سکه ‌های پیش‌فروش به مغازه‌ها نرفت و به همین دلیل قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت و نسبت به روز گذشته ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

واکاوی تغییر جهت سکه

سکه امروز صبح ابتدا روند نزولی در پیش گرفت و با ۶۲ هزار تومان افت قیمت نسبت به دیروز ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قیمت خورد؛ چرا که بازار نسبت به تحویل سکه ‌های پیش‌فروش واکنش نشان داد و افت قیمت را آغاز کرد. اما از ظهر به بعد فعالان متوجه شدند سکه ‌های پیش‌فروش وارد بازار نشده و به یکباره قیمت‌ها بالا کشید. تا ساعت ۱۸ سکه تمام طرح جدید دو  میلیون و ۸۵۵ هزار تومان را لمس کرد و بدین ترتیب نسبت به صبح امروز ۱۲۵ و نسبت به روز قبل ۶۰ هزار تومان افزایش یافت. برای مشاهده آخرین قیمت‌های سکه و طلا بر روی این لینک کلیک کنید.

آسمان بورس دوباره ابری شد

نوسانات دلار، افسار بازار بورس را در دست گرفته است. این موضوعی است که بسیاری از فعالان به آن معتقدند. بورس تهران تنها یک روز پس از درجا زدن، امروز به کاهش قیمت‌ها ادامه داد. فعالان این بازار در دو هفته گذشته شاهد افت پی در پی قیمت سهم‌ها بودند. نوسان ها در بازار سهام در حالی ادامه دارد که عده‌ای معتقدند این بازار با کمبود نقدینگی مواجه شده است. امروز بار دیگر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۷ هزار و ۷۸۰ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با ۳.۵۴ واحد رشد روبه‌رو شد و به رقم ۱۸ هزار و ۳۲۶ رسید. شاخص آزاد شناور طی معاملات امروز ۵۲۹ واحد و شاخص بازار اول ۳۹۹ واحد افت داشت، اما شاخص بازار دوم با رشد ۸۷ واحدی مواجه شد.

نباید بازار آزاد ارز را غیرقانونی اعلام می‌کردیم

یک اقتصاددان معتقد به بازار آزاد می گوید که ما نباید بازار آزاد ارز را سیاه یا غیرقانونی اعلام می کردیم و حالا که چنین اتفاقی افتاده باید به صورت غیر رسمی و تلویحی آن را جدی نگیریم تا بازار بتواند خودش را با واقعیت‌ها تنظیم کند. سعید لیلاز با حضور در ایسنا در مورد احتمال افزایش نرخ تورم در پی نوسانات نرخ دلار طی چند ماه اخیر گفت: برخی استدلالاتی که در مورد ارتباط نرخ تورم و نقدینگی می‌شود، بعضا اشتباه است؛ چرا که اساسا با شرایط اقتصادی ایران هماهنگ نیستند.

در  کشور ما دلار یک مسئله سیاسی است؛ ضمن اینکه وقتی عده ای می گویند قیمت دلار باید با نرخ تورم و رشد نقدینگی هماهنگ شود، آنان طرف عرضه را ثابت فرض می‌کنند؛ در حالی که این اشتباه است، چرا که مثلا درآمد نفتی ایران در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۱۳۹۴ بود که این افزایش قیمت حتما روی قیمت دلار اثر می‌گذارد. متن کامل گفت‌وگوی ایسنا با این اقتصاددان را در این لینک مشاهده کنید.

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران هم امروز در نشست اتاق، ضمن نادرست شمردن سیاست فعلی ارزی، تصریح کرد که از ابتدا هشدار داده بودیم که هرگونه دو نرخی شدن ارز فسادآور است و همچنین شهریور پارسال فساد خودرو را به وزارت صنعت گوشزد کرده بودیم.

در اقتصادمان باید آرایش جنگی بگیریم

این جمله را حسین میرشجاعیان معاون وزیر اقتصاد در نشست خبری بیان کرده است. او هم‌چنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر احتمال بروز تورم در ماه‌های پیش رو اظهار کرد: برای حجم نقدینگی موجود باید تصمیماتی بگیریم. در کشور ما حجم نقدینگی هر پنج سال دو برابر می شود که این می‌تواند باعث ایجاد تورم شده و به اقتصاد آسیب بزند.

ادعای کاهش صادرات نفت به ۷۰۰ هزار بشکه در آینده

با این‌که ترامپ در صحبت های اخیرش نشان داده از مواضع قبلی خود در قبال ایران، مقداری کوتاه آمده، برخی تحلیل‌گران غربی می‌گویند پس از چهارم نوامبر که تحریم‌های علیه ایران اجرا می‌شود به تدریج صادرات ایران به یک سوم کاهش می‌یابد. طبق این ادعا چین که قصد پیروی از تحریم‌های آمریکا را ندارد با ۶۵۰ هزار بشکه در روز تنها خریدار نفت ایران خواهد بود. شاید مقداری هم بتوانیم به ترکیه صادر کنیم؛ ادعایی که البته باید توسط کارشناسان دیگر هم راستی‌آزمایی شود تا بتوان تحلیلی دقیق از وضعیت آینده ارایه داد.

از گرجستان، زیادی خوشتان نیاید!

کمی از حال و هوای اقتصاد دور شویم و به موضوع مهاجرت ایرانی‌ها به کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق بپردازی. ایرانی‌ها تا چند وقت پیش برای تفریح به گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و دیگر کشورهای آسیای میانه می‌رفتند اما به تدریج از آن‌جا خوششان آمد و بسیاری افراد ماندگار شدند تا این‌که زمزمه‌های منع فروش بلیت یکطرفه به گرجستان شنیده شد که البته با پیگیری‌های خبرنگار ایسنا مشخص شد صحت دارد.

گرجستان مجبور شده تصمیم بگیرد سفرهای یکطرفه از ایران را لغو کند. از روز گذشته و به دنبال گمانه‌زنی ایجاد شده در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که مسافران ایرانی حق ندارند نسبت به خرید بلیت یک طرفه به مقصد دو کشور گرجستان و صربستان اقدام کنند؛ موضوعی که هرچند ابلاغ ایرلاین‌های ایرانی بوده، اما دستور آن از سوی دولت‌های این دو کشور نهایی شده است.

نقدی به انتقال آب از دریا به کویر

یک کارشناس حوزه آب هشدار داد: اجرای پروژه‌های بزرگ شیرین‏‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس، دریای عمان و خزر (مازندران) به مشهد، فارس، سمنان و بخش‌هایی از فلات مرکزی نه‌تنها به خالی‏ از سکنه‏ شدن بخش عمده‏‌ای از جمعیت کشور می‌انجامد بلکه اجرای این پروژه‌ها با جذب منابع مالی هنگفت، از اجرای راهکارهای مدیریت مصرف آب شهری (کاهش هدررفت، نصب تجهیزات کاهنده، جداسازی آب شرب از بهداشت و فضای سبز، تعرفه ‏ها، جریمه‏ ها، آموزش و فرهنگ‏ سازی) نیز جلوگیری می‏ کند و یک فرصت ارزشمند را در حوزه مدیریت آب شهری می‌سوزاند.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/577927

عکس های اینستاگرامی عکس نوجوانی بهرام رادان عکس نوجوانی بهرام رادان جواهرات من....جواهرات من.... سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی  علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی  طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی  هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی  هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی  هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی  هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی  هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سکه تابید؛ بورس ابری شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..