تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «الغدیر» در عید غدیر

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی سبحانی ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از ترجمه کتاب الغدیر تألیف علامه امینی(ره) که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با بیان اینکه ترجمه 11 جلدی کتاب علامه امینی بر عهده بنیاد فرهنگی امامت بوده است اظهار داشت: رونمایی این کتاب بهانه‌ای بود برای اعلام اینکه در آستانه پنجاهمین سالگرد وفات علامه امینی هستیم و به این مناسبت امیدواریم شخصیت‌های علمی کشور و مجموعه‌های گوناگون شیعه در احیای شخصیت بزرگ علامه امینی نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از آغاز حرکتی برای غدیر شناسی در جامعه علمی کشور ادامه داد: علامه امینی نمونه‌ای نادر در شخصیت‌های علمی و اسلامی در جهان تشیع است و باید ابعاد ناشناخته این عالم بزرگ در جامعه با استناد بر تاریخ بر همگان روشن شود چرا که این محقق بزرگ آثار زیبای دیگری در زمینه‌های شیعی و علمی دارد که کاربردهای ویژه‌ای دارد.

سبحانی با بیان اینکه کسی اگر به بررسی زندگی این عالم بزرگ بنشیند متوجه سخت‌کوشی و زندگی سخت و طاقت‌فرسای علامه امینی می‌شود، تصریح کرد: اگر کسی یازده جلد کتاب الغدیر را ورق بزند می‌تواند به مشاهده دانش‌های مربوط به تشیع و مطالب مربوط به تشیع و غدیر که این دانشمند بزرگ در استخراج و تألیف کرده بنشیند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت سه ویژگی از علامه امینی بیان کرد و گفت: آرمان‌خواهی و عشق او به آرمان‌ها، سخت‌کوشی و غیرت ورزی در مقابل مخالفان و معاندان راه حقیقت سه ویژگی بارز این شخصیت بزرگ است که این‌ها سبب شده تا علامه امینی به‌اندازه یک مؤسسه بزرگ علمی خروجی داشته باشد که همین کتاب الغدیر به‌اندازه یک مجموعه بزرگ علمی، اسلامی و شیعی است.

وی این مجموعه  را یک مجموعه ادبی، تاریخی و حدیثی دانست و خاطرنشان کرد: الغدیر یک مطالعه جامعه‌شناسی است و کسی که در این کتاب دقت نظر داشته باشد متوجه این نکات می‌شود و بسیاری از علمای اهل سنت درباره مجموعه الغدیر کتاب‌هایی نوشته نوشته‌اند.

سبحانی با بیان اشکالاتی از ترجمه‌های قبلی الغدیر تصریح کرد: وجود نویسندگان گوناگون، عدم ترجمه بخش‌هایی از این کتاب، عدم ترجمه یا ترجمه نامناسب اشعار این کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، عدم تسلط مترجمان به زبان فارسی یا عربی از مثال‌هایی از مشکلات ترجمه این کتاب است.

 وی ترجمه این اثر را دارای متن ادبی فاخر دانست که با مطالعه می‌توان این نکته را فهمیدو ادامه داد: برای ترجمه الغدیر از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم و به‌طور خودجوش و مردمی ترجمه انجام‌شده است و در تلاش برای معرفی به حوزه فارسی‌زبان معرفی کنیم.

انتهای پیام/الف

رونمایی از  ترجمه کتاب الغدیر تألیف علامه امینی(ره) در عید غدیر خم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «الغدیر» در عید غدیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..